تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 فوریه 2015 - 9:19
کد خبر : 2983

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای صیانت از حقوق شهروندی در کهگیلویه ضروری است

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای صیانت از حقوق شهروندی در کهگیلویه ضروری است

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه باید از نهادهای مشارکتی در جهت ارتقا حقوق شهروندی و رشد فرهنگی حمایت کرد،گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای صیانت از حقوق شهروندی در کهگیلویه ضروری است.

 

imagesبه گزارش نسیم دنا از دهدشت،سید کرامت‌الله کریمی صبح امروز در نشست صیانت از حقوق شهروندی که در سالن  کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد،اظهار داشت: حقوق شهروندی یعنی حفاظت از حریم امنیت عمومی تمام کسانی که به عنوان انسان زندگی می‌کنند.

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه حقوق شهروندی سلسله مراتب نمی‌شناسد،گفت: عمومیت پذیری یک امر مهم در حقوق شهروندی است که شامل زوایای مختلف برای رسیدن به رفاه نسبی است.

وی بابیان اینکه در این شهرستان براساس آمار فاصله زیادی با رعایت اصول حقوق شهروندی داریم،تصریح کرد:  حقوق شهروندی حقوقی الهی است که ضمانت آن توسط حقوق بشر محقق می‌شود.

کریمی رعایت و نهادینه شدن حقوق شهروندی را به منزله مدینه فاضله تبیین کرد و گفت: باید این میزان در تمامی لایه‌های رفتاری،مدیریت اجرایی و نحوه خدمت رسانی در سیستم اداری با بستر مناسب فراهم شود.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به این بستر مناسب نظام نظارتی شاخص‌هایی برای میزان مطلوب بودن و نسبت آن با حقوق شهروندی تنظیم و به عنوان نظر سنجی در امور شهروندی به کار گیرد.

کریمی بابیان اینکه باید بررسی تطبیقی استان‌ها و شهرستان‌های همجوار نسبت به آن شاخص‌ها در صیانت از حقوق شهروندی شکل گیرد،افزود:  نهادهای مدنی در جامعه در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

وی بابیان اینکه نهادهای مشارکتی در جامعه ما هنوز بیگانه هستند،تأکید کرد: باید از نهادهای مشارکتی در جهت ارتقا حقوق شهروندی و رشد فرهنگی حمایت کرد.

کریمی بابیان اینکه مناسبات فرهنگی باید تنظیم شوند،بیان کرد: مهم‌ترین راهکار دفاع از حقوق شهروندی قانونمداری است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی