تاریخ انتشار : جمعه 24 آوریل 2015 - 19:27
کد خبر : 3890

حاشیه شهرها در سالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود

حاشیه شهرها در سالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود

حاشیه‌نشینان شهرها و محرومیت آنان از برخی خدمات، یکی از بخش‌هایی است که بخصوص در ۱۰ سال گذشته که تشکیلات بهداشت و درمان را بازنگری نکرده بودیم، مورد غفلت واقع شده‌است.

thum-7de760fe28d4292176c-dr_chaman_18840نسیم دنا: دکتر رضا چمن، در مراسم افتتاح طرح حاشیه شهرها در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، گفت: تا پیش از دولت تدبیر و امید، مطالبه‌ی به‌حق ملت برای اولویت دادن به بحث سلامت، هیچگاه عملیاتی نشده بود اما در دولت تدبیر و امید، مقوله‌ی سلامت، یکی از موضوعات محوری دولت و مجلس شد و منجر به خدمات قابل تحسینِ دولت تدبیر و امید در این حوزه شد.

توفیقات مسئولان سلامت استان در حوزه‌ی هزینه‌های پرداختی، ارجاع بیماران به خارج از استان و خدمات به روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

چمن با بیان اینکه مردم استان ما قدردان این توجه دولت هستند، اظهار داشت: در حالی قریب به ۷۰هزار نفر از مردم استان در سال گذشته با شرایط جدیدِ طرح تحول نظام سلامت، بستری شدند که تا پیش از این طرح، ناچار بودند نزدیک به ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خود پرداخت کنند و اکنون پرداخت از جیب مردم به رقم ۵٫۵ درصد رسیده‌است.

وی ارجاع بیماران به خارج از استان را از دردهای پابرجا در استان توصیف کرد و اذعان داشت: البته خوشبختانه در این بخش هم با بهبود نظام بیمارستانی، استانداردسازی تجهیزات پزشکی و تأمین پزشکان متخصص مورد نیاز در سطح استان، رقمِ ارجاعِ بیش از ۳۰ بیمار به ازای هر هزار نفر، به کمتر از ۱۱ بیمار به ازای هر هزار بیمار، تقلیل یافته است.

مسئول ارشد حوزه‌ی سلامت استان، افزود: با افزایش سرانه‌ی سلامت روستائیان از ۲۶ هزارتومان در سال ۹۲ به ۸۶ هزار تومان در سال ۹۳، گامهای مؤثری را برای بهبود خدمات سلامت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر استان، برداشته‌ایم.

«از ماست که بر ماست»!

چمن در ادامه به تقاضای خود از دولت اشاره و تصریح کرد: اگرچه سرعت رشد ما نسبت به متوسط کشوری، بیش از هر کس دیگری به خود ما برمی‌گردد و «از ماست که بر ماست» اما در این دوره‌ی گذار در فرایند توسعه انتظار داریم که دولت تدبیر و امید بیش از قبل و فراتر از متوسط کشوری استان ما را در حوزه‌ی سلامت حمایت کند.

حاشیه شهرها در سالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گسترش حاشیه‌نشینی را در سالهای اخیر چشمگیر خواند و تأکید کرد: حاشیه‌نشینان شهرها و محرومیت آنان از برخی خدمات، یکی از بخش‌هایی است که بخصوص در ۱۰ سال گذشته که تشکیلات بهداشت و درمان را بازنگری نکرده بودیم، مورد غفلت واقع شده‌است.

وی به جزئیات اجرای طرح حاشیه‌ی شهرها در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه برای اجرای برنامه‌ی حاشیه‌ی شهرها و خدمات‌دهی به بیش از ۱۶۵ هزار نفر در سه شهر استان ما، در پایان سال گذشته، کمک‌های خوبی شده است و از امروز همکاران ما در مراکز بهداشتی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مؤثر و مطلوب به جمعیت تحتِ پوشش خود خواهند بود.

بخش زیادی از مشکلات استان ما در بهداشت و درمان همچنان باقی است

چمن در پایان خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه حمایت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی سلامت قابل تحسین است اما به‌هرحال عمق محرومیت‌های استان ما به‌گونه‌ای است که کماکان بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه‌ی بهداشت و درمان به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که در راستای حمایت‌های خود، پروژه‌های احداث بیمارستان در شهرهای لیکک، باشت، چرام و سی‌سخت و کلینیک تخصصی مرکز استان را که از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده، مورد لطف و توجه ویژه‌ای قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی