تاریخ انتشار : یکشنبه 5 جولای 2015 - 11:25
کد خبر : 4232

مسئولان نگاه وِیژه ای به عمران وآبادانی روستای سروک داشته باشند

مسئولان نگاه وِیژه ای به عمران وآبادانی روستای سروک داشته باشند

دهیار روستای سروک با انتقاد ازمسئولان جهاد کشاورزی گفت: دوحلقه قنات در سطح روستای سروک وجود دارد که در گذشته بیش از یکصد هکتار زمین وباغ را زیر آب می برد که نیاز به لایه روبی ومرمت دارند

دهیارنسیم دنا : دهیار روستای سروک گفت: با توجه به نزدیکی این روستا با شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ومهاجرپذیری آن با توجه موقعیت مناسب ومنحصر به فرد آن انتظار می رود مسئولان استانی برای شتاب گرفتن عمران وآبادانی وارائه خدمات مطلوب به شهروندان به این روستا نگاه ویژه داشته باشند.

یدالله سی سختی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته برای عمران وآبادانی این روستا اظهارداشت افزود : از محل اعتبارات ماده ۱۸۰وبا همکاری نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد ودنا مبلغ ۵۰۰میلیون تومان جهت زیرسازی ،تعریض وآسفالت روستای سروک اختصاص یافت که در حال حاضر زیرسازی انجام گرفته وآماده قیر پاشی است.

وی افزود: جدول گذاری به میزان ۱۵۰۰متر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیون تومان ، ساخت ۴حلقه پل بتنی به ابعاد ۷۰*۶۰/۵با اعتباری بالغ بر ۲۸۰میلیون ریال و پل فلزی به طول ۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیون ریال بخشی از اقدامات صورت گرفته این دهیاری در سال ۹۳ بود.وی ساخت دیوار حائل بر روی کانال ۳۰متری به میزان ۱۴۰۰مترطول با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیون ریال و بازگشایی معابر با اعتباری معادل یکصد میلیون ریال را بخش دیگری از فعالیتهای دهیاری سروک در سال گذشته عنوان کرد.

دهیار روستای سروک به فعالیتهای در دست اقدام نیز اشاره کرد وگفت: انجام عملیات جدول گذاری به میزان ۱۴۰۰متر با اعتبار ۱۰۸ میلیون تومان ، اجرای عملیات ساختمان دهیاری وزیر سازی وآسفالت معابر از برنامه های سال جاری است.

نبود پارک وامکانات تفریحی مهمترین مشکل روستای سروک

دهیار روستای سروک با بیان اینکه دهیاری سروک در سال ۸۴ تاسیس شده است وبالغ بر ۵هزار نفر در این روستا زندگی می کنند گفت: با توجه به مهاجر پذیری روز افزون روستای سروک ولزوم عمران وآبادانی انتظار می رود مسئولین به این روستا بیش از گذشته توجه کنند وبه آن نگاه ویژه داشته باشند.سی سختی نبود پارک وامکانات تفریحی در فضای این روستا را یادآور شد وگفت : مردم انتظار دارند با توجه به نزدیکی این روستا به شهر یاسوج ، آب هوای زیبا وبا طراوت ومواهب ارزشمند الهی مسئولان استانی اعتبار ویژه ای را دراختیار این دهیاری قرار دهند تا ایجاد پارک ومکانهاب تفریحی را در دستور کار قرار دهد.

بی توجهی مسئولین جهاد کشاورزی نسبت به لایه روبی ومرمت قناتهای روستای سروک

دهیار روستای سروک در بخش دیگری از سحنانش با انتقاد ازمسئولان جهاد کشاورزی گفت: دوحلقه قنات در سطح روستای سروک وجود دارد که در گذشته بیش از یکصد هکتار زمین وباغ را زیر آب می برد که نیاز به لایه روبی ومرمت دارند که متاسفانه به علت بی توجهی مسئولین هم اکنون قادر به تامین آب حتی یک هکتار را ندارد. سی سختی افزود: اتنظار می رود با توجه به خشکسالی های اخیر ونیاز کشاورزان این روستا به این مسئولین جهاد کشاورزی نسبت به لایه روبی ومرمت آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی فرسودگی ،پوسیدگی واستاندارد نبودن سیستم لوله کشی شبکه های آبرسانی روستا را که باعث هدر روی آب در برخی خیابانهای روستا می شود را ازدیگر مشکلات مردم عنوان کرد وگفت : نظر به ضرورت واهمیت حیاتی آب این ماده ارزشمند وغیر قابل جایگزین مسولین استانی برای اصلاح شبکه آبرسانی این روستا نگاه ویژه داشته باشند ئ اعتبارت لازم را در این زمینه اختصاص دهند وی همچنین به سالن ورزشی نیمه تمام روستا اشاره کرد وگفت: انتظار می رود اداره کل تربیت بدنی استان در سال جاری نسبت به تخصیص اعتبار واتمام این پروژه که در مرحله فنداسیون است اهتمام ورزد تا مورد استفاده جوانان این سامان قرار بگیرد.   .

مردم قبل از هرگونه ساخت سازویا تفکیک اراضی هماهنگی های لازم را داشته باشند

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی ،همکاری ومشارکت مردم شریف ونجیب روستای سروک خاطرنشان کرد: انتظار می رود مردم عزیز قبل از هرگونه ساخت سازویا تفکیک اراضی در محدوده روستا هماهنگی های لازم را با دهیاری وبنیاد مسکن شهرستان داشته باشند تا در آینده مشکلاتی برای خود وبافت روستا ایجاد نشود. وی گفت :در صورت هرگونه تخلف احتمالی با خاطیان برخورد قانونی به عمل می آید.

.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی