تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آوریل 2015 - 19:04
کد خبر : 3871

امیدواری و شادبودن دو شاخص و معیار سنجش سلامت روان است

امیدواری و شادبودن دو شاخص و معیار سنجش سلامت روان است

نسیم دنا:روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هر فرد در کنار رعایت بهداشت فردی باید به بهداشت اجتماعی خود، نیز توجه داشته باشد. قادر زاده باقری با بیان اینکه بهداشت، علم و هنر پیشگیری از بیماری ها است، افزود: رعایت بهداشت در ابعاد مختلف آن از جمله جسمی، روحی و روانی مقدمه ای برای

__1598~1نسیم دنا:روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هر فرد در کنار رعایت بهداشت فردی باید به بهداشت اجتماعی خود، نیز توجه داشته باشد.

قادر زاده باقری با بیان اینکه بهداشت، علم و هنر پیشگیری از بیماری ها است، افزود: رعایت بهداشت در ابعاد مختلف آن از جمله جسمی، روحی و روانی مقدمه ای برای سلامتی فرد است.

زاده باقری با تشبیه جامعه به کشتی، که اگر فردی فقط محدوده خود را سوراخ کند، همه کشتی غرق می شود، یادآور شد: اگر بخواهیم در زمینه توسعه پایدار یعنی افراد سالم و توانمند در جامعه گام برداریم، این مهم با رعایت نکات بهداشتی تجلی پیدا می یابد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی، در نهایت سلامت عمومی را در پی دارد، که موضوعی مهم و حائز اهمیت است.

زاده باقری با طرح این سوال که از کجا بدانیم که سالم هستیم؟ عنوان کرد: به طور کلی نمی توان انسان ها را به افراد بیمار یا سالم تفکیک کرد، زیرا مرزی بین “سلامتی” و بیماری نیست، اما وقتی به بیماری کشنده و خطرناک برسد، می شود از این منظر، انسان بیمار و سالم را تفکیک نمود.

خصوصیات انسان های سالم

زاده باقری تصریح کرد: انسان های سالم افراد امیدواری هستند و افرادی که مایوس بوده و در تعاملات و ارتباطات خود، معمولا عصبانی، کم خلق و یا بداخلاق هستند را نمی توان جزء افراد سالم به حساب آورد.

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: امیدواری و شادبودن دو شاخص و معیار سنجش سلامت روان است.

وی با بیان اینکه در معارف دینی نیز به این نکته توجه خاصی شده که مومن واقعی کسی است که ناراحتی خود را در درون خود نگه داشته و شادی خود را بروز دهد، ادامه داد: ممکن است در درون خود ناراحتی های زیادی داشته باشیم، اما بهتر است در تعاملات و ارتباطات خود، شادی و نشاط را در ظاهر و چهره خودمان عرضه کنیم.

زاده باقری با تاکید بر شادی، نشاط، احساس امید و امیدواری به عنوان یکی از شاخص های سلامت روان، تاکید نمود: بهتر است در ارتباط با فرزندان خود و حتی سایر افراد، با لبخند و روی باز ارتباط برقرار نماییم.

وی عنوان داشت: عصبانیت، کج خلقی و بداخلاقی تعاملات، ما را در جامعه مسموم می کند و بیماری و هلاکت نیز بدنبال همین مسمومیت به وجود می آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی