تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 نوامبر 2022 - 0:27
کد خبر : 23362

معاون سواد آموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

آغاز نام نویسی افراد بی‌سواد و کم سواد

آغاز نام نویسی افراد بی‌سواد و کم سواد
آفتاب دنا : معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی از طریق سامانه و مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید حمزه باقری نژاد در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت باسواد استان در سال ۱۳۵۵، ۲۸.۸ درصد بود، اما با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی باسواد کردن مردم در دستور کار قرار گرفت که طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی استان به ۹۲.۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق برآوردی که در سال گذشته انجام شده نرخ باسوادی از ۹۲.۷ به ۹۵.۲ درصد رسیده است.
وی به میانگین باسوادی در میان جمعیت ۶ سال و بالاتر اشاره و عنوان کرد: میانگین نرخ باسوادی کشور ۹۰.۳ درصد است و طبق برآوردهای صورت گرفته نرخ باسوادی گروه سنی ۶ سال به بالا در استان ۸۷.۷ درصد است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری عقب هستیم، که در این زمینه تلاش مضاعف اعضای شورای پشتیبانی را می طلبد.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش از اجرایی نشدن برخی مصوبات نشست گذشته گلایه کرد و گفت: بیشترین نرخ بی‌سوادی استان در میان جمعیت عشایری است و علی‌رغم اینکه با دستگاه متولی برای شناسایی افراد بی‌سواد و کم سواد جامعه عشایری نامه نگاری شد، اما اداره‌کل امور عشایر در این خصوص همکاری نداشته است.
باقری نژاد بیان کرد: بخش دیگری از جمعیت بی‌سواد استان افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که می‌طلبد مدیران کل این دستگاه‌ها در این زمینه با حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش همکاری کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه با نرخ ۸۹.۸ درصد بی‌سوادترین و گچساران با ۹۵.۶ باسوادترین شهرستان‌های استان هستند، از اجرای طرح شتاب بخشی در شهرستان‌های دارای آمار بالای بی‌سوادی خبر داد و عنوان کرد: نیازمند همکاری فرمانداران هستیم، اما تاکنون همکاری از آن‌ها شاهد نبودیم به نظر می‌رسد اولویت‌های مهمتری نسبت به بی‌سوادی دارند.
وی در پایان از تأسیس باشگاه خیرین سوادیاردر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله ی اول توسط ۵ نفر از ذی نفوذان حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یک نماینده مردمی اجرا و توسط آن‌ها افراد بی‌سواد و کم‌سواد شناسایی و نسبت به جذب و پشتیبانی اقدامات لازم صورت می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی