تاریخ انتشار : جمعه 13 نوامبر 2015 - 15:22
کد خبر : 4685

گروههای سیاسی نمی گذارند دانشگاه تشکل محور باشد

گروههای سیاسی نمی گذارند دانشگاه تشکل محور باشد

شهرام مهدوی یکی از دلایل رکود علمی را نبود جریان دانشگاهی و علمی دانست و گفت: حوزه سیاسی حوزه ای نیست که بتواند جریانات علمی را متحرک کند.

نسیم دنا :مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان  کهگیلویه وبویراحمد  dsc00107_0_4به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع اساتید، روسای دانشگاهها و روسای مراکز علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: سخنان شفاف مقام معظم رهبری ناظر بر واقعیات موجود در بدنه علمی کشور و بیشتر دانشگاههای کشور است.

بهایی آنچنانی به دانشجویان انقلابی داده نمی شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان به سخنان معظم له در مورد میدان دادن به نیروهای انقلابی در درون دانشگاهها گفت: در موضوع مسائل فرهنگی و حضور تشکل های انقلابی چه بسیج چه غیر از بسیج ،دانشجویانی هستند که با روحیه انقلابی در حال خدمت هستند و احساس بر این است که به این دانشجویان آنچنان که باید و شاید در حوزه های مهم دانشگاهی و تشکلی از سوی مسئولان دانشگاهی به آنها میدان داده نمی شود.

فشارهای بیرون بر دانشگاه باعث میدان ندادن به دانشجویان انقلابی شده است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد یکی از مهمترین مشکلات میدان ندادن به دانشجویان انقلابی در درون دانشگاهها را فشار های بیرون از دانشگاه بر مسئولان دانشگاهی دانست و افزود: امروز دانشجویان انقلابی دغدغه گفتمان سازی را دارند که متأسفانه دیده می شود در درون دانشگاه ها به حوزه گفتمانی و کرسی های آزاد اندیشی یک سیستم کانالیزه وجود دارد و نمی گذارد که دانشجویان حرفهای خودشان را بزنند.

روسای دانشگاه‌ها می‌دانند اما….

مهدوی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در درون دانشگاهها و مراکز علمی باید صریحاً مورد بازنگری قرار گیرد، بیان کرد:بسیاری از روسای دانشگاههای این موضوع را می دانند اما اعمال فشار از بیرون دانشگاهها وبیشتر از سمت سیاسیون نمی گذارد که مسئولان دانشگاهی آنچنان که باید و شاید دغدغه دانشجویان را برطرف کنند.

وی ابراز کرد: این موضوع نکته مبهمی است که چرا روسای دانشگاهها و مراکز علمی این موضوع را می دانند و بروز نمی دهند.

اعمال نفوذ از بیرون کار روسای دانشگاه‌ها را سخت کرده است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیشتر روسای دانشگاها نگرانند پست و مقام و یا اعمادل فشار از روس گروههای سیاسی هستند، ابراز کرد:بیشتر روسای دانشگاهها از این نگرانند که اگر بهایی به دانشجویان انقلابی بدهند هزینه های بیرون از دانشگاه بر آنها تحمیل خواهد شد و جایگاه خود در خطر می بینند.

فشارهای بیرون از دانشگاه نمی‌گذارد دانشجو مطالبه‌گر باشد

مهدوی مطلق ادامه داد: تا وقتی که فشار ها بیرون از مراکز علمی بر بدنه دانشگاه غلبه داشته باشد دانشگاه نمی تواند سمت وسوی خودش که همان رشد گفتمان علمی و تمدنی را طی کند.

وی آمیخته شدن سیاسیت حزبی و گروهی به بدنه علمی را سمی برای رشد فزاینده علمی کشور دانست و افزود: متأسفانه آمیخته شدن سیاست های غلط برخی از احزاب سیاسی در بدنه فرهنگی و علمی مراکز علمی ،باعث شده که رشد علمی کشور در چند سال اخیر رو به افول برود.

برخی گروههای سیاسی در عزل و نصب های دانشگاه نقش دارند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمدا تصریح کرد: اعمال فشار از سوی گروههای سیاسی از طرف دیگر باعث شده که بیشتر روسای دانشگاه نتوانند دانشگاه را به صورت علمی اداره کنند و بیشتر به سمت اداری کردن دانشگاه به جای علمی کردن دانشگاه هستند.

گروههای سیاسی نمی گذارند دانشگاه تشکل محور باشد

مهدوی با بیان اینکه دانشگاه باید تشکل محور و دانشجویی محور باشد،بیان کرد: تا وقتی که مراکز دانشگاهی ما از سیاست رنج می برد و سیاسیون با تاخت و تازهای خود در عزل و نصب های فرهنگی و علمی دست دارند، مسیر رشد علمی کشور رشد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از روسای دانشگاه امروز درگیر فشارهای بیرونی هستند و نمی توانند خود را به دانشگاه تلفیق کنند، گفت: وقتی جریان دانشجویی در دانشگاه وجود نداشته باشد و گفتمان علمی نباشد و فشارهای سیاسی در عزل و نصب و کانون‌های علمی تأثیر گذار باشد نباید به دنبال رتبه علمی بالا باشیم.

حوزه سیاست نمی تواند جریان علمی کشور را محرک کند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان یکی از دلایل رکود علمی را نبود جریان دانشگاهی و علمی دانست و گفت: حوزه سیاسی حوزه ای نیست که بتواند جریانات علمی را متحرک کند.

مهدوی به سخنان معظم له به توجه به کارهای فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: همانگونه که معظم له فرمودند،امروز برخی اردوهای مختلط و برگزاری کنسرت را یک کار فرهنگی می د انند که اصلاً اینگونه نیست.

برحی به دنبال نفوذ فرهنگ غرب با به راه انداختن اردوهای مختلط و کنسرت در درون دانشگاه هستند

وی کار فرهنگی را توجه به تشکل های دانشجویی، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و گفتمکان سازی در درون دانشگاه دانست و افزود: امروز برخی به دنبال رخنه و نفوذ فرهنگی غرب در بین دانشجویان با ایجاد اردوهای مختلط و ایجاد کنسرت های غربی هستند و آن را یک کار فرهنگی می دانند.

مهدوی افزود: خوشبختانه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اردوی مختلط تاکنون برگزار نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی