تاریخ انتشار : جمعه 27 فوریه 2015 - 14:42
کد خبر : 3308

غیبت اصولگرایان در تشییع پیکر مرحوم سید صادق طباطبایی

غیبت اصولگرایان در تشییع پیکر مرحوم سید صادق طباطبایی

 پیکر مرحوم سید صادق طباطبایی پنجشنبه با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی نزدیک به اصلاح طلبان پس از تشییع به حرم مطهر امام راحل منتقل شد و در جوار مادرشان در ضلع غربی آستان مقدس امام خمینی (س) آرام گرفت، در حالی که گزارش های تصویری منتشر شده و اخبار خبرگزاری ها نشان

IMG_1197-237x174 پیکر مرحوم سید صادق طباطبایی پنجشنبه با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی نزدیک به اصلاح طلبان پس از تشییع به حرم مطهر امام راحل منتقل شد و در جوار مادرشان در ضلع غربی آستان مقدس امام خمینی (س) آرام گرفت، در حالی که گزارش های تصویری منتشر شده و اخبار خبرگزاری ها نشان می دهد که هیچ چهره مشهوری از میان اصولگرایان در این مراسم شرکت نکرد.
آن چنان که خبرگزاری ایلنا خبر داد، نماز میت به امامت رئیس دولت اصلاحات و با حضور چهره های اصلاح طلبی مانند محمد مقدم، محمدرضا راه‌چمنی، سیدحسن خمینی، حمید انصاری، محمد اشرفی اصفهانی، رئیس دولت اصلاحات، محمدرضا خاتمی، سعید شریعتی، فخرالسادات محتشمی پور، مرتضی الویری، غلامعلی رجایی، محمد شریعتی دهاقان، عبدالله ناصری، محمد دوستی، یاسر خمینی، مصطفی کواکبیان، حجت‌الاسلام علیخانی، اسحاق جهانگیری، هادی خامنه‌ای، محمدعلی ابطحی، ابراهیم یزدی، عبدالله نوری، حمید میرزاده، عفت مرعشی، فاطمه هاشمی، مهدی هاشمی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، محمدرضا تابش، سیدمحمود دعایی، عبدالواحد موسوی لاری، سیدمحمد صدر، کاظم موسوی بجنوردی، جواد امام، هادی خانیکی، زهرا اشراقی، نعیمه اشراقی و جهانبخش خانجانی برگزار شد.سایت جماران نیز خبر از حضور آیت الله صانعی در این مراسم داد.
پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر سیدصادق طباطبایی در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.
نکته جالب توجه در این مراسم غیبت چهره های مشهور جناح اصولگرا در این مراسم بود. این در حالی است که مرحوم صادق طباطبایی در سال های اخیر از دسته بندی های مرسوم جناحی و سیاسی فاصله گرفته بود و در آخرین انتخابات ریاست جمهوری نیز در نقش مشاور یک نامزد اصولگرا ظاهر شد. طباطبایی پس از مدت ها غیبت از صحنه سیاسی کشور، در ماه های پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان مشاور محسن رضایی ظاهر شد.
دکتر سیدصادق طباطبایی برادر دکتر فاطمه طباطبایی همسر مرحوم سیّد احمد خمینی و خواهرزاده امام موسی صدر پس از یک دوره بیماری صبح روز شنبه دوم اسفند بر اثر سرطان ریه در بیمارستانی در آلمان درگذشت و پیکر آن مرحوم پس از انتقال از آلمان به ایران، صبح امروز از حسینیه جماران تشییع شد.
وی از جمله افرادی بود که در پرواز معروف انقلاب به همراه امام خمینی(ره) در روز ۱۲ بهمن به کشور بازگشت و در دوران پس از انقلاب، سخنگویی دولت و معاونت وزارت کشور در دولت مهدی بازرگان را برعهده داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی