تاریخ انتشار : شنبه 17 اکتبر 2015 - 13:09
کد خبر : 4548

جذب۴۳۰میلیارد ریال از اعتبار استانی و دو درصد نفت و گاز در سال جاری

جذب۴۳۰میلیارد ریال از اعتبار استانی و دو درصد نفت و گاز در سال جاری

دکتر حسن نوروزی گفت: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در بخش های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

IMG_2843نسیم دنا : ریس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۳۰ میلیارد ریال از اعتبار استانی و دو درصد نفت و گاز امسال این استان جذب شد.

دکتر حسن نوروزی در جمع  خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش، اظهار کرد: بیش از هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل بودجه نفت و استانی برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰ درصد جذب شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در بخش های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
نوروزی گفت: این پروژه‌ها در حوزه های مختلف راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجرا هستند.
وی در ادامه گفت: یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل ماده ۱۸۰ به طرح های عمرانی استان اختصاص یافته است.
این مسئول اضافه کرد: از این میزان بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرستان‎های هشت گانه استان نیز ابلاغ شد.
نوروزی با بیان اینکه افزایش روند جذب بودجه در سال جاری به اجرای طرح‎های عمرانی استان کمک مطلوبی خواهد کرد، گفت: در گذشته مسئولان استانی در زمینه وضعیت آموزشی این استان آماری را به مرکز ارائه کردند، که سبب محرومیت آموزش و پرورش این استان از اعتبارات ماده ۱۸۰ ( اعتبارات مناطق محروم) شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد قبل از این گفته بود، از هیچ تلاشی برای افزایش و تامین اعتبارات لازم برای تعمیر، تجهیز و ساخت مدارس این استان فرودگذاری نمی‌کنیم و با توجه به فصل بازگشایی مدارس سعی داریم اعتبار لازم را در اختیار اداره کل نوسازی مدارس قرار دهیم.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد بیش از ۸۲ درصدی اعتبارات ماده ۱۸۰ در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اعتبارات ماده ۱۸۰ استان از رقم ۸۱ میلیارد سال گذشته به ۱۴۸ میلیارد در سال جدید افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع شهرستانی این اعتبارات صورت گرفته است، گفت: کار توزیع اعتبارات شهرستانی ماده ۱۸۰ بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و استان در توزیع هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

این مسئول به توزیع شهرستانی اعتبارات ماده ۱۸۰ پرداخت و افزود: ۲۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان از ماده ۱۸۰ به شهرستان بویراحمد، ۱۴ میلیارد و ۲۴۶ میلیون شهرستان کهگیلویه، ۱۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون شهرستان گچساران، هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون شهرستان دنا، هفت میلیارد و ۵۶۸ میلیون شهرستان بهمئی، ۱۰ میلیارد و ۲۳۹ شهرستان چرام، ۱۰ میلیارد و ۲۳۹ میلیون شهرستان باشت و چهار میلیارد تومان به شهرستان لنده اختصاص یافت که از مجموع ۱۴۸ میلیارد اعتبارات ماده ۱۸۰، ۸۹ میلیارد آن برای احداث پروژه‌های استان توزیع شهرستانی شد.

وی عنوان کرد: اعتبارات ماده ۱۸۰ اعتبارات محرومیت‌زدایی است که امسال در قانون تنظیم مقررات مالی دولت سه درصد از محل درآمدهای صادرات نفت و گاز به استان‌های محروم کشور اختصاص داده شده است.

این مسئول تصریح کرد: در سال ۹۳ سر جمع اعتبارات اختصاص یافته به استان از محل ماده ۱۸۰، ۸۱ میلیارد تومان بوده که در سال‌جاری این رقم به ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات اختصاص یافته ماده ۱۸۰ در دو قسمت توزیع می‌شود که بخش ۶۰ درصد آن که اعتبارات استانی بوده و رقم آن ۸۹ میلیارد است و به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

نوروزی بیان کرد: اعتبارات، متناسب با سهم هر شهرستان و فرمانداری و همچنین پروژه‌های عمرانی ماده ۱۸۰ تعریف خواهد شد، ضمن اینکه رویه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ این است که اعتبارات ریز نباشد و تعداد پروژه‌ها کم باشد تا زمان بهره‌برداری پروژه‌ها زود‌تر صورت گیرد.

* توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ افزود: سال گذشته اعتبارات ماده ۱۸۰ با نظر نمایندگان مردم در مجلس و استانداری توزیع می‌شد اما برای سال ۹۴ کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای‌برنامه‌ریزی توسعه استان کار توزیع این اعتبارات را بر عهده خواهد داشت و تصمیم‌گیری لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته لیست اعتبارات پروژه‌های مورد نیاز استان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال می‌شد، اما امسال نیاز نیست و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی