تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2015 - 11:12
کد خبر : 3496

۷ گلزار شهدا به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا در کهگیلویه افتتاح می‌شود

۷ گلزار شهدا به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا در کهگیلویه افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه از افتتاح ۷ گلزار شهدا به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا در این شهرستان خبر داد.

indexبه گزارش نسیم دنا از دهدشت، بهنام صمدی فرد عصر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید،اظهار داشت: ۴۱۲ شهید، ۲ هزار جانباز و ۷۰ آزاده در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه گفت: بنیاد شهید همانند یک دولت کوچک است که در تمامی زمینه‌های فرهنگی،آموزشی،درمانی و مشاوره‌های گروهی و فردی به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند.

وی بابیان اینکه جامعه ایثارگری شهرستان کهگیلویه را بیش از ۱۴ هزار نفر تشکیل می‌دهند،بیان کرد: دو رکن اصلی تأسیس بنیاد شهید خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری است و رکن اصلی بنیاد ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

صمدی فرد تصریح کرد: دفاع مقدس ما یک جریان عاشورایی بود که فرهنگ عاشورا را در قرن ۲۰ زنده کرد.

وی بابیان اینکه حوادث دفاع مقدس باید مورد بررسی قرار گیرد،عنوان کرد: این حوادث باید در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان منعکس شود تا آن دلاوری‌ها به افسانه تبدیل نشود چرا که افسانه انسان ساخته است ولی حماسه ماندگار است.

صمدی فرد ابراز کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب پویای جامعه و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های این نظام است.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است ولی متأسفانه در جامعه و در دید بعضی از مردم به عنوان یک نهاد حمایتی از آن یاد می‌شود در حالی که مهم‌ترین وظیفه این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

صمدی فرد برگزاری همایش پیاده‌روی،کاشت ۴۱۲ نهال به یاد شهدای شهرستان،سرکشی از خانواده شهدا،برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی،برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های تفسیر،قرائت،حفظ و مفاهیم را از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد و افزود: از ۲۲ بهمن امسال  در قالب اجرای طرح فجرآفرینان ۴۳۷ مورد دیدار و سرکشی از خانواده شهدا به صورت حضوری و تلفنی انجام شد.

وی اظهار داشت: ۱۳۲ گلزار شهدا در شهرستان با ۴۱۲ مزارشهدا وجود دارد که با افتتاح ۷ گلزار ۱۰۵ گلزار با ۳۸۲ مزار شهید ساماندهی می‌شوند.

صمدی فرد گفت: از ۲۸ گلزار باقی مانده ۳ گلزار در حال ساماندهی است و ۲۵ گلزار با ۲۶ مزار شهدا در سال ۹۴ در صورت تخصیص اعتبار ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی