تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 10:25
کد خبر : 4181

نیش و کنایه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به مسئولان شهرستان تا قول راه‌اندازی کلینک تخصصی در شهرستان کهگیلویه

نیش و کنایه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به مسئولان شهرستان تا قول راه‌اندازی کلینک تخصصی در شهرستان کهگیلویه

آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد دهدشت برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

IMG_2747به گزارش نسیم دنا از دهدشت،آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با نیم ساعت تاخیر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد دهدشت برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

ازدحام جمعیت و عدم گنجایش سالن یکی از مشکلات بود که به رغم ماه مبارک رمضان و گرمی هوا سبب نارضایتی و اعتراض برخی از حاضرین در جلسه بود.

حضور کودکان که بلاتکلیف در سالن پرسه می‌زدند در نوع خود دیدنی بود.

در ابتدا فرماندار کهگیلویه به روی سن رفت و با تقدیر  و تشکر از مدیر سابق شبکه نصایحی را به مدیر جدید گوشزد کرد.

علی پوزش برخی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را عنوان کرد و خواستار توجه بیش از پیش حوزه دانشگاه به شهرستان کهگیلویه که به رغم منفک شدن سه شهرستان لنده،چرام و بهمئی از این شهرستان هنوز مردم شهرستان‌های چهارگانه از خدمات بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت استفاده می‌کنند،شد و افزود: مستهلک بودن بسیاری از ساختمان های خانه‌های بهداشت در شهرستان یکی از مشکلات و خواسته‌های به حق مردم است که باید پیگیری شود.

پوزش با انتقاد از وضعیت کلینک تخصصی شهرستان،عنوان کرد: این کلینیک در فضای فیزیکی مناسبی تعبیه نشده  و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده است.

بعد از سخنرانی فرماندار نوبت به پخش کلیپ عملکرد مدیر شبکه بهداشت و درمان رسید.

کیفیت نامطلوب این کلیپ انسان را به یاد تلویزیون‌های سیاه و سفید  و خاطرات و نوستالوژی دهه شصت می‌انداخت.

و بعد از پخش کلیپ دکتر موسویان زاده مدیر سابق شبکه بهداشت به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخت.

سخنران بعدی این مراسم دکتر رضاچمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود.

 

رضا چمن در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه،اظهار داشت: علم و هنر به کارگیری منابع یکی از شاخص‌های اصلی در کار مدیریت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بابیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت مدیر نیروی انسانی و به کارگیری آن است،گفت: به کارگیری نیروی انسانی بسیار پیچیده‌تر از سایر منابع مالی است.

وی عنوان کرد: مدیریت صحیح تنها استناد به بخشنامه نیست و اتخاذ بهترین تصمیم نیازمند هنر و خلاقیت یک مدیر است.

چمن بابیان اینکه در بحث منابع خلق،ایجاد و اخذ منابع از اهداف ما است،افزود: بهره‌گیری از بخش خصوصی در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با لحنی انتقادی بسیاری از خدمات مسئولان گذشته در این شهرستان را زیرسوال برد و گفت: این شهرستان همواره پرحاشیه‌ترین شهرستان در استان است و یکی از دلایل عدم توسعه این منطقه همین توجه به حواشی است.

وی از دخالت برخی از مسئولان سیاسی برای عزل و نصب‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان در شهرستان گلایه کرد و افزود: ای کاش مدیران شهرستان بیش از دخالت در اموری که به آنها مرتبط نیست خواستار ایجاد امکانات در حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان باشند.

چمن تاکید کرد: از در و دیوار این شهرستان نقص می‌بارد و یکی از همین مشکلات این سالن کوچک است که ظرفیت حضور میهمانان این برنامه را نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه در دنیای در حال توسعه هرکسی به دنبال توجیح اشتباه خود است،افزود: در کشورهای توسعه یافته هر فردی به فکر اثرگذاری مثبت در جامعه خود است.

وی بابیان اینکه توسعه‌نگری و افق بلند داشتن بیش از هرجای دیگری باید در مدیریت کهگیلویه نقش داشته باشد،ابراز کرد: در این شهرستان هرکسی پابرهنه می‌خواهد در هر کاری دخالت کند.

چمن تصریح کرد: تازمانی که این تنگ نظری‌های وجود دارد از توسعه به دور هستیم.

وی گفت: پیگیری راه‌اندازی ام.آر. ای در کهگیلویه هستیم.

چمن بیان کرد: به رغم ایجاد دو مرکز ناقص تخصصی در کهگیلویه هنوز کلینیک تخصصی در این شهرستان وجود ندارد و متاسفانه هرکاری انجام بدهیم مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و نواقصات آن تکمیل و برطرف نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه در دریافت وجوه نامتعارف از بیماران در بین سایر شهرستان‌های استان مقام اول را دارد.

نیش و کنایه‌های این مدیر استانی به بعضی از مسئولان شهرستان بی‌دلیل نبود.

و این در حالی است که باید از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرسید بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت که باید پاسخگوی نیاز ۴ شهرستان باشد چرا تا کنون از داشتن یک سالن مجهز و بزرگ  برای برپایی مراسمات این شهرستان بی‌بهره مانده است و دیدن سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت خالی از لطف نیست.

قول‌ها و وعده‌های عملی نشده رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم بخش چاروسا از توابع قلعه رئیسی نیز در ذهن مردم این دیار فراموش نشده است از جمله راه‌اندازی رادیولوژی این بخش که پس از بارها اعلام خبر راه اندازی رادیولوژی بعد از چند روز این مسئله تکذیب می شد تا اینکه بلاخره در چند هفته گذشته راه‌ اندازی شد این ماجرا و دوباره بلاتکلیفی مردم نمونه‌ای از این مشکلات است.

مردمی که از ساعت ۴ صبح باید برای نوبت ویزیت در جلوی کلینیک تخصصی امام سجاد (ع) صف بکشند از دیگر مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان است.

امید می‌رود مدیران حوزه بهداشت ودرمان استان پیش از آنکه سیاسی کاری‌های دیگر مسئولان را زیر سوال ببرند به رزومه کاری خود نیز نظری بیافکنند تا با وعده‌های نادرست و دل خوشکنک مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد نکنند.

حاشیه‌نگاری از سیده زهرا موسوی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی