تاریخ انتشار : شنبه 6 دسامبر 2014 - 14:55
کد خبر : 2502

باید تلاش کنیم که آموزشکده‌ای مجهز و در شأن دختران در استان داشته باشیم

باید تلاش کنیم که آموزشکده‌ای مجهز و در شأن دختران در استان داشته باشیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استانی از قسمتهای مختلف آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج بازدید وضمن دیدار وگفتگو با دانشجویان از نزدیک در جریان روند فعالیتها این واحد دانشگاهی قرار گرفت.

 

55555استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استانی از قسمتهای مختلف آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج بازدید وضمن دیدار وگفتگو با دانشجویان از نزدیک در جریان روند فعالیتهای این واحد دانشگاهی قرار گرفت. دکتر سید موسی خادمی در پایان این بازدید در نشست با مسئولان وکارکنان آموزشکده فنی وحرفه ای دختران یاسوج ،این واحد دانشگاهی را از مراکز مهم تربیت نیروهای کارآزموده و دارای مهارت برشمرد و بر پیگیری توسعه و رفع مشکلات آنها از سوی مسئولان در استان و مرکز کشور تاکید کرد.

نقش تاثیرگذار دانشکده های فنی برکارآفرینی و اشتغال

استاندار به اهمیت، نقش و تاثیر دانشکده های فنی بر فضای کار و کار آفرینی، اشتغال وایجاد زمینه لازم در فعالیت های پژوهشی ،صنایع، واحدهای تولیدی و بازار کار اشاره کرد و معرفی رشته های فنی و ایجاد زمینه گرایش نوجوانان و جوانان مستعد در این دانشکده ها را بسیار ضروری دانست.999

خادمی، کمبود امکانات آموزشی، رفاهی، اداری، زیرساختی و خوابگاهی را از مهمترین مشکلات این آموزشکده برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری وهمکاری با مسئولین مربوطه بتوانیم با حمایت دستگاه های ملی ،تجهیزات و امکانات جدید را در این مراکز را فراهم کرد.وی با اشاره به اینکه آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج مشکلات زیادی از نظر فضای فیزیکی وامکانات دارد اظهارداشت: تلاش برای جذب اعتبارات ملی جهت برطرف کردن بخشی از مشکلات این آموزشکده باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

خادمی با بیان اینکه از لحاظ تقسیم‌بندی اعتبارات بودجه آموزشکده‌های فنی به صورت ملی اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اموزشکده‌ها در تربیت نیروی کار باید تلاش کنیم که آموزشکده‌ای مجهز و در شأن دختران استان داشته باشیم.

مساعدت استاندار در رفع مشکلات آموزشکده فنی وحرفه ای دختران              

                              

استاندار کهگیلویه و بویراحمددر ادامه گفت: برخی مشکلات این آموزشکده از جمله مشکلات مربوط به خوابگاه وسلف سرویس می‌تواند در سطح استان حل شود و استانداری تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

دکتر خادمی در این جلسه که مدیرکل دفتر فنی ،برنامه بودجه استانداری ومدیرکل نوسازی مدارس استان حضور داشتند خواستار تشکیل کمیته ای جهت بررسی وحل مشکل اعتباری سلف سرویس این آموزشکده شد تا بارفع مشکلات جزئی آن هرچه سریعتر مورد استفاده دانشجویان قرار بگیرد.

خادمی با بیان اینکه تجهیز کارگاه‌های آموزشکده فنی دختران یاسوج باید در سطح ملی انجام گیرد، عنوان کرد: فعال‌سازی دانشکده‌های فنی و تجهیز آنها به نفع استان خواهد بود، چرا که کسانی که در این آموزشکده‌ها تحصیل می‌کنند کمتر با مشکل بیکاری مواجه می‌شوند.

 توسعه وتجهیز آموزشکده ها ی فنی وحرفه ای کلیدی ترین رمز حل مشکل اشتغال9

رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای دختران یاسوج نیزدر این نشست ضمن تقدیر وتشکر از حضور استاندار در این آموزشکده گفت: این واحد دانشگاهی از سال ۷۸ راه‌اندازی شده است که هم اکنون ۶۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی از نقاط مختلف کشور در رشته های طراحی دوخت، کامپیوتر، حسابداری، معماری و مربی کودک در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج مشغول به تحصیل هستند.سیده فرزانه آرامش فضای این آموزشکده را ۲۲هزار متر مربع ذکر کرد وگفت :این آموزشکده دارای کارگاه طراحی دوخت ،معماری ،مربی کودک و دو سایت کامپیوتری است .

فرزانه آرامش با اشاره به اینکه این دانشکده تنها مرکز دخترانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و دارای مشکلات متعدد زیرساختی و رفاهی است خاطرنشان کرد:کمبود فضای آموزشی و تجهیزات کارگاهی، نبود محوطه آسفالته، مستهلک بودن ساختمان‌ها، نداشتن خوابگاه مناسب، نبود فضای سبز مناسب و تکمیل نشدن سلف سرویس غذاخوری را از مشکلات عمده این آموزشکده ذکر کرد.

ضرورت نگاه ویژه  مسئولان به آموزشکده های فنی وحرفه ای

رئیس آموزشکده فنی دختران یاسوج در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این استان نیاز شدیدی به داشتن آموزشکده‌ای مجهز و دارای امکانات برای پرورش وتربیت نیروی کار دارد، اظهارداشت: مسئولان استانی و کشوری باید نگاه ویژه‌ای به این آموزشکده داشته باشند.

وی عامل پیشرفت کشور را رشد علمی دانست و گفت: معتقدم با برنامه ریزی کاربردی می توان به قله های علمی دست یافت.

آرامش دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج را یک دانشگاه کارآفرین دانست وخاطرنشان کرد: شمار زیادی از دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای پس از دانش آموختگی جذب بازار کار شده اند.وی با تاکید بر اینکه آموزشکده های فنی و حرفه ای حلقه وصل هنرستان ها هستند، اظهار داشت: باید به توسعه کمی وکیفی این آموزشکده ها برای نسل آینده ساز کشور بعنوان کلیدی ترین رمز حل مشکل اشتغال بیش از هر زمان دیگر توجه شود

همکاری شورای اسلامی وشهردار یاسوج جهت آسفالت محوطه آموزشکده فنی دختران

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار نسیم دنا به فعالیتها واقدامات خویش از زمان تصدی مدیریت در این آموزشکده اشاره کرد و گفت:فعالیتهای گوناگونی برای رشد کیفی وارتقای سطح علمی  وفرهنگی در این واحد دانشگاهی انجام گرفته است.

فرزانه آرامش تلاش در جهت ارتقاء سطح علمی آموزشکده با دعوت از اساتید مجرب،برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دانشجویان واساتید،تجهیز کارگاه طراحی دوخت وتعمیر خوابگاه درون محوطه آموزشکده که غیر قابل استفاده بود  رابخشی از این اقدامات عنوان کرد.

وی توسعه رشته ها را امری ضروری دانست وگفت:در این زمینه رایزنی با دانشگاه فنی وحرفه ای کشور در جهت توسعه رشته ها از مقطع کاردانی به کارشناسی انجام گرفته است.

آرامش برگزاری یادواره شهدای دانشجو با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،برگزاری همایش پیاده روی کارکنان ودانشجویان به تپه نورالشهداء،برگزاری اردوی فرهنگی تنگ مهریان وبرگزاری دعای زیارت عاشورا در نمازخانه آموزشکده را از اقدامات فرهنگی در این مدت عنوان کرد.

وی رایزنی با بانک تجارت در خصوص نصب خودپرداز در محوطه آموزشکده وهمکاری این بانک در خصوص تجهیز کارگاه کامپیوتر وکافی نت را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج در پایان از همکاری شورای اسلامی وشهردار یاسوج جهت آسفالت محوطه وخیابان ورودی این آموزشکده خبر داد وگفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیزدر این بازدید اعتباری را برای شتاب بخشی در تکمیل سلف سرویس و تجهیز کارگاه های این آموزشکده اختصاص دادند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی