تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اکتبر 2015 - 4:35
کد خبر : 4578

حساسیت ثبت اسناد و املاک از دیدگاه پدافند غیرعامل به دلیل نگهداری سوابق مالکیتی است

حساسیت ثبت اسناد و املاک از دیدگاه پدافند غیرعامل به دلیل نگهداری سوابق مالکیتی است

نسیم دنا :مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبت اسناد و املاک از دیدگاه پدافند غیر‌عامل به دلیل نگهداری سوابق مالکیتی از حساسیت ویژه ای برخوردار است. سعید محوری در جلسه برنامه‌ریزی ستاد پدافند غیرعامل این اداره کل اظهار داشت: در بحث پدافند غیر‌عامل‌، حفاظت از اسناد و مدارک رسمی و پرونده‌های

6

نسیم دنا :مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبت اسناد و املاک از دیدگاه پدافند غیر‌عامل به دلیل نگهداری سوابق مالکیتی از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

سعید محوری در جلسه برنامه‌ریزی ستاد پدافند غیرعامل این اداره کل اظهار داشت: در بحث پدافند غیر‌عامل‌، حفاظت از اسناد و مدارک رسمی و پرونده‌های ثبتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود : از بین رفتن هر یک از اسناد و مدارک رسمی موجب هرج و مرج و سوء‌استفاده افراد سودجو شده و در نتیجه نابسامانی‌های حقوقی ‌را در پی دارد.

محوری با اشاره به حساسیت ثبت اسناد و املاک در پدافند غیر‌عامل تصریح کرد: با توجه به جایگاه خاص اداره کل ثبت اسناد و املاک برای ثبت املاک‌، قراردادها و معاملات رسمی و چگونگی وضعیت املاک در دفاتر اسناد رسمی از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است‌.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلوه وبویراحمد با اشاره به مشکلات پیش روی ثبت اسناد وناکافی بودن اعتبارات گفت: این سازمان باید از حیث بودجه و برنامه‌ریزی در بحث پدافند غیر عامل مورد توجه و حمایت ویژه مسئولان قرار ‌‌گیرد‌.

وی افزود: این سازمان متناسب با حجم فراینده مطالبات که با روند رو به رشد جمعیت و توسعه شهرها بوجود آمده، توسعه پیدا نکرده و امروز علیرغم افزایش مراجعات و ارائه خدمات مهم حاکمیتی همچنان با امکانات و ساختار و نیروی انسانی گذشته فعالیت می کند .

محوری اظهار داشت: : با نگاه ویژه دولت و تقویت ادارات ثبت اسناد و املاک در کهگیلویه وبویراحمد بدون شک بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حقوقی حل خواهد شد وخدماتی مطلوب و در خور شان به این مردم ارائه خواهد شد.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلوه وبویراحمد خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌های دفاعی کشور در حال حاضر شناخته می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به‌ویژه کاهش تلفات مادی ، معنوی ، انسانی و اقدامات پیشگیرانه ، هر روز اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند.

وی افزود : پدافند غیر‌عامل مجموعه‌ای از اقدامات است که موجب افزایش بازدارندگی‌، کاهش آسیب‌پذیری‌، تداوم فعالیت و ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران می‌شود که این امور باید مد‌نظر قرار گرفته و برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و آشفتگی احتمالی برنامه‌ریزی شود.

محوری به اهداف پدافند غیرعامل اشاره کرد وگفت: بالا بردن قابلیت‌ بقا، استمرار عملیات و فعالیت‌های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در شرایط وقوع تهدید، بحران و جنگ ، تقویت بازدارندگی. حفظ روحیه و انسجام وحدت ملی و حفظ سرمایه‌های ملی کشور و حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور را در برابر تهدید بیگانگان را بخشی از این اهداف برشمرد.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلوه وبویراحمد شعار پدافند غیرعامل در سال ۹۴ را مصون سازی کشور با همدلی وهمزبانی دولت وملت عنوان کرد وگفت : هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل از ۴ لغایت ۱۰ آبانماه خواهد بود .

محوری هدف از گرامیداشت این هفته را تحقق تدابیر وفرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل ،معرفی ضرورتها ،کارکردها وفعالیتهای پدافند غیر عامل و گفتمان سازی وفرهنگ سازی پدافند غیر عامل در سطح جامعه عنوان کرد.

وی گفت : به منظور گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل ستادی در اداره کل ثبت اسناد تشکیل ومتناسب با این هفته برنامه هایی را در راستای اهمیت پدافند غیر عامل در ثبت اسناد اجرا می کند :

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی