تاریخ انتشار : شنبه 3 دسامبر 2022 - 23:43
کد خبر : 23405

به همت آموزش وپرورش استثنایی کهگیلویه وبویراحمد:

آیین گرامی داشت روز جهانی معلولین در یاسوج برگزار شد/ آموزش و پرورش استثنایی برای خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش ازگذشته تلاش کند /از فکرواندیشه معلولان در حل مشکلات آنها استفاده شود

آیین گرامی داشت روز جهانی معلولین در یاسوج برگزار شد/ آموزش و پرورش  استثنایی برای خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش ازگذشته تلاش  کند /از فکرواندیشه معلولان در حل مشکلات آنها استفاده شود
آفتاب دنا : مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش استثنایی برای خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از گذشته تلاش کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، به همت آموزش وپرورش استثنایی کهگیلویه وبویراحمد آیین با شکوه گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضوحسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان؛ معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان، مدیر کل بهزیستی ، رئیس دانشگاه فرهنگیان ، مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان و سایر مسؤلان استانی وشهرستانی در سالن شهیدمطهری اداره کل آموزش وپرورش استان برگزارشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با تبریک روز جهانی معلولان گفت: معلولیت محدودیت نیست و روز جهانی معلولین فرصتی است تا نگاه جامعه نسبت به حقوق این قشر از جامعه بیش از گذشته معطوف شود.

حسنعلی عزت‌خواه افزود: دانش آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت هایی دارند.اما در برخی عرصه ها همچون عرصه های هنری ، فرهنگی و ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارند و نشان داده اند که می توانند با غلبه بر این محدودیت ها نام و پرچم پرافتخار کشور عزیزمان را در میادین ملی و بین المللی به اهتزار درآورند و افتخارآفرینی کنند.

وی با تقدیر از فعالیتهای ارزشمند آموزش وپرورش استثنایی استان در توجه به دانش آموزان معلول گفت: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از گذشته برای خدمت رسانی به معلولان تلاش کند .

عزت خواه با بیان اینکه معلولین نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: براساس آموزه های دینی به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آنها وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین نیز ضمن گرامیداشت روزجهانی معلولین گفت: معلولان به حق مصداق بارز حکمت ورحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی ازتوانشان کاسته شده است،به رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است.

حسین دولت دوست افزود: معلولان بخشی ازآحاد جامعه ما هستند و باید از فکرواندیشه خود معلولان در حل مشکلات آنها استفاده کرد. دولت دوست اقدامات آموزش و پرورش استثنایی برای معلولین را تشریح کرده و از همه مسئولین خواست تا با مشارکت در پشتیبانی و حمایت از کودکان و دانش آموزان معلول یاری گر این مجموعه باشند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحم نیز در این همایش بر اهمیت توجه به معلولان استان بالاخص دانش آموزان معلول تاکید کرد. سردارحسن حکمتیان با اشاره به مقام ارزشمند معلمان در جامعه گفت : معلمان فرماندهان جهاد تبیین هستند ودر شرایط کنونی رسالت خطیری بر عهده دارند.

در ادامه این همایش برنامه های متنوع فرهنگی و شاد از جمله اجرای گروه سرود ناشنوایان دستان گویا و همچنین اجرای نمایش طنز گروه سرو سهی برای دانش آموزان عزیز اجرا شد. در این آیین در یک اقدام خلاقانه نیز طی ایده ای که در جشنواره ایده ها و طرح های نوین آموزش و پرورش استثنایی استان با عنوان همیار مدرسه ارایه شده بود حسین دولت دوست رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان از زحمات آقای حسینی مهریان راننده سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به عنوان همیار برتر مدارس استثنایی تجلیل کردند.

در پایان این مراسم باشکوه از دانش آموزان با نیاز ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان که در رشته های مختلف مسابقات فرهنگی هنری ورزشی سراسر کشور مقام کسب کرده بودند وهمچنین اعضای کمیته توسعه پشتیبانی آموزش وپرورش استثنایی استان تقدیر شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی