تاریخ انتشار : شنبه 13 دسامبر 2014 - 14:41
کد خبر : 2599

حضرت زینب (س) تبلور حاثه عاشورا است

حضرت زینب (س) تبلور حاثه عاشورا است

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه حضرت خدیجه(س)،حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) از زنان برجسته تاریخ بودند،گفت: حضرت زینب(س) تبلور حادثه عاشورا بود.

139307201311278283828383به گزارش نسیم دنا ،سید کرامت الله کریمی عصر امروز در جمع عزادارن حسینی،اظهار داشت: با نگاه به تاریخ نقش انسان‌های بزرگ در تاریخ و فرهنگ حسینی را نقش بزرگ و ماندگار می‌بینیم.

فرماندار کهگیلویه گفت: ‌زن یکی از شکل‌ها و صورت‌های به وجود آمده در خلقت خداوند،نقش مهمی در تاریخ داشته و زنان در کنار مردان و همراهی آنها همواره سبب پیروزی و موفقیت در اهداف بوده است.

وی بابیان اینکه حضرت خدیجه(س)،حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) از زنان  برجسته تاریخ بودند،تصریح کرد:  حضرت زینب(س) تبلور حادثه عاشورا بود.

 

کریمی عنوان کرد: حادثه عاشورا دو نتیجه داشت یکی خون و ایثار و پای عشق خداوند قربانی شدن،دوم رسالت این خون و پیام‌آور خون و انتقال این خون از دیروز به امروز و از امروز به فردا و این رسالت توسط حضرت زینب (س) انجام شد.

 

وی بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر حیاتی در جامعه اسلامی است،بیان کرد: حجاب زنان یک اصل در تاریخ اسلام است و خواهد بود.

 

کریمی بابیان اینکه وفای به عهد یک اصل و پیوند با اهل بیت و توکل بر خدا رمز پیروزی برمشکلات و آرامش است،ابراز کرد:باید تلاش کرد تا معیارهای اسلامی در رفتار و کردار و گفتار ما نمود پیدا کند.

 

وی اظهار داشت: تربیت فرهنگ دینی وترویج فرهنگ حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت در دست مادران است و مادران باید در اعتلای این فرهنگ برای فرزندان خود تلاش کنند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی