تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دسامبر 2014 - 19:34
کد خبر : 2655

فاطمه و ابوالفضل بیشترین فراوانی نام متولدین ماه محرم امسال

فاطمه و ابوالفضل بیشترین فراوانی نام متولدین ماه محرم امسال

سید محمد علی تقوی گفت : یکی از مظاهر اشمند انسان ، نام او می باشد که در مسیر زندگی همواره همگام با اوست . فرزندانی که نام مناسب با مفاهیم خوب ویا منتسب به شخصیت های مشهور دینی ، علمی و… دارند همواره احساس عزت و سربلندی نموده و درجامعه با آرامش واعتماد به نفس بیشتری زندگی می کنند

 مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : یکی از مظاهر اشمند انسان ، نام او می باشد که در مسیر زندگی همواره همگام با اوست . فرزندانی که نام مناسب با مفاهیم خوب ویا منتسب به شخصیت های مشهور دینی ، علمی و… دارند همواره احساس عزت و سربلندی نموده و درجامعه با آرامش واعتماد به نفس بیشتری زندگی می کنند و بر عکس کسانی که نامشان نامناسب است به صورت دائم از آن رنج میبرند. دردین مبین اسلام نیز سفارش وتاکیدات فراوانی نسبت به انتخاب نام مناسب شده است تا جایی که یکی از حقوق مسلم فرزندان به والدین خود انتخاب نام خوب وپسندیده برای ایشان است .

به گزارش نسیم دنا 13930513000777_PhotoAسیدمحمد علی تقوی  با اشاره به حدیث منقول ازپیامبر اکرم (ص) که در این زمینه میفرمایند :«اولین هدیه وعطای هریک از شما به فرزندتان ، نام نیکو واسم خوب وزیبایی است که به او اختصاص می دهید» بیان داشت : در فرهنگ اسلامی ایرانی مردم کشور ما نیز، معمولا اوصاف خاص که در باورها ، اندیشه ها وذهنیت والدین نامگذار جای دارد بسیارمهم وحائز اهمیت است. به عنوان مثال نامهایی مثل محمد ، علی ، فاطمه ، حسین و ابوالفضل و….دارای اوصاف خاصی هستند که در واقع دلالت بر بی همتایی مصادیق آنها که همان نام حضرت محمد (ص) حضرت فاطمه (س) حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هستند مینماید .

مدیرکل ثبت احوال در ادامه بیان داشت : افزایش فراوانی درانتخاب نامهای منتسب به اهل بیت عصمت وطهارت نشان دهنده عشق و علاقه و اعتقاد مردم استان به سلسله نبوت و امامت است ،با این توضیح که از اول ماه محرم سال جاری تا پایان آن ۱۱۷۰ نوزاد در استان به دنیا آمدند که ۶۴۲ نفر از آنان پسر و ۵۲۸ نفر دیگر نیز دختر می باشند. و از مجموع۴۶۸ نام انتخابی در استان۲۱۲ نام پسر و ۲۵۶ نام دختر بوده که ده نام اولی که دارای بیشترین فراوانی هستند برای پسران از میان نامهای ائمه اطهار (ع) و سه نام برتر انتخاب شده برای دختران در این ماه نیزبه ترتیب فاطمه ،زهرا و زینب بوده است. بر همین اساس در این ماه ۳۷ نفر از متولد شدگان نام ابوالفضل و ۳۵نفر نام حسین و ۳۵ نفر هم نام امیر حسین را انتخاب کرده اند نامهای امیرعباس ،علی ، امیرعلی ، امیرمحمد ،محمد در رتبه های بعدی قراردارند. همچنین فاطمه با۳۰ مورد فراوانی ، زهرا با ۲۷ مورد ، زینب با ۲۶ مورد و فاطیما با ۲۱ مورد فراوانی سه نام برتر انتخابی برای دختران متولد شده در استان در ماه محرم بوده است.

تقوی در پایان گفت : در ۷ ماهه اول امسال ولادت ۱۰۵۵۲ نوزاد در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۴۴۸ نفر پسر و ۵۱۰۴ نفر دختر بوده اند.وبیشترین فراوانی نام طی این هفت ماه نیز فاطمه با ۲۴۶ مورد ، زهرا با ۲۲۳ مورد ، امیرعلی با ۲۳۱ مورد و ابوالفضل با ۱۸۹ مورد فراوانی، انتخاب های برتر والدین برای فرزندان متولد شده خود بوده است. ضمنا طی این ۷ ماه گذشته ۱۴۷ نفربه نام حسین که منتصب به نام مبارک حضرت امام حسین (ع) است نامگذاری شده اند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی