تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 می 2015 - 15:01
کد خبر : 4053

رونمایی از فیلم رویای چهارفصل

رونمایی از فیلم رویای چهارفصل

در این جشنواره نمایش الگوهای زندگی عشایری، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی محلی و سنتی، آئین‌های نمایشی و نیایشی، نمایشگاه عکس، سوغات محلی و غرفه‌های دیگر برپا خواهد شد.

IMG_3986
نسیم دنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از  رونمایی فیلم رویای چهارفصل در جشنواره کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبرداد

به گزارش خبرنگار سایت نسیم دنا «محمود باقری» دوشنبه در نشستی با دست اندرکاران رسانه‌ها در یاسوج گفت: جشنواره کوچ عشایر از روز سی‌ام اردیبهشت ماه امسال بمدت سه روز در محل پارک جنگلی یاسوج مرکز استان با حضور هشت استان کشور برگزار می‌شود.

وی نام استان‌های شرکت کننده در جشنواره کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد را فارس، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، ایلام، خراسان شمالی، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

باقری افزود: ۱۵۰ نفر از هشت استان کشور در جشنواره کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد حضوری فعال خواهند داشت و امیدواریم برتعداد آنان افزوده شود.

وی از رونمایی تندیس جشنواره و فیلم رویای چهارفصل در جشنواره کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز خبرداد و تصریح کرد: بازدید از مناطق گردشگری، نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی، راه اندازی غرفه ویژه رسانه‌ها و نشست با تشکل‌های مردم نهاد حوزه گردشگری از دیگر برنامه‌ها در این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جشنواره که در یک هکتار از پارک جنگلی یاسوج برگزار می‌شود آئین‌های مختلف عشایری اجرا و ۵۰ غرفه برپا خواهد شد که زمان پیش بینی شده برای استقبال مردمی از این غرفه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، اهداف برگزاری جشنواره کوچ عشایر در این استان را معرفی فرهنگ آئین‌ها و آداب‌ها، بسط و گشترش گردشگری روستایی و عشایری، مستندسازی فرهنگ عشایر، ارج نهادن به بزرگان و نخبگان عشایری، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی تمامی ظرفیت‌های عشایری و تبیین اقتصاد مقاومتی از زندگی عشایری برشمرد.

باقری با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در زمان برگزاری جشنواره کوچ عشایر در یاسوج برگزار می‌شود، اظهارداشت: این جشنواره با حضور «دکتر رحمانی موحد» معاون سازمان مرکزی، مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، «دکتر خادمی» استاندار و مسوولان استانی و شهرستانی در روز سی‌ام اردیبهشت ماه جاری افتتاح می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره نمایش الگوهای زندگی عشایری، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی محلی و سنتی، آئین‌های نمایشی و نیایشی، نمایشگاه عکس، سوغات محلی و غرفه‌های دیگر برپا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی