تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اکتبر 2015 - 7:38
کد خبر : 4586

اجرای سیستم کاداستر در پدافند غیرعامل نقش موثری برای برگشت مالکیت افراد به حالت اولیه دارد

اجرای سیستم کاداستر در پدافند غیرعامل نقش موثری برای برگشت مالکیت افراد به حالت اولیه دارد

وی با بیان اینکه اجرای سیستم ” کاداستر” و ثبت زمین و بهره گیری از اطلاعات مکان محور، نقش اساسی برای اعمال سیاست های توسعه داشته و از عوامل موثر در امنیت بخشیدن به مالکیت و حق تصرف محسوب می شود افزود : با افزایش امنیت اقتصادی است که می توان گام های موثری در زمینه توسعه پایدار برداشت

نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت  اجرای سیستم کاداستر در پدافند غیر عامل بسیار مهم وضروری دانست.

سعید محوری با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: در زمان بحرانهایی از قبیل سیل ، زلزله و آتش سوزی سیستم کاداستر نقش موثری برای برگشت مالکیت افراد به حالت اولیه دارد .

وی در تبیین سیستم کاداستر گفت: یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل برحدود واقعی املاک ، مستحدثات و اراضی درکشور است تا بتواند پایه و اساس تثبیت و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و میزان اراضی دایر، بایر و موات شهری و موقوفات را تعیین نماید که برای حصول به آن، به نظامی نیاز مند است که اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور را همراه با شماره هر ملک ،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک را بطور کامل بنحوی در اختیار داشته باشد که امکان بازنگری پیوسته مجموعه اطلاعات میسر باشد تا بتواند وظایف خود را با دقت و سرعت و صحت کامل انجام دهد..

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد افزود : نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

محوری با بیان اینکه سیستم کاداستر یکی از سازمان یافته ترین و مهمترین سازمانها در میان کشورهای پیشرفته دنیا است اظهار داشت: در اتحادیه کشورهای اروپا قسمتی بنام کاداستر وجود دارد که وظیفه آن حل وفصل مشکلات و اختلافات حقوقی برسر حدود و مالکیت مناطق مرزی در بین کشورهای منطقه است و در مقر سازمان ملل متحد هم واحدی بنام کاداستر وجود دارد که در مورد تعیین رژیم حقوقی مناطق مشترک بین کشورها و همچنین تعیین حدود مرزهای بین المللی حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه اجرای سیستم ” کاداستر” و ثبت زمین و بهره گیری از اطلاعات مکان محور، نقش اساسی برای اعمال سیاست های توسعه داشته و از عوامل موثر در امنیت بخشیدن به مالکیت و حق تصرف محسوب می شود افزود : با افزایش امنیت اقتصادی است که می توان گام های موثری در زمینه توسعه پایدار برداشت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت :امروزه زیربنایی ترین اطلاعات از داده های مکانی تامین می شود و هر حکومتی که دارای نظام های اطلاعاتی مکانی مناسب باشد در توسعه گام های موثرتری بر می دارد.

محوری افزود : در خصوص اطلاعات مکانی و داده های زمین مرجع، بایستی یادآور شد که تداوم بهره مندی از کره خاکی در گرو برخورداری از اطلاعات زمین و تحلیل و تفسیر درست داده ها به عنوان رکن اصلی توسعه است.

وی خاطرنشان کرد : البته گسترش نظام مالکیت زمین و ایجاد امنیت در زمینه حق مالکیت و حق تصرف از عوامل مهم توسعه بوده و بی شک ارتقای سطح مدیریت زمین باعث افزایش امنیت اقتصادی و ایجاد کار و افزایش درآمد نیز خواهد شد.

محوری افزود: اتاق سرور ساختمان در حال احداث ثبت اسناد واملاک بر اساس دستورالعمل پدافند غیر عامل در دست ساخت است که نقش مهمی در نگهداری اطلاعات ثبتی دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد یاداور شد : از بخش های مهم ساختمان جدید و در حال احداث می توان به اتاق data center اداره کل ثبت اسناد و املاک به مساحت ۱۲۰ متر مربع شامل سرور Room و ماترینگ Room و اتاق power اشاره کرد که تاکنون ابنیه آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محوری در بیان اهمیت این مجموعه اظهار داشت : این بنا طوری طراحی گردیده است که از استانداردهای روز دنیا بهره می برد و همچنین آیین نامه پدافند غیر عامل را پوشش می دهد.

وی ذخیره کلیه دیتاهای استان به صورت متمرکز،جلوگیری از تخریب وبرون رفت اطلاعات ، ضد سرقت ،حرارت، زلزله و حریق بودن را از مزایای مهم این اتاق سرور ذکر کرد که نقش مهمی در موضوع پدافند غیر عامل دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی