تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 نوامبر 2015 - 10:21
کد خبر : 4681

۹ هزار و ۹۵۰ سند مالکیت در کهگیلویه وبویراحمد صادر شد

۹ هزار و ۹۵۰ سند مالکیت در کهگیلویه وبویراحمد صادر شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد گفت: از بدو شروع ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تاکنون ۹ هزار و ۹۵۰ سند مالکیت در استان صادر شد.

55

سعید محوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار نسیم دنا در یاسوج، اظهار داشت: از بدو شروع ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۵۴۶ پرونده ثبت نام به عمل آمده که از کل مجموع تاکنون ۹ هزار و ۹۵۰ پرونده قرار کارشناسی صادر و ۵ هزار و ۹۰۰ پرونده منتج به صدور رأی گردیده است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد گفت: از واحد ثبتی یاسوج با ۷ هزار و ۷۶۱ پرونده بیش‌ترین تقاضای ثبت نام به عمل آمده و تاکنون ۶ هزار و ۳۲۰پرونده رسیدگی و قرار کارشناسی پرونده‌ها صادر و ۳ هزار و ۲۲۰ رای صادر شد.

 

وی خاطرنشان کرد:  پیش بینی می‌شود کلیه پرونده‌های ثبت نامی تا پایان سال ۱۳۹۴ رسیدگی و قرار کارشناسی صادر گردد .

 

محوری عنوان کرد:  در واحدهای ثبتی گچساران، دهدشت  و دنا پس از ثبت نام رسیدگی و قرار کارشناسی پرونده‌ها انجام شود.

 

وی در خصوص آمار عملکرد صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری در اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن روستایی، اظهار داشت: درسال گذشته ۸۷ درصد تعهدات پرونده‌های ارسالی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها در واحدهای ثبتی انجام پذیرفت و امسال نیز تعهد بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و  املاک  صدور بیش از ۳ هزار سند مالکیت است.

محوری بابیان اینکه امسال ۶۱۹  پرونده به واحدهای ثبتی ارسال شد، افزود: باقیمانده پرونده‌های سال ۱۳۹۳  منجر به صدور سند مالکیت گردید و امسال نیز ۶۶۴ سند مالکیت شامل ۳۴۳ سند مالکیت روستایی و ۳۲۱ سند مالکیت شهری صادر و تحویل بنیاد مسکن شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد افزود: در صورت ارسال پرونده و عدم ایراد و اشکال در نقشه‌های ارسالی و همکاری لازم از طرف بنیاد مسکن در انجام تعهدات، صدور اسناد شامل مالکیت پرونده‌ها  سریع‌تر انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد:  سنددار شدن املاک زمینه‌ای می‌شود تا سودجویان نتوانند برای سوء استفاده احتمالی اقدام کنند و زمینه بروز جرائم در این زمینه کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی