تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 دسامبر 2014 - 18:15
کد خبر : 2724

آموزش وپرورش کلید توسعه علمی ومهمترین عنصر تعالی فرهنگی کشور است

آموزش وپرورش کلید توسعه علمی ومهمترین عنصر تعالی فرهنگی کشور است

به گزارش نسیم دنا ،موسی جاوید افزود: رسالت عظیم فرهنگ وآموزش بر هیچ کس پوشیده نیست ومتولیان علم وفرهنگ در همه جوامع مورد ارج و احترام قرار می گیرند.

111معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد گفت: آموزش وپرورش سنگ زیربنا وکلید توسعه علمی وفرهنگی کشور در ابعاد گوناگون است که توجه خاص به این دستگاه عظیم تعلیم وتربیت یک ضرورت اساسی است.

به گزارش نسیم دنا ،موسی جاوید افزود: رسالت عظیم فرهنگ وآموزش بر هیچ کس پوشیده نیست ومتولیان علم وفرهنگ در همه جوامع مورد ارج و احترام قرار می گیرند.

وی از برنامه های کیفیت یخشی آموزشی در مدارس شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: اجرای گارگاههای علمی و هم اندیشی ،اجرای دوره های ضمن خدمت جهت دانش افزایی فرهنگیان،فعال نمودن آزمایشگاهها وکارگاهها وتجهیز آنها، برنامه ریزی برای بازدید مستمر از مدارس ازجمله این برنامه هاست. وی رصد فعالیتها وبرنامه های آموزشی وتشکیل کمیته های کیفیت بخشی را یاداور شد وگفت: به کمک اولیاء، مشاورین و ودبیران جهت بالابردن معدل ومیانگین نمرات و درصد قبولی درپایه سوم و کنکور برنامه ریزی های جامعی و فعالیت های متنوعی صورت گرفته است.

وی تقویت مدیریت و فعالیت گروه های آموزشی را از دیگر اهداف معاونت آموزش متوسطه برشمرد و افزود: در اجرای برنامه نظارت بالینی نیز مسئولین گروه های آموزشی به منظور ارزیابی فرآیند یادگیری ؛ یاددهی در واحدهای آموزشی حضور می یابند.

وی گفت: تجزیه وتحلیل امتحانات نوبت خرداد وشهریور سالجاری ورتبه بندی مدارس، مدیران ودبیران وهمچنین مقایسه آنها با میانگین شهرستانی، استانی و کشوری را انجام دادیم و برنامه ریزی خوبی برای برگزاری آزمون های آغازین و پیشرفت تحصیلی، ورودی مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی، اجرا ونظارت بر کلاس های فوق العاده، تقویتی وکنکور والمپیاد صورت گرفته است.

اجرای طرح های مختلف اجرایی برای ارتقاء کیفیت آموزشی

موسی جاوید با اشاره به طرح های مختلف اجرایی در آموزش متوسطه گفت: طرح برنامه سالانه، طرح آراستگی، طرح مدیران ارزیاب، طرح همیار معلم و مدارس سرآمد را از مهمترین طرح های اجرا شده در این حوزه است.

معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد سازماندهی عمومی نیروهای انسانی، نقل وانتقالات نیروها، پروژه مهر و توافق نامه آموزشی بین اداره شهرستان ، مدیران و دبیران مدارس را از دیگر برنامه های اجرا شده عنوان کرد وگفت: همه این برنامه ها در جهت پیشرفت وضعیت آموزشی و رضایت مندی فرهنگیان انجام گرفته است.

تحصیل بیش از ۱۷هزار دانش آموز در۸۱۳کلاس در دوره متوسطه در شهرستان بویراحمد

معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد اظهار داشت:: در حوزه متوسطه دوم ۴۷ دبیرستان دولتی و ۱۶ دبیرستان غیردولتی وجود دارد که از این تعداد ۳۲ مدرسه دخترانه و ۳۱ پسرانه در شهر و روستا که بالغ بر ۵۶۰۰دانش آموز دختر و ۴۳۰۷ دانش آموز دختر در بیش از ۵۰۰ کلاس درس این مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

وی گفت بالغ بر ۲۰۰ مدیر، معاون وسرپرست ومتصدی و ۸۰۰ دبیر زن و مرد کادر آموزشی این مقطع را تشکیل می دهند و حدود ۱۸ هزار ساعت در هفته دانش آموزان را تعلیم می دهند.

جاوید گفت: در دوره متوسطه اول نیز تعداد ۹۴ آموزشگاه با ۳۱۳ کلاس درس وجود دارد که کادر آموزشی این مقطع متشکل از ۱۶۰ مدیر و معاون و بیش از ۱۰۶۰ دبیر می باشد و بیش از ۷۴۰۰ دانش آموز در این مقطع مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد ادامه داد موفقیت تنها در سایه تعامل، همکاری وهمیاری همه همکاران اداری ، مدیران ودبیران واولیاء بدست می آید که در این راه نیازمند راهنمایی وارشاد همه عزیزان هستیم

جاوید در پایان گفت: آنچه عنوان شد تنها خلاصه ای از برنامه ها وفعالیت های انجام شده بود وگرنه گستردگی برنامه ها وطرح ها خیلی زیاد است که امیدواریم اهداف همه این برنامه ها که در راستای توسعه وتعالی فرهنگی وشکوفایی استعدادهای نسل آینده ساز کشور است به خوبی تحقق پیدا کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی