تاریخ انتشار : شنبه 28 مارس 2015 - 4:05
کد خبر : 3793

جشن بزرگ نوروزی “بهار امید” در دهدشت برگزار شد+تصاویر

جشن بزرگ نوروزی “بهار امید” در دهدشت برگزار شد+تصاویر

جشن بزرگ “بهار امید” با هدف معرفی آداب و رسوم محلی و با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در دهدشت برگزار شد.

به گزارش نسیم دنا از دهدشت،شامگاه جمعه جشن نوروزی بهار امید با حضور فرماندار کهگیلویه،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد،اعضای شورای اداری شهرستان و جمعی از مردم  در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.

13940107000384_PhotoL

در این مراسم بازی‌های محلی،پخت غداهای محلی توسط گروه بانوان که ملبس به لباس‌های بومی عشایر بودند و موسیقی محلی اجرا شد. فرماندار کهگیلویه در این جشن با تبریک فرارسیدن سال نو،اظهار داشت: نوروز نماد فرهنگ غنی ایرانیان است و ما باید از این  آداب و رسوم برای آیندگان خود صیانت کنیم.

13940107000392_PhotoL

سید کرامت الله کریمی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری،بیان کرد: همدلی و همزبانی ملت ایران همیشه و در تمامی ادوار تاریخی مثال نزدنی بوده است و باید با حفظ وحدت در برابر دشمنان این نظام و انقلاب ایستادگی کنیم.

وی بابیان اینکه ۶۵ اثر تاریخی در شهرستان کهگیلویه به ثبت ملی رسیده است،خاطرنشان کرد: شهرستان کهگیلویه  ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

 

 

کریمی عنوان کرد:  صله رحم، دید و بازدید و آشتی دادن افراد با یکدیگر و شادی و نشاط از اموری است که در دین اسلام به آن سفارش شده است و ایام نوروز فرصتی برای اجرای بهتر  این دستورات و آموزه های دین صلح طلب اسلام است.

 

 

13940107000396_PhotoL

 

وی بااشاره به فرهنگ غنی قوم لر در ایران ابراز کرد: آداب و رسوم،پوشش محلی و بازیهای محلی نیاکان باید حفظ شود چرا که ریشه در اعتقادات و سنت های زیبای اسلامی ما دارد.

 

کریمی بااشاره به آثار تاریخی شهر دهدشت،گفت: بافت قدیم شهر دهدشت مهم‌ترین اثر تاریخی شهرستان است که هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است. وی بابیان اینکه تا کنون بیش از ۲۴هزار مسافر نوروزی وارد شهرستان کهگیلویه شدند حجم سفرهای نوروزی در شهرستان  را رو به رشد عنوان کرد.

13940107000388_PhotoL

کریمی از شهر تاریخی بلاد شاپور،آستان مقدس امامزاده سید محمود(ع)،آبشار کمردوغ،قلعه تاریخی دیشموک،لگین راک و روستای زیبای لیرکک از مهم‌ترین آثار تاریخی،گردشگری و طبیعی شهرستان نام برد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی