تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آوریل 2015 - 5:22
کد خبر : 3845

نخستین همایش سیادت گامی درجهت تکریم وتعظیم جایگاه سادات

نخستین همایش سیادت گامی درجهت تکریم وتعظیم جایگاه سادات

سید صادق الهی نسب هدف ازبرگزاری نخستین همایش سیادت را تکریم وتعظیم جایگاه سادات اعلام کرد و گفت : این افراد به واسطه انتساب آنان به خاندان رسالت، وظایفی سنگینی برعهده دارند.

4نسیم دنا : معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد نیز در حاشیه برگزاری این همایش گفت: نخستین همایش سیادت در استان کهگیلویه وبویراحمد براساس برنامه های ابلاغی سازمان ثبت احوال کشور و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای اولین بار با حضور مسئولان استانی وسایر اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سید صادق الهی نسب ، زنده نگهداشتن واقعه غدیر خم، تجلیل بیعت با ولایت، مطرح کردن سنت احترام به سادات و فرزندان حضرت رسول اکرم (ص)، بررسی تاریخ سادات در مبارزات و قیام های تاریخی و سیاسی، فراهم سازی بستر مناسب برای هویت شناسی دینی و اساس نگرش ائمه معصومین (ع)، سیادت در قرآن، علل فضیلت و تقدم قبیله قریش و پیشینه سادات در ایران را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

وی هدف دیگر برگزاری نخستین همایش سیادت را تکریم وتعظیم جایگاه سادات اعلام کرد و گفت : این افراد به واسطه انتساب آنان به خاندان رسالت، وظایفی سنگینی برعهده دارند.

فعالیتهای ثبت احوال از امور مهمّ و زیربنایی کشور است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: برنامه های سازمان ثبت احوال از امور مهمّ و زیربنایی کشور است که باید قابل توجه و مورد اهتمام قرار گرفته و همگان از آن اطلاع داشته باشند.

سید صادق الهی نسب افزود: پوشش وقایع حیاتی، صدور و اتقان اسناد هویتی و انتشار آمار جمعیتی از اصلی ترین وظایف ثبت احوال بوده که به نحو شایسته ای در استان اجرا میگردد.

وی اظهار داشت: آرشیو اسناد هویتی نیز گام بلندی در بستر سازی خدمات الکترونیک در کشور بوده که ثبت احوال استان نیز در کشور در این زمینه جز استانهای پیش رو می باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ نام گزینی خاطرنشان کرد: که قاطبه مردم استان کهگیلویه وبویراحمد از اسامی اهل بیت (س) برای نام گذاری فرزندان خود استفاده می نمایند که این امر باعث شده این استان یکی از استان های برتر کشور در این حوزه باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی