پرویز یزدانپناه روز سه شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس بررسی های انجام شده اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز درمان ناباروری در یاسوج نیاز است.

وی بیان کرد: پس از تامین و تخصیص این میزان اعتبار عملیات ساخت مرکز درمان ناباروری در یاسوج آغاز می شود.

یزدانپناه اظهار کرد: به دلیل نبود مرکز درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد زوج های جوان این استان برای معالجه به استان های همجوار مراجعه کرده و متحمل هزینه های سنگین می شوند.

وی عنوان کرد: اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات مرکز شیمی درمانی کودکان و بزرگسالان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود که این مرکز تا ۲۰ فروردین ۹۴ مجهز و راه اندازی شود.

یزدانپناه ابراز داشت: توسعه کلینیک های درمانی جزو اولویت های کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و این سیاست نیز در کهگیلویه و بویراحمد پیگیری خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد بیماران خاص تالاسمی، پیوند کلیه، ام.اس، دیالیزی و هموفیلی این استان حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر است که کاهش هزینه های درمانی آنان از رویکردهای مهم طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.

یزدانپناه گفت: عمده ترین مشکلات فراروی اجرای طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد شامل کمبود تجهیزات پزشکی و هتلینگ از قبیل تخت، پزشکان متخصص به ویژه در شهرستان کهگیلویه و آمبولانس در بیمارستان های این استان است.

وی بیان کرد: با رایزنی های انجام شده قرار است در سال آینده ۲۶ دستگاه آمبولانس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کهگیلویه و بویراحمد داده شود.

یزدانپناه اظهار کرد: معضل زیرمیزی در کهگیلویه و بویراحمد حذف شده و از مرداد ۹۳ تاکنون هیچ موردی در بیمارستان های دولتی یا مراکز درمانی خصوصی این استان گزارش نشده و استان در این زمینه در کشور پیشرو است.

وی عنوان کرد: استاندارد نبودن سرعت گیرها در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مشکلاتی را به لحاظ کمردرد و مسایل روحی و روانی برای آنان ایجاد کرده است.

خدمات رسانی به مسافران نوروزی از ۲۷ اسفندماه

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مدت زمان رسیدن نیروهای مراکز مدیریت حوادث استان به محل بروز حادثه پنج دقیقه و سه ثانیه بوده و استان در این زمینه جزو استان های پیشگام در کشور است.

جلال پوران فرد افزود: استقرار نیروهای مراکز مدیریت حوادث کهگیلویه و بویراحمد در جاده های ارتباطی این استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۳ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد.

وی بیان کرد: تعداد ماموریت های انجام شده از سوی نیروهای مراکز مدیریت حوادث کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز پارسال در بخش تصادفی یک هزار و ۹۵۹ مورد و در بخش غیرتصادفی نیز یک هزار و ۵۰۶ مورد بوده است.

پوران فرد اظهار کرد: ۴۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مراکز مدیریت حوادث کهگیلویه و بویراحمد در حال ارایه خدمات لازم به بیماران و مصدومان هستند.

وی تعداد پایگاه های شهری و جاده ای مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب ۳۳ و ۲۱ مورد اعلام کرد.