تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دسامبر 2015 - 12:26
کد خبر : 4888

کارگاههای آموزشی صنایع دستی عامل کاهش مهاجرت روستائیان به شهرهاست

کارگاههای آموزشی صنایع دستی عامل کاهش مهاجرت روستائیان به شهرهاست

نسیم دنا:محمد حسین زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمددر آیین افتتاح یک کارگاه آموزشی صنایع دستی در روستای حیدرآباد بخش لوداب بویراحمد که به نمایندگی از چهار روستای گردنگه، آبچناران، حیدرآباد و گراب از توابع این بخش انجام شد، افزود: مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه ها شامل ایجاد اشتغال بین بانوان

81879408-70376706

نسیم دنا:محمد حسین زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمددر آیین افتتاح یک کارگاه آموزشی صنایع دستی در روستای حیدرآباد بخش لوداب بویراحمد که به نمایندگی از چهار روستای گردنگه، آبچناران، حیدرآباد و گراب از توابع این بخش انجام شد، افزود: مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه ها شامل ایجاد اشتغال بین بانوان و قشرهای کم درآمد روستایی، توسعه و ترویج صنایع دستی و رونق و احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی است.
وی بیان کرد: در این چهار کارگاه آموزشی صنایع دستی زمینه آموزش و اشتغال ۱۳۰ نفر از بانوان اهالی این روستاها فراهم می شود.
حسین زاده با اشاره به اینکه مدت زمان این کارگاه های آموزشی صنایع دستی سه ماهه است، اظهار کرد: پس از پایان کارگاه ها با برگزاری آزمون تئوری و عملی به پذیرفته شدگان گواهینامه مهارت اعطا خواهد شد.
وی عنوان کرد: کار آموزش به بانوان شرکت کننده در این چهار کارگاه آموزشی صنایع دستی را یکی از مربیان اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد بر عهده دارد.
حسین زاده ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از روستائیان بویراحمد از جمله در بخش لوداب بیکار هستند آموزش گلیم در روستاها زمینه تولید کیف تمام گلیم را در این شهرستان فراهم می کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد افزود: بخش لوداب به لحاظ تاریخی حائز اهمیت بوده و آثار باستانی و تاریخی آن در شهرستان بویراحمد منحصر به فرد است.
حسین زاده گفت: بسیاری از آثار تاریخی و باستانی بخش لوداب بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از آنجا که این آثار جزو سرمایه های ملی هستند تمام مسئولان اجرایی و متولیان امر موظف به نگهداری، حفاظت و صیانت از آنها خواهند بود.
وی بیان کرد: بخش لوداب ظرفیت های گردشگری مناسبی در شهرستان بویراحمد دارد و تمام روستاهای آن نیز از حالت قدیمی خارج شده اند.
حسین زاده اظهار کرد: بسیاری از مناطق روستایی بخش لوداب بویراحمد می توانند به عنوان روستاهای هدف گردشگری مطرح شوند.
وی عنوان کرد: در صورت تکمیل و افتتاح جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت پیگیری های لازم در راستای طرح مطالعات گردشگری بخش لوداب بویراحمد در سال ۹۵ از سوی اداره میراث فرهنگی این شهرستان انجام خواهد شد.
حدود ۳۰ کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی در بویراحمد وجود دارد و بیش از سه هزار نفر نیز در این شهرستان در زمینه تولید انواع صنایع دستی فعالیت می کنند.
بخش لوداب بویراحمد به مرکزیت شهر گراب بیش از ۱۴۰ روستا و افزون بر ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی