تاریخ انتشار : شنبه 5 دسامبر 2015 - 20:07
کد خبر : 4801

فعالیت دفاتر اسناد رسمی ازدواج وطلاق به عنوان نهادهای تخصصی تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک

فعالیت دفاتر اسناد رسمی ازدواج وطلاق به عنوان نهادهای تخصصی تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل اتاق فکر متشکل از نخبگان علمی، اساتید دانشگاهی وحوزوی را برای رفع علل کوتاه بودن زندگی مشترک ومعضل طلاق در استان کهگیلویه وبویراحمد رایاداور شد و اظهار امیدواری کرد: سازمان مدیریت و.برنامه ریزی استان دراین خصوص اعتبار خاصی رابرای این حوزه درنظر بگیرد تا برنامه ریزی اصولی ومدبرانه در این راستا انجام بگیرد.

55نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  کهگیلویه وبویراحمد درحاشیه بازدید ازیکی از دفاتر رسمی ازدواج وطلاق در یاسوج گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک وظیفه تثبیت و مستندسازی مالکیتها، ثبت شرکتهای تجاری و موسسات غیرتجاری، تنظیم اسناد رسمی و وقایع ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی، علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی را برعهده  دارد.

سعید محوری افزود : دفاتر اسناد رسمی و دفاتر رسمی ازدواج وطلاق به عنوان نهادهای تخصصی تحت نظارت این سازمان فعالیت دارند وبه مردم خدمت ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: دفاتر ازدواج و طلاق از بدو تأسیس عدلیه قریب به یکصد و ده سال پیش تاکنون زیرمجموعه قوه قضائیه و به‌طور خاص ثبت‌اسناد و املاک کشور مستند به قانون امر نظارت و صلاحیت علمی و عملی سران محترم دفاتر ازدواج و طلاق را به عهده داشته  وهمچنین به‌حسب نیاز با توجه به آمار جمعیت به‌تناسب در شهرستان‌هایی که آزمایشگاه مستقر وجود داشته باشد پس از برگزاری آزمون و لحاظ سابقه نسبت به تخصیص دفتر اقدام می‌نماید.

۶۹۳واقعه طلاق ثبت شده در استان در نیمه نخست سال جاری

محوری در رابطه با واقعه طلاق در استان اظهار داشت: از مجموع ۶۹۳واقعه طلاق ثبت‌شده  در نیمه نخست امسال در استان تعداد ۲۴۰ واقعه مربوط به استان خوزستان بوده که به جهت فقدان دفتر طلاق در شهرستان‌های مجاور ازجمله بهبهان، به‌ناچار به‌حسب نزدیکی نسبت به ثبت واقعه در دفاتر طلاق شهرستان‌های دهدشت و گچساران اقدام می‌نمایند.

وی در پاسخ به سوالی  در رابطه با انتشار آمارراجع به طلاق وازدواج نیز اظهار داشت: با توجه به صلاحیت ذاتی حاکم بر دفاتر و نظارت همه‌جانبه ثبت‌اسناد و املاک طبعاً انتشار آمار نیز بر عهده ثبت‌اسناد و املاک می‌باشد و نهادهای دیگر با توجه به اخذ آمار از ثبت‌اسناد و املاک نمی‌بایست در گزارش‌های خود به آن استناد نمایند چراکه آمار مذکور از واحدهای زیرمجموعه نهاد تخصصی ثبت‌اسناد تولید می‌گردد

سعید محوری خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی دارد آمار دقیق و کامل مربوط به طلاق را با توجه به شرایط ، نوع طلاق، سن، سواد و غیره را در اختیار دستگاههای اجرایی ومراجع مرتبط برای برنامه ریزی وانجام پژوهش وتحقیق برای ارائه راهکار در باره روند رو به افزایش طلاق قرار دهد تا این معضل در جامعه اسلامی سیر نزولی پیدا کند .

جلوگیری از روند رو به افزایش طلاق در کهگیلویه وبویراحمد آسانتر از سایر استانهاست

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فرهنگ حاکم بر جامعه به‌خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و نفوذ کلام روحانیت بخصوص روحانی جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله ملک حسینی و ریش‌سفیدان محلی، جلوگیری از روند رو به فزونی طلاق را به نظر آسان‌تر از سایر استان‌ها عنوان نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به آمار موجود با آسیب‌شناسی عوامل طلاق، ایجاد اشتغال بیشتر زوجین نسبت به یکدیگر، ایجاد شرایط در جهت تشکیل خانواده، برگزاری کلاسهای آموزش خانواده و شناخت بیشتر زوجین به مسائل مرتبط با زندگی خانوادگی را می توان در مستحکم تر بنیان خانواده مد نظر قرار داد.

اتاق فکر متشکل از نخبگان علمی، اساتید دانشگاهی وحوزوی برای بررسی معضل طلاق

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان ، تشکیل اتاق فکر متشکل از نخبگان علمی، اساتید دانشگاهی وحوزوی را برای رفع علل کوتاه بودن زندگی مشترک ومعضل طلاق  در استان کهگیلویه وبویراحمد رایاداور شد و اظهار امیدواری کرد: سازمان مدیریت  و.برنامه ریزی استان دراین خصوص اعتبار خاصی رابرای این حوزه درنظر بگیرد تا برنامه ریزی اصولی ومدبرانه در این راستا انجام بگیرد.

محوری در ادامه با اشاره به اهمیت خانواده گفت: خانواده هسته مرکزی اجتماع است که کانون حفظ سنن ملی و مرکز رشد عواطف و احساسات است.

وی گفت : طبق قانون اساسی جمهموری اسلامی ایران ،خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است وهمه قوانین و مقررات و برنامه‏ریزی‏های مربوطه باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

محوری خانواده را نخستین نهاد اجتماعى دانست  که مهمترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در امتداد تاریخ انسان از خود نشان داده است و از ابتدا تاهنوز و تا فرجام زندگى، نسبت به سایرنهادهاى اجتماعى از ارزش و اهمیت خاصى برخوردار بوده و خواهد بود.

وی در پایان وضعیت طلاق را دراستان نگران کننده خواند وخواستار چاره اندیشی مسئولان در این زمینه شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی