تاریخ انتشار : شنبه 21 فوریه 2015 - 21:49
کد خبر : 3185

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد باشگاهی سیاسی شده ‌است

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد باشگاهی سیاسی شده ‌است

متاسفانه ورود سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد در تغییرات مدیریتی دستگاه‌هایی مانند محیطزیست مزید بر علت شده و عملا این دستگاه به باشگاهی برای سیاسی‌کاری برخی از نمایندگان استان تبدیل شده است.

13931202000958_PhotoAمدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران امیرچمران گفت: محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد فدای سیاسی‌کاری‌ها شده است.

آفرین فرهمند مدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران اظهار کرد: متاسفانه ورود سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد در تغییرات مدیریتی دستگاه‌هایی مانند محیطزیست مزید بر علت شده و عملا این دستگاه به باشگاهی برای سیاسی‌کاری برخی از نمایندگان استان تبدیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر محیط زیست این استان درگیر مشکلات جدی است که هر یک به نوبه خود خسارات جبران‌ناپذیری را بر محیط زیست و منابع طبیعی وارد کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران امیرچمران افزود: آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمد، شکار بی‌رویه و غیرقانونی وحوش و تغییر کاربری مراتع و جنگل‌ها از جمله مهم‌ترین تهدیدات زیست‌محیطی در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند.

این فعال زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای جبران خسارات ناشی از این مشکلات باید راهکارهای عملیاتی و قوانین بازدارنده اعمال شود، عنوان کرد: متاسفانه در حالی که محیط زیست و منابع طبیعی استان رو به زوال است عزم جدی در مسئولان استان برای جبران این مشکلات در میان مسئولان و متولیان امر وجود ندارد.

فرهمند بیان کرد: متاسفانه چیزی که بیش از هر چیز باعث وارد آمدن خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست و منابع طبیعی شده است سوء‌مدیریت و عدم هماهنگی مسئولان در کنترل تهدیدات زیست‌محیطی است.

مدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران امیرچمران افزود: متاسفانه ورود سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد در تغییرات مدیریتی دستگاه‌هایی مانند محیطزیست مزید بر علت شده و عملا این دستگاه به باشگاهی برای سیاسی‌کاری برخی از نمایندگان استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در راس مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد باید با اعمال نظر کارشناسان فن و مسئولان ربط صورت گیرد، عنوان کرد: البته برای ابقای هر مدیری در بدنه محیط زیست باید به دنبال ایجاد تعهدات جدید و ارائه برنامه‌های کاربردی و موثر باشیم چرا که روند حاکم بر محیط زیست استان رضایت‌بخش نیست و این دستگاه عملا دستگاهی منفعل است.

این فعال زیست محیطی تاکید کرد: چیزی که باید به آن توجه داشت این است که کسی که در راس مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد نباید وابسته به برخی باشد چرا که بعد از آن مجبور است به هر خواسته غیرقانونی تن دهد و عملا از خیلی از مشکلات چشم بپوشاند.

وی با بیان اینکه تغییر در بدنه هر دستگاهی باید بر اساس شاخص‌های منطقی صورت گیرد تصریح کرد: کسی که قرار است در راس مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد باید نیرویی فنی، آگاه از آمایش سرزمین و توسعه پایدار باشد و وام‌دار هیچ جریان و باندی نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی