تاریخ انتشار : جمعه 24 جولای 2015 - 6:25
کد خبر : 4279

فعالیت ۶۰ واحد گشتی برامنیت جاده‌ها در طرح ترافیکی تابستانه /رخ دادن تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها

فعالیت ۶۰ واحد گشتی برامنیت جاده‌ها در طرح ترافیکی تابستانه /رخ دادن تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات به غیر استاندارد بودن جاده‌های ما برمی‌گردد، تصریح کرد: این‌گونه که برآورد شده نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی در محورهای ارتباطی ما وجود دارد که همین موجب بروز تصادفات زیادی در جاده‌های استان در طول سالیان اخیر شده است.

21400_538-364x300نسیم دنا :رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمداز فعالیت ۶۰ واحد گشتی محسوس و نامحسوس در طرح تابستانه پلیس‌راه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،سرهنگ منوچهر سیاهپور با بیان اینکه پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد در همه شهرها و محورهای مواصلاتی استان که محدوده کاری پلیس‌راه باشد حضور و فعالیت دارد، اظهار داشت: همکاران ما در ایام تعطیلات تابستان که مسافرت‌ها بیش از سایر فصول سال است، فعالیت خود را چند برابر کرده‌اند.

وی در باره دلایل تصادفات بیش از اندازه‌ در محورهای مواصلاتی استان که منجر به تلفات انسانی می‌شودگفت: تردد بیش از اندازه در محورهای مهم مواصلاتی استان یکی از دلایل این تصادفات است که اگر مشاهده کنید بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای ما رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: در بیشتر مناطق کشور که مشاهده کنید، همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها به خصوص مراکز استان‌ها محورهای چند بانده و عریض دارند، اما در استان ما چنین چیزی وجود ندارد و همین شاید یکی از دلایل تصادفات عدیده منجر به تلفات جانی باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات به غیر استاندارد بودن جاده‌های ما برمی‌گردد، تصریح کرد: این‌گونه که برآورد شده نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی در محورهای ارتباطی ما وجود دارد که همین موجب بروز تصادفات زیادی در جاده‌های استان در طول سالیان اخیر شده است.

وجود نقاط حادثه خیز در ۱۰ کیلومتری مرکز استان زیبنده نیست

رئیس‌ پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد برای مثال به محور ارتباطی یاسوج به بابامیدان و وجود چند نقطه حادثه‌خیز از جمله پیچ تنگ کناره اشاره کرد و با بیان اینکه وجود چنین نقاطی آن هم در ۱۰ کیلومتری مرکز استان چندان زیبنده نیست، تصریح کرد: حذف چنین نقاطی اعتبارات کم اما همت بیشتری از سوی مسئولان را می‌طلبد که جالب است بدانید هر هفته و هر ماه گزارش‌های ناگواری از بروز سوانح در همین یک منطقه داریم.

سیاهپور در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیش از هر چیز موجب جلوگیری از بروز سوانح و تلفات انسانی در جاده‌ها و معابر می‌شود، از هم استانی‌ها خواست تا در هنگام تردد در محورهای استان به دلایل مختلف از جمله کم عرض بودن جاده‌ها و تردد بیش از ظرفیت، رعایت مقررات را کرده تا خطری برای آن‌ها ایجاد نشود.

این فرمانده انتظامی از آغاز مرحله دوم طرح ترافیکی تابستانه خبر داد و گفت: مأموران ما پس از پشت سر گذاشتن ماه مبارک با همه توان در محورهای استان مشغول نظارت بر امنیت جاده‌ها هستند.

وی بیان کرد: به همین منظور ۶۰ واحد گشتی محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بر امنیت جاده‌ها نظارت دارند.

سیاهپور به اهداف اجرای طرح اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقای انضباط ترافیکی، رسیدگی سریع به وضعیت تصادفات در جاده‌ها و با هدف تسهیل در امر تردد در معابر صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک گرفتن از تجهیزات الکترونیکی نصب شده در معابر بیرون از محدوده شهرها را یکی دیگر از کارهای پلیس برای نظارت بر امر آمد و شد خودروها ذکر کرد و گفت: در این طرح از چندین دستگاه خودور کمکی که از اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها به ما ملحق شده‌اند کمک گرفته‌ایم.

این فرمانده انتظامی با درخواست از همه هم استانی‌ها برای رعایت مقرارت رانندگی در جاده‌ها و محورهای ارتباطی استان در رعایت اصول و مقرارت ترافیکی تصریح کرد: به دلیل اینکه استان ما به خصوص در مناطق سردسیری و ییلاقی در فصل تابستان مسافران زیادی رفت ‌و آمد دارند، خواهش ما این است که مقرارت را رعایت کرده و از سفرهای غیر ضرور در ساعاتی از روز که افزایش تردد داریم پرهیز کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی