تاریخ انتشار : شنبه 23 می 2015 - 12:06
کد خبر : 4067

برگزاری جشنواره کوچ عشایرازاقدامات تاثیرگذار دراستان برای بسترسازی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است

برگزاری جشنواره کوچ عشایرازاقدامات تاثیرگذار دراستان برای بسترسازی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است

برگزاری این جشنواره فرهنگی از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در کهگیلویه و بویراحمد برای بسترسازی بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

نسیم دنا:نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه عشایری انتقال دهنده فرهنگ ساده زیستی، شجاعت و مردانگی به نسل جوان است.

غلام محمد زارعی در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر ) افزود: برگزاری این جشنواره فرهنگی از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در کهگیلویه و بویراحمد برای بسترسازی بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی به روحیه شجاعت و سلحشوری جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: برخی از شیرمردان عشایری در عرصه های مختلف قبل وبعد از انقلاب اسلامی جان خود را فدای آسایش و امنیت کشور و مردم این سرزمین کهن کردند .

عضو فراکسیون عشایرمجلس شورای اسلامی معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را از دیگر دستاوردهای جشنواره کوچ عشایر دانست و گفت: این گردهمایی ملی فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن جاذبه های ناشناخته کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران است.

زارعی اظهار کرد: توجه به محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی عشایر از جمله مواردی است که می تواند نقش بسزایی در اقتصاد، درآمدزایی و گردش مالی کوچ نشینان داشته باشد.

وی عنوان کرد: فرهنگ عشایر به عنوان بخش مهمی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است که برای زنده ماندن این فرهنگ باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای دنا و بویراحمد ادامه داد: ارتباطات صمیمی و خودجوش در زندگی عشایری موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در این مجموعه مولد شده است.

زارعی تصریح کرد:برگزاری این جشنواره ها در تمامی نقاط کشور می تواند زیبایی های زندگی عشایری که در حال نابودی است، احیا و روح جوانمردی و غیرت را درجامعه شهری تقویت کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر ) افزود:برگزاری جشنواره کوچ عشایر یکی از مهم ترین عوامل توسعه پایدار در حوزه گردشگری استان است.

فتاح محمدی افزود: تلاش می شود اجرای این برنامه فرهنگی مهم در سالهای آینده به صورت طلوبتری برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ریشه فرهنگ عشایری در تار و پور زندگی مردم کهگیلویه و بویراحمد نمایان است، این جشنواره می تواند نسل نوجوان و جوان را با فرهنگ کهن عشایری بیشتر آشنا کند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کوچ عشایر در چنین ابعاد گستردهنیز ای نشان دهنده مدیریتی قوی و همچنین هماهنگی بین دستگاهی خارج از هر گرایش سیاسی در سطح استان است که باید مورد تقدیر قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری جشنواره کوچ عشایر با رویکرد معرفی آیین ها،رسوم و ترویج فرهنگ غنی ایلات عشایری وتوسعه گردشگری عشایری بیش از پیش با هدف کمک به رونق تولید مورد توجه قرار گیرد.
بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر۷۰ هزار نفر در قالب شش ایل بویراحمدی، دشمن زیاری، بهمئی، طیبی، چرام، باشت و باوی در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کنند.

جشنواره کوچ عشایر با شرکت ۹ استان و برپایی ۵۰ غرفه از تولیدات صنایع دستی و غذایی عشایری جمعه شب در یاسوج به کار خود پایان داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی