تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دسامبر 2014 - 11:13
کد خبر : 2564

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه افتتاح شد

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه افتتاح شد

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

DSC03535به گزارش نسیم دنا، ظهر امروز مراسم افتتاحیه کارت ملی هوشمند با حضور فرماندار کهگیلویه،رئیس ثبت احوال و جمعی از مسئولان شهرستانی در اداره ثبت احوال دهدشت برگزار شد. فرماندار کهگیلویه در این مراسم اظهار داشت: امروز شناسایی شناسنامه فرهنگی در این دولت هدیه‌ای به جامعه فرهیخته و فرزانه کهگیلویه است که بتوانیم این فرهنگ‌سازی را به نام دولت الکترونیک به جامعه تحویل دهیم.

سید کرامت الله کریمی گفت: حفظ سرعت و نگاه دقت و دریافت هزینه به معنای خوب با کارت ملی هوشمند می‌تواند این سرعت را برای جامعه ما ایجاد کند. وی بابیان اینکه این سامانه می‌تواند از اتلاف هزینه‌های متفاوت تا حدود زیادی بکاهد،بیان کرد: امیدواریم بتوانیم گام‌های مطلوب دیگری در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام دهیم. رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم،اظهار داشت: کارت ملی جدید کلید جدیدی به دروازه الکترونیکی است.

سید عیسی جوادی مهرگفت: اهالی این شهرستان می‌توانند از این پس با مراجعه به این اداره نسبت به صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند. وی ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۷هزار کارت ملی هوشمند برای مردم شریف شهرستان کهگیلویه صادر شود. جوادی مهر افزود: با افتتاح این سامانه، شهروندانی که هنوز برای صدور کارت ملی اقدام نکرده‌اند به‌ویژه نوجوانانی که اکنون در سن ۱۵ سالگی هستند و برای نخستین‌بار قصد دریافت کارت ملی دارند باید نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند از طریق ثبت احوال شهرستان اقدام کنند. وی مراحل صدور کارت هوشمند را در ۵مرحله عنوان کرد و گفت: پیش ثبت‌نام،استعلام اطلاعات هویتی، نوبت‌گیری،تکمیل ثبت‌نام،صدور کارت و تحویل کارت به همشهریان انجا می‌شود.

جوادی مهر بابیان اینکه شهرستان کهگیلویه دومین شهرستانی است که در استان سامانه صدور کارت ملی هوشمند در آن ایجاد شده است،ابراز کرد: صدور کارت ملی هوشمند علاوه‎بر اینکه بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم را کاهش می‌دهد موجب ارائه خدمات به روش ساده و با کیفیت بالاتر به مردم می‌شود . وی بابیان اینکه ۴۰سال از قدمت ساختمان این اداره می‌گذرد،تصریح کرد: با اولین بارش رحمت الهی اسناد سجلی مردم از بین می‌رود به علت اینکه این ساختمان ۴۰سانت زیر جدول خیایان قرار دارد و دچار آبگرفتگی می‌شود. جوادی مهراظهار داشت: ۴۸۰میلیون تومان اعتبار در سال ۸۸برای نوسازی و بازسازی این اداره پیش‌بینی شده بود ولی متأسفانه به علی‌رغم پیگیری‌های فراوان این امر تا کنون محقق نشده است.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی