تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2015 - 8:16
کد خبر : 3968

راه اندازی دبیرخانه دولت الکترونیک دراستان

راه اندازی دبیرخانه دولت الکترونیک دراستان

به گزارش نسیم دنا ،مجید محنایی در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: مهمترین مشکلات فراروی توسعه دولت الکترونیک در این استان، کاستی های فیبر نوری، بی میلی برخی دستگاه ها به برون سپاری، زیرساخت های فناوری اطلاعات پایین، نیروی انسانی و دوره های آموزشی است.

ن2434_origسیم دنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: تحقق دولت الکترونیک در استان به توجه ویژه و تعامل همه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیاز دارد.

 به گزارش نسیم دنا ،مجید محنایی در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان به تبیین نقشه راه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکلات فراروی توسعه دولت الکترونیک در این استان، کاستی های فیبر نوری، بی میلی برخی دستگاه ها به برون سپاری، زیرساخت های فناوری اطلاعات پایین، نیروی انسانی و دوره های آموزشی است.

وی، با تأکید بر اینکه دستگاه های دولتی باید اعتبار ویژه ای را برای توسعه دولت الکترونیک اختصاص دهند و اهتمام بیشتری در این راستا داشته باشند، گفت: دبیرخانه راه اندازی دولت الکترونیک با هدف تسریع در روند اجرایی سازی دولت الکترونیک فعالتر شود.

محنایی، به درخواست اعتبار ویژه در راستای توسعه دولت الکترونیک از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: هر گونه تخصیص اعتبار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در جهت تقویت و توسعه زیرساخت های این حوزه از جمله ارتباط فیبر نوری دستگاه های استانی و شهرستانی، تجهیز زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های اجرایی استان، ارتقاء امنیت شبکه و اطلاعات، راه اندازی مراکز رشد IT و توسعه دولت الکترونیک صرف می شود.

طراحی پورتال جامع استان یکی از گام های تحقق دولت الکترونیک

مدیرکل دفتر فناروی اطلاعات استانداری نیز با تشریح پیشرفت ها و چالش های توسعه دولت الکترونیک در استان گفت: از ۱۰۰ دستگاه دولتی استان تنها ۲۱ دستگاه در روند گزارش گیری در راستای توسعه دولت الکترونیک با استانداری همکاری داشته اند.

عباس رسولی، با بیان این مطلب افزود: مشکل مهم این حوزه، تخصیص نیافتن اعتبارات کافی و بی علاقگی برخی نهادها به برون سپاری خدمات دولتی است.

وی اظهار کرد: طراحی پرتال جامع استان به عنوان یکی از گام های تحقق دولت الکترونیک در دست اقدام است و تلاش می شود در ماه های آینده به بهره برداری برسد.

رسولی، با بیان اینکه دولت الکترونیک به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می شود، خاطر نشان کرد:با راه اندازی این طرح، بسیاری از خدمات دولتی به مردم از طریق فضای مجازی و دفاتر پیشخوان صورت می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی