تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 ژوئن 2015 - 4:21
کد خبر : 4221

کمبود زیرساختها در بخش آب استان /اگر مردم همراهی نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد

کمبود زیرساختها در بخش آب استان /اگر مردم همراهی نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد

سید علی لدنی نژاد گفت: وضعت تنش آبی در استان به شکلی است که .لدنی نژاد به کمبود زیرساختها در بخش آب استان اشاره کرد و گفت: ایجاد سدهای جدید می تواند مشکلات را کاهش دهد.


1619173نسیم دنا : مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد میزان سرانه مصرف آب در این استان را ۲۵درصد بیشتر از میانگین کشور عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا  سید علی لدنی نژاد  در نشستی  با خبرنگاران گفت: میزان سرانه مصرف آب در کشور ۱۲۰ تا ۱۴۰ لیتر بوده و این در حالی است که این میزان در استان ۱۵۰  تا ۱۸۰ لیتر است.

وی بیان کرد: وضعت تنش آبی در استان به شکلی است که .لدنی نژاد به کمبود زیرساختها در بخش آب استان اشاره کرد و گفت: ایجاد سدهای جدید می تواند مشکلات را کاهش دهد.

وی گفت: با تامین آب چهار شهرستان بهمئی، لنده، کهگیلویه و چرام از سد کوثر و احداث سد تنگ سرخ از لحاظ منابع آبی مشکلی نخواهیم داشت.

لدنی نژاد افزود: هم اکنون تنها آبرسانی به شهرستان گچساران از سد کوثر محقق شده و به دنبال دریافت مجوز از وزارت نیرو برای تامین آب شهرهای سوق، لنده، چرام و دهدشت از این سد هستیم.

وی عنوان کرد: تلاشها برای آبرسانی به لیکک از سد کوثر آغاز شده و در حال پیگیری برای افزایش اعتبار سالانه این پروه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد فرسودگی شبکه توزیع را یکی از مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: ۳۰درصد از یک هزار و ۶۸۵ کیلومتر شبکه آب این استان فرسوده است.

وی افزود: ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و تعویض این خطوط مورد نیاز است.وی تعداد مخازن آب در استان را ۳۸ باب با ظرفیت ۱۰۷ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۱۳۸ هزار مشترک آب  ۲۸ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی