تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژانویه 2015 - 20:31
کد خبر : 2808

جبران محرومیت های کهگیلویه وبویراحمد به نگاه ملی نیاز دارد

جبران محرومیت های کهگیلویه وبویراحمد به نگاه ملی نیاز دارد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این بازدید گفت: جبران محرومیت های استان به نگاه ملی نیاز دارد و بدون شک دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای خدمات رسانی برای مناطق کمتر توسعه یافته به کار می گیرد.

81335636-5990623

دکترسیدموسی خادمی از ۱۷ روستای پراکنده و دور افتاده شهرستان بویراحمد با جمعیت دو هزار و ۶۰۰ نفر، بازدید کرد و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش نسیم دنا ،در این بازدید که زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مهندس نیک اقبالی معاون عمرانی، دکتر نوروزی معاون برنامه ریزی و جمعی از مدیران کل استانی، مسئولین شهرستانی و خبرنگاران حضور داشتند، استاندار مشکلات روستاهای سرچال، بیلوخور، آب سردان، بونه بن، چربیون، کلاغ خورده، چرمی، خرم راه، گاور مرده، سیلاب، برآفتاب، امام زاده غالب، کلوار، کبوتران، بورک و عدور را از زبان اهالی آنها شنید.

روستای عدور که دورترین این روستاها است، با مرکز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد ۱۳۵ کیلومتر و با یاسوج مرکز استان ۲۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

مردم این روستاها، مشکلات خود را شامل راه های ارتباطی اصلی و بین روستایی، مراکز درمانی و بهداشتی، پزشکی، قطعی برق، عدم آنتن دهی موبال، اماکن نامناسب آموزشی، عدم پوشش شبکه های دیجیتالی صدا و سیما، مخابرات و وضعیت بد معیشتی مردم منطقه مطرح کردند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از خانواده شهید مختارنیا بازدید کرد و گفت: سرکشی مسئولین از خانواده های شهدا تجدید میثاق است به آرمان های انقلاب و قوت قلبی است برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم است.

دکتر خادمی در این دیدار به پیگیری مشکلات و تلاش برای رفع آنها قول مساعد داد.

استاندار از سد بتنی دالون هم بازدید کرد و گفت: این سد با ظرفیت ۲٫۵میلیون متر مکعب ظرفیت و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و برای تکمیل سد و شبکه آبیاری هفت میلیارد و و۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز دارد.

به گفته وی، این سد برای رونق کشاورزی منطقه موثر است و۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت آبی خواهد برد و گفت : بهره برداری از این سد برای توسعه اقتصادی محلی موثر است .

به گفته وی، ضرورت دارد مدیران کل دستگاه های اجرایی مسئولین کشوری را به مناطق محروم از جمله سیلاب کلوار دعوت و به منظور برون رفت منطقه از محرومیت با مطرح ساختن و پیگیری مشکلات آنان از همه توان خود استفاده کنند.

 استاندار گفت: بهره براری از طرح ها از جمله در این منطقه مثل سد بتنی دالون و بهره برداری از جاده ارتباطی مارگون عدور به افزایش شاخص های توسعه ای منطقه کمک خواهد کرد.

استاندار مشکلات این روستاها را نگران کننده عنوان کرد و گفت: تلاش می کینم برای رفع این مشکلات، موانع و کمبودها، ازهمه ظرفیت های استانی و ملی استفاده و کمک بگیریم.

گفتنی است، مدتی پیش نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، استانداران، معاونان برنامه ریزی و اشتغال استانداری ها و روسای دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی، هفت استان کمتر توسعه یافته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور مقامات ارشد پنج وزارتخانه با موضوع امنیت غذا و تغذیه تشکیل گردید.

 در این نشست که مسائل و مشکلات معیشتی مناطق محروم مورد بحث و بررسی بود امید است پیگیری نتایج این نشست ها در بهبود وضعیت معیشتی اینگونه مناطق موثر واقع گردد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی