تاریخ انتشار : یکشنبه 30 نوامبر 2014 - 23:36
کد خبر : 2421

گردشگری و کشاورزی ازاولویت های توسعه شهرستان چرام

گردشگری و کشاورزی  ازاولویت های  توسعه شهرستان  چرام

سید موسی خادمی گفت: یکی از ایرادهای اساسی در زمینه تقسیم اعتبارات عمرانی در شهرستان های استان آن است که یک بودجه محدود برای تعداد زیادی طرح اختصاص داده می شود.

IMG13083313

۱۵۵طرح عمرانی شهرستان چرام را با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نشستی ۱۲ساعته بررسی شد تا با رفع موانع و شتاب بخشی به آنها، زمینه توسعه این شهرستان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار نسیم دنا سید موسی خادمی، در این نشست با بیان اینکه ۱۵۵ طرح در این شهرستان در دست اجراست، گفت: از این تعداد طرح ۲۲ مورد مربوط به نوسازی مدارس، ۲۰ مورد مربوط به راه و شهرسازی، پنج مورد مربوط به بهداشت و درمان و مابقی نیز مربوط به سایر حوزه ها از قبیل مسکن، عمران شهری و روستایی، حمل و نقل، آبرسانی و گازرسانی است.

وی اظهارکرد: مهمترین طرح های عمرانی در حال اجرا در شهرستان چرام شامل چهار بانده شدن جاده ورودی شهر چرام با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، طرح فاضلاب شهر چرام با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال، آبیاری تحت فشار شش هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه شمس آباد چرام با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال و سه طرح راهسازی از جمله باغچه سادات – سرفاریاب با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال و اتصال جاده ارتباطی باغچه سادات به جاده پاتاوه – دهدشت با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال است.

خادمی خواستار برنامه ریزی دقیق و مدون برای توزیع اعتبارات عمرانی در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: یکی از ایرادهای اساسی در زمینه تقسیم اعتبارات عمرانی در شهرستان های استان آن است که یک بودجه محدود برای تعداد زیادی طرح اختصاص داده می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید اعتبارات عمرانی بیشتری برای تعداد اندکی طرح اختصاص یابد تا اثربخشی قابل توجهی در تکمیل و افتتاح آنها داشته باشد.

خادمی تصریح کرد: اعتبارات مصوب سال ۹۳ شهرستان چرام از محل منابع مختلف شامل دو درصد نفت، استانی، ملی استانی شده و ماده ۱۸۰ بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود بقاع متبرکه، مکان های تفریحی متعدد و زمین های حاصلخیز در چرام بخش های گردشگری و کشاورزی جزو اولویت های مهم برای توسعه و سرمایه گذاری در این شهرستان هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای طرح های توسعه ای در زمینه دامداری و پرورش ماهی های زینتی و اجرای طرح های آبزی پروری در شهرستان چرام تاکید کرد.

خادمی همچنین نسبت به شتاب بخشی در گازرسانی به روستاهای شهرستان چرام، تاکید و بیان کرد: دولت یازدهم نیز برای امر توسعه روستاها به ویژه در زمینه آبرسانی و گازرسانی اهتمام جدی دارد.

همچنین حسن نوروزی، معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست کل بودجه اختصاص داده شده به شهرستان چرام را ۱۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات استانی در سال جاری اختصاص داده شده به چرام با احتساب بودجه نفت، ۶ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان است.

وی اظهارکرد: بودجه ستاد بحران این شهرستان ۴۳۵ میلیون تومان و بودجه اختصاصی ماده ۱۸۰، هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ماده ۱۸۰ استانی ۹۷۶ میلیون تومان است.

نوروزی بیان کرد: بیشترین حوزه‌هایی که درصد بالایی از بودجه را در این شهرستان به خود اختصاص داده‌اند به ترتیب مسکن و عمران روستایی، حمل و نقل و کشاورزی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهمترین پروژه‌های در دست اجرا که بودجه بالایی برای آن در نظرگرفته شده به ترتیب جاده باغچه سادات به سرفاریاب، ورودی شهر چرام، جاده دمه، آبرسانی شمس‌آباد، تآسیس مصلی و سد شراب گراب است.

گفتنی است در این نشست تمام پروژه های عمرانی این شهرستان با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی و ارزیابی تخصصی قرار گرفت و مشکلات برخی از این پروژه ها احصاء و مصوباتی برای رفع این مشکلات تصویب شد. تاکنون پروژه های هفت شهرستان استان در این نشست های تخصصی که در مرکز این شهرستان‌ها برگزار می شود، بررسی شده است.

منبع: ایسنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی