تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دسامبر 2014 - 2:21
کد خبر : 2543

دانشجویان خودانتقادی را در جامعه ترسیم کنند

دانشجویان خودانتقادی را در جامعه ترسیم کنند

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه خود انتقادی از دانشگاه ها باید شورع شود،گفت: یک دانشجو باید خود‌انتقادی را در جامعه ترسیم کند.

index

به گزارش نسیم دنا، سید کرامت‌الله کریمی عصر امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد دهدشت،اظهار داشت: کلید واژه توسعه یکی از وسیع‌ترین و بنیادی‌ترین  کلید واژه است و توسعه از منظر دانشجو یعنی رسیدن به میزان‌های خاص و عام در یک جامعه و پیوند گذشته و حال و حرکت به سوی آینده برای رفاه نسبی آینده است.

فرماندار کهگیلویه گفت: ثبات و امنیت  به عنوان یکی از اصولی‌ترین نگاه از منظر توسعه در پرتو مقبولیت به معنای اقتدار است.

وی بابیان اینکه ثبات  صورت نمی‌پذیرد مگر در پرتو مشروعیت و مقبولیت،ابراز کرد: این مشروعیت و مقبولیت در قدرت به عنوان نهضت و جنبش دانشجویی در این ساختار ایجاد می‌شود.

کریمی تصریح کرد: برای رسیدن به اقتدار نیاز به محوریت علم است و محوریت علم در دستان دانشجو است.

وی بابیان اینکه دانشجودر قرن ۲۱ باید در پی نقادی،پویایی و شجاعت در بیان، نگاه عقلانیت محور و محاسبه‌گرا باشد و این‌ها   را از ویژگی‌های مکانیزم توسعه در مشروعیت و پیوند سنخیتی ابزاری با محوریت یک دانشجوبرشمرد و گفت: خود انتقادی اول یک اصل است که باید از دانشگاه شروع و به متن جامعه برسد.

 

کریمی بابیان اینکه دانشجو از دو طریق جامعه را می‌تواند به مشروعیت سازی و اقتدارسازی و آرامش و آسایش برساند،عنوان کرد: دانشگاه محل گفت‌و‌گو و به چالش کشیدن مسائل روز جامعه است.

وی تصریح کرد: دانشجو و استاد باید با فراغت بال به کار علمی بپردازند و دغدغه‌های سیاسی و امنیتی اگر چه مهم هستند مانع فراغت بال دانشجویان نشود.

کریمی امن کردن محیط دانشگاهی را سبب رشد بهداشت روانی دانشجویان دانست و اظهار داشت: آسان‌گیری در صدور مجوز انجمن‌های علمی و ادبی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

 

منبع : تسنیم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی