تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 فوریه 2015 - 5:31
کد خبر : 3105

برگزاری نمایشگاههای بهاره در نیمه دوم اسفندماه به منظور تنظیم وکنترل بازار

برگزاری نمایشگاههای بهاره در نیمه دوم اسفندماه به منظور تنظیم وکنترل بازار

عبدالحمید جهانبین به اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز همزمان با سایر استانهای کشور در استان خبر داد وگفت : این طرح از دوم اسفندماه تا ۱۵فروردین سال ۹۴برای نظارت بر ارائه کالاها وخدمات عمومی واساسی اجرا می شود.

8888888888888jpgنسیم دنا : معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمداز برگزاری نمایشگاههای فروش بهاره وفروشگاههای فوق العاده در نیمه دوم اسفندماه سال جاری در استان خبرداد.

عبدالحمید جهانبین گفت:به منظور کنترل تنظیم بازار وتعدیل قیمتها و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت های انواع اجناس و مایحتاج عمومی در ایام پایانی سال وعید نوروز در ۴مکان درسه شهر بزرگ استان ،یاسوج،دهدشت وگجساران نمایشگاههای فروش کالاهای بهاره با اولویت پوشاک،آجیل ،خشکبار،کیف ،کفش ،گوشت ومیوه در نیمه دوم اسفندماه برگزار می شود.

وی افزود : همزمان با این نمایشگاهها، فروشگاههای فوق العاده هم در دیگر شهرهای استان که امکان برگزاری نمایشگاه وجود ندارد از قبیل دنا،چرام،لنده،باشت و بهمئی پیش بینی شده است.

جهانبین خاطرنشان کرد: دراین نمایشگاهها ومراکز فروش اجناس با قیمت حداقل ۱۵درصد زیر نرخ متعارف بازار عرضه می گردد.

هیچگونه نگرانی برای تامین میوه، مرغ وگوشت شب عید در سطح استان وجود ندارد

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به قانون انتزاع وظایف تنظیم بازار از این سازمان به جهاد کشاورزی اشاره کرد وگفت: با توجه به قانون انتزاع وظایف ،تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله میوه، مرغ وگوشت که بر عهده جهاد کشاورزی است، ولی در عین حال سازمان صنعت ،معدن وتجارت در راستای تعامل وارائه خدمات مطلوب تر به مردم تمهیدات ونظارتهای لازم را در بحث توزیع وتامین میوه شب عید ،(سیب ، پرتقال ،مرغ وگوشت)، به عمل آورده و نظارتهای لازم را دستور کار قرار داده ایم.

وی به مردم اطمینان داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی و تمهیدات سازمان صنعت،معدن وتجارت هیچگونه نگرانی برای تامین میوه، مرغ وگوشت شب عید در سطح استان وجود ندارد.

اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز همزمان با سایر استانهای کشور

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز همزمان با سایر استانهای کشور در استان خبر داد وگفت : این طرح از دوم اسفندماه تا ۱۵فروردین سال ۹۴برای نظارت بر ارائه کالاها وخدمات عمومی واساسی اجرا می شود.

جهانبین افزود: دراین طرح گشتهای ویژه و مشترک با دستگاههای مرتبط از قبیل تعزیرات حکومتی،بازرسان دامپزشکی وشبکه بهداشت ودرمان استان خواهیم داشت.

وی افزایش قدرت خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال، ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار این اقلام و خدمات در مراحل تأمین، توزیع ارائه خدمات و کنترل قیمت را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گفت: کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب برای تأمین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارش های مردمی و پرونده های متشکله نوروزی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

جهانبین افزود: بازرسی کالاها و خدمات از جمله تعمیرگاه‌ها، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های عرضه کالا و نانوائی‌ها از جمله وظایف بازرسان طرح ویژه نظارتی ایام نوروز است.

وی با اشاره به اینکه کم فروشی، گرانفروشی و احتکار از مظاهر تخلف است، گفت: تمامی کالاهای مورد نیاز در بازار وجود دارد و مردم در این زمینه نگران نباشند.

جهانبین گفت: مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به طور شبانه روزی می توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند ویا به اکیب های بازرسی در سطح شهر ونمایشگاههای عرضه کالا به صورت حضوری مراجعه کنند .

برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ،صنایع ومعادن و کشاورزی استان در اسفندماه سال جاری

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد به یکی از دیگر رویداهای اسفندماه سال جاری اشاره کرد وگفت: در ۱۸ اسفندماه انتخابات اتاق بازرگانی ،صنایع ومعادن و کشاورزی استان برگزار خواهد شد که از میان ۳۲نفر از داوطلبان ثبت نام شده که از فعالان بخشهای صنعت ،معدن ،تجارت وکشاورزی هستند ۱۵ نفر با رای اکثریت به عنوان هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان انتخاب خواهند شد که پس از برگزاری انتخابات منتخبین از میان خود هیئت رئیسه اتاق بازرگانی را انتخاب می نمایند.

جهانبین افزود:فرایند برگزاری انتخابات با دقت پیگیری می شود وکسانی که دارای کارت بازرگانی ویکسال از عضویت آنها گذشته باشد می توانند در انتخابات شرکت کنند.

رشد ۳۵ درصدی صادرات استان

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد از رشد ۳۵ درصدی صادرات استان وثبت سفارش در ۱۰ماهه سال جاری خبر داد وگفت:صادرات استان در ۱۰ ماهه سال ۹۳نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته ولی از نظر وزنی کاهش داشته است.

جهانبین دلیل افزایش صادرات در استان را صادرات کالاهای کم حجم با بهره وری بالا از قبیل پودر عصاره شیرین بیان ،گیاهان دارویی،موکت ولوازم آرایشی وبهداشتی ذکر کرد.وی ارزش این صادرات را بالغ بر۸میلیون دلار ذکر کرد.

وی از افزایش ثبت سفارش شامل ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی استان به ارزش ۱۰ میلیون دلار در استان در سال جاری خبر داد و گفت : در کل سنوات گذشته ۱۴ مورد ثبت سفارش بوده و در سال ۹۲ تعداد ۲۱مورد بوده ودر سال ۹۳ تعداد ۳۶۱ مورد ثبت سفارش داشته ایم که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

هماهنگی اعزام و پذیرش تورهای تجاری به کشورهای روسیه و ترکیه

جهانبین در ادامه اظهار داشت: برای توسعه صادرات در کهگیلویه وبویراحمد با تصویب کارگروه توسعه صادرات استان ومجوز سازمان توسعه تجارت ایران برنامه پذیرش واعزام تورهای تجاری به کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان و… در دستور کار قرار گرفته که بحث اعزام تور تجاری فعالان بخش کشاورزی ،تولید،تجارت به روسیه در حال نهایی شدن است

وجود ۱۰۸ اتحادیه صنفی در سطح استان

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: از مجموع ۱۰۸ اتحادیه صنفی در استان در سال جاری انتخابات ۴۹ اتحادیه برگزارشده که انتخابات ۵ اتحادیه دیگر در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال برگزار خواهند شد. وی با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه اتاقهای اصناف استان در شهرستانهای یاسوج ،دهدشت،بهمئی ،گچساران وسی سخت در خردماه سال جاری برگزار واعضاء برای مدت ۴سال انتخاب شدند گفت: از میان منتخبین اتاقهای اصناف استان ۳نفر به عنوان نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران معرفی شدند.

جهانبین گفت: در گذشته سهمیه استان در اتاق اصناف ایران دو نفر بودند که خوشبختانه به دلیل عملکرد مناسب کمیسیون نظارت امسال به سه نفر افزایش یافت.

ساماندهی صنوف مزاحم وآلاینده ولزوم همکاری دستگاههای خدمات رسان

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با ساماندهی صنوف مزاحم وآلاینده نیز گفت:به استناد پیگیریها ومصوبات کمیسیون نظارت ،شورای سلامت وتنظیم بازار استان وتاکید استاندار محترم استان این سازمان نسبت به برنامه ریزی ،مکان یابی وبا تقویم زمانبندی اقدام به ایجاد وانتقال صنوفی از قبیل نجاران،آلومینیم کاران ،مصالح ساختمانی ،صافکاران ورنگ کاران اتومبیل ،نمایشگاهای اتومبیل ،جوشکاران وعمده فروشان نموده است .

جهانبین اظهار داشت:شهرک درودگران وآلومینیم سازان در مجاورت شهرک جوشکاران زیرساختهای آنها آماده وزمینها قطعه بندی شده وبه واحدهای صنفی متقاضی تحوبل شده است.

وی در رابطه با عمده فروشان گفت: برای شهرک عمده فروشان در منطقه نجف آباد روبروی ایستگاه رادیویی برای حل معضل ترافیک خیابان ۱۳ آبان شهر یاسوج زمین خریداری شده ،قطعه بندی وپروانه های ساخت صادرشده وپس از فراهم شدن خدمات آب وبرق به متقاضیان واحدهای صنفی واگذار و ساخت ساز انجام خواهد گرفت که انتظار می رود دستگاهای خدمات رسان از قبیل شرکت توزیع نیروی برق استان و آبفای شهری استان در زمینه ارائه خدمات آب وبرق همکاری نمایند تا هرچه سریعتر عملیات ساخت وساز وانتقال صنوف انجام گیرد. وی گفت برای سایر شهرکها از قبیل مصالح ساختمانی دو نقطه در شهر یاسوج یکی در منطقه کرد لاغری ودیگری در گوشه پیش بینی شده است که بخش عمده ای از واحدهای صنفی مصالح فروشی ساختمانی به این مکانها منتقل شده اند.

سایت نمایشگاه دائمی استان مهمترین زیرساخت تجاری به منظور معرفی توانمندیهای استان

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در رابطه با سایت نمایشگاه دائمی استان نیز گفت: نبود سایت نمایشگاه دائمی در استان از دغدغه های مسئولان ارشد استانی واین سازمان بود که با پیگیرهای مستمر سایت این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار از اراضی ملی حدفاصل دانشگاه پیام نور،سد شاه قاسم وکشتارگاه صنعتی یاسوج به نام سازمان صنعت ،معدن وتجارت به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است .

وی سایت نمایشگاه دائمی استان را مهمترین زیرساخت تجاری به منظور معرفی توانمندیهای استان وسایر استانها وهمچنین معرفی تکنولوژیهای جدید ساخت تولید وتجارت با برگزاری نمایشگاههای تخصصی ذکر کرد وگفت : چون قبلا شرکت متولی نمایشگاه شرکت تعاونی نمایشگاهی بوده که به دلیل ساختارشرکت، امکان پذیره نویسی و جذب سرمایه وانجام عملیات ساخت وتجهیز وتکمیل سایت را نداشت که پس از ۶سال فرصت سوزی که در اختیار این شرکت بود وموجب ائتلاف منابع وازدست دادن فرصتهای سرمایه گذاری در استان شد سرانجام در کارگروه توسعه صادرات استان که به ریاست استاندار محترم و با تدبیر وتاکید ایشان جهت تسریع در توسعه استان شرکت جدیدی تحت عنوان شرکت دائمی نمایشگاههای استان (،سهامی خاص) تاسیس و وظیفه ساخت تجهیز ،تکمیل وتوسعه سایت به این شرکت محول گردید.

معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از فرآیند کاری این شرکت گفت: علی رغم گذشت ۹ماه از واگذاری اختیار هنوز این شرکت اقدام موثری در راستای ایجاد این سایت به عمل نیاورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی