تاریخ انتشار : دوشنبه 7 دسامبر 2015 - 3:48
کد خبر : 4812

عزم جدی مسئولان برای مبارزه جدی با زمین خواری وجلوگیری از تجاوز به اراضی ملی

عزم جدی مسئولان برای مبارزه جدی با زمین خواری وجلوگیری از تجاوز به اراضی ملی

سعید محوری گفت: در راستای تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه وسازمان ثبت اسناد واملاک کشور و رئیس کل دادگستری استان جهت جانمایی نقشه کاداستر وجلوگیری از تجاوز وتعرض به اراضی ملی ورفع موانع تولید با حضور دستگاههای مرتبط جلسه ای در محل جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

 نسیم دنا : م6دیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد از عزم جدی مسئولان برای مبارزه جدی با زمین خواری وجلوگیری از تجاوز به اراضی ملی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان سعید محوری گفت: در راستای تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه وسازمان ثبت اسناد واملاک کشور و رئیس کل دادگستری استان جهت جانمایی نقشه کاداستر وجلوگیری از تجاوز وتعرض به اراضی ملی ورفع موانع تولید با حضور دستگاههای مرتبط جلسه ای در محل جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

محوری گفت: در اجرای ماده ۵۴قانون رفع موانع تولید وبهره وری کشاورزی کمیسیون آیین نامه اجرایی رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین ومقررات موازی دراراضی ملی و دولتی ومستثنیات جلسه ای با حضور اعضاء کارگروه متشکل ازرئیس سازمان جهاد کشا ورزی استان ،مدیران کل منابع طبیعی، ثبت اسناد،امور اقتصاد دارایی به میزبانی جهاد کشاورزی برگزار شد که در این جلسه اعضاء بر برخورد قاطع با متعرضان به منابع ملی وبیت المال تاکید کردند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت : این کارگروه در راستای تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه ،سازمان ثبت اسناد واملاک کشور و رئیس کل دادگستری استان جهت جانمایی نقشه کاداستر وجلوگیری از تجاوز به اراضی ملی ورفع موانع موجود برگزار شده است.

وی گفت : در این جلسه چند پرونده ارسالی مرتبط با این موضوع که از کارگروهای شهرستانی ارسال شده بود مورد بررسی قرار گرفت ودر این زمینه مصوباتی به تصویب اعضاء کارگروه رسید.

محوری تهیه نقشه utm اراضی وبلوک های مورد نظر پس از رفع اختلاف اراضی برابر مقررات آیین نامه مذبور و تایید نقشه utm توسط نقشه بردارن اداره کل ثبت اسناد واملاک ومنابع طبیعی را از مصوبات این کارگروه عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  کهگیلویه وبویراحمد  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر حفاظت از منابع ملی وبیت المال خاطرنشان کرد : انتظار می رود متولیان امور برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی بیش از هر زمان دیگر حساسیت بیشتری داشته باشند ونسبت به سند دار کردن  اراضی   ملی اقدام کنند.

محوری  با بیان اینکه همواره به مسئولین و متولیان حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی برای مستند سازی این اراضی و پیگیری صدور سند مالکیت تأکید شده است گفت:  در این زمینه بنای ما بر یادآوری  است  و همواره اهمیت این موضوع را به دستگاههای مرتبط  گوشزد کرده ایم .

وی افزود: پرونده های زیادی در محاکم قضایی وجود دارد که برای جلوگیری از ورود این پرونده ها  باید ساماندهی وضعیت اراضی و تثبیت مالکیت آنها  اتفاق بیفتد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی