تاریخ انتشار : یکشنبه 5 جولای 2015 - 11:45
کد خبر : 4236

لازمه توسعه، حرکت و عزم جمعی است و فعالیت های مقطعی تاثیری در پیشرفت استان ندارد.

لازمه توسعه، حرکت و عزم جمعی است و فعالیت های مقطعی  تاثیری در پیشرفت استان ندارد.

سیدموسی خادمی گفت :در کشوری که دولت، متولی توسعه است هر کارمندی که نتواند به توسعه کمکی کند دیر یا زود از قطار دولت پیاده خواهد شد

12884نسیم دنا :  استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازمه توسعه، حرکت و عزم جمعی است و فعالیت های مقطعی و انفرادی، تاثیری در پیشرفت استان ندارد. افزود: تلاش همه نهادهای دولتی درگیر با تولید با همه کارشناسان و مدیران آنها لازمه توسعه این استان است.وی اظهار کرد: بی تفاوتی برخی کارشناسان یا مسوولان، در روند توسعه اخلال می کند که در نهایت باعث زیان همه خواهد شد.

خادمی بیان کرد: در بسیاری موارد برنامه های کارشناسانه ای طراحی و تدوین می شود اما به دلیل بی تفاوتی کارکنان رده پایین اداری، سرمایه ها فرار می کنند.وی عنوان کرد: در کشوری که دولت، متولی توسعه است هر کارمندی که نتواند به توسعه کمکی کند دیر یا زود از قطار دولت پیاده خواهد شد.خادمی گفت: توسعه استان از نظر کمبود قوانین، دستورالعمل ها، منابع اولیه تولید، حمایت های صندوق توسعه ملی مشکلی ندارد بلکه مشکل در عمل ضعیف برخی دستگاه ها و کارکنان است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال، صندوق توسعه ملی قرارداد ۲۰ هزار میلیارد ریالی با سود ۱۰ تا ۱۲درصد با بانک ها برای تولید منعقد کرده که یک فرصت خوبی برای توسعه فراهم آورده است.

خادمی بیان کرد: استفاده از این فرصت، مستلزم دغدغه داشتن توسعه استان است و بیان مشکلات در جلسه ها و نشست ها مشکلی را حل نمی کند.وی با بیان اینکه مشکل در راه حل ها و اجرای آنهاست گفت: در طی سه دهه گذشته، همه مسوولان، کارشناسان و حتی مردم با مشکلات آشنا شده و به اندازه کافی روی آنها بحث شده است.خادمی بیان کرد: قانون رفع موانع تولید، چکیده جامع پشنهادهای مجلس، دولت و بخش خصوصی است که در صورت عمل به آن روند توسعه شتابان خواهد شد.وی اظهار کرد: در قانون رفع موانع تولید به معافیت های مالیاتی، مسائل شهرک های صنعتی و حمایت های مالی از واحدهای تولیدی به خوبی شرح داده شده است و نیازی به قوانین جدید در آینده ای نزدیک نیست.

خادمی گفت: دستورالعمل کمیته تسهیل نیز که در آن از تجربه انباشته شده دولت های قبل استفاده شده در کنار قانون رفع موانع تولید ابزارهای مهم توسعه استان است.وی افزود: حرکت جمعی همه دستگاه های اداری استان لازمه توسعه پایدار و استفاده از این ابزارهای قانونی مهم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی