تاریخ انتشار : شنبه 12 نوامبر 2022 - 14:18
کد خبر : 23247

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) در اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) در اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،در آیینی در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسؤلان و جمعی از خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) یاد وخاطره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهدای مدافع امنیت گرامی داشته شد.

آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دشمنان امروز تاب دیدن ایران یکپارچه و قوی را ندارند ایران را وابسته می‌خواهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،در آیینی در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسؤلان و جمعی از خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) یاد وخاطره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهدای مدافع امنیت گرامی داشته شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد دراین آیین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سوگوار شهدای این حادثه تروریستی گفت: این جنایت خباثت‌آلود و وحشیانه در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز برای همه ما تلخ و اندوهناک بود، اما با توجه به آیات قرآن، شهدا به کام خود رسیده اند و شادند.
حسنعلی عزت خواه ، ولایت فقیه و خون شهدا را از نعمات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برشمرد و گفت : به برکت خون شهدا، ابران اسلامی علی رغم همه توطئه ها با قدرت و قاطعیت به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می کند.
وی با تاکید بر تداوم راه شهدا بیان کرد: باید تلاش کنیم راه شهدا در صیانت از امنیت و آسایش میهن عزیز اسلامی‌مان ادامه یابد، همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم.
عزت خواه در پایان با تقدیر عملکرد حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ، بسیج فرهنگیان و سرکار خانم غلامی از خادمان حرم شاهچراغ که اجرای این برنامه باشکوه را تدارک دیدند خاطرنشان کرد: دشمنان امروز تاب دیدن ایران یکپارچه و قوی را ندارند وآن را وابسته می‌خواهند، دشمنان بدانند که ملت ایران زنده است و خودشان سرنوشت‌شان را تعیین می کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با گرامیداشت یادو خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: مقاومت، ایستادگی و جهاد طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، تنها راه مبارزه با خطرات و توطئه های دشمنان است.
حجت الاسلام حکمتی نیک بزرگداشت مقام شهدای این حادثه تروریستی را اقدامی ارزشمند وستودنی دانست وگفت: کشتار بی رحمانه مردم بی‌دفاع در حرم شاهچراغ (ع) بیانگر اوج ضعف و زبونی دشمن است
وی بر تبیین ماهیت فتنه در شرایط کنونی برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: وقتی دشمنان نظام و انقلاب با دروغ پراکنی، شایعه سازی، تبلیغات مسموم رسانه‌ای در فضای مجازی قصد راه انداختن فتنه بزرگی در کشور را دارند، ضرورت دارد که مسئله «جهاد تبیین» مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: قیام عاشورای اباعبدالله الحسین را در راستای جلوگیری از نابودی آموزه های الهی و نبوی دانست و گفت: اگر در فتنه های مختلف بصیرت لازم وجود نداشته باشد، امکان دوباره تکرار تاریخ وجود دارد.
وی به ضرورت توجه به مسئله «جهاد تبیین» اشاره کرد وگفت:: جهاد علمی، جهاد فرهنگی، جهاد نظامی، جهاد تبیین و هر نوع دیگری از جهاد که روحیه مقاومت و انقلابی گری را در ملت تقویت می کند جهاد نام دارد.
حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه هر آنچه که باعث تقویت بنیه دینی مردم و مایه خوشبختی و سعادت ملت باشد مصداق بارز «جهاد تبیین» بوده، گفت: با توجه به نفوذ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت های کشور در بسیاری از عرصه های مختلف در منطقه و جهان و نیز رشد علمی کشور، می طلبد که این موضوعات برای نسل نوجوان و جوان جامعه بازگو شود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت امروز کشورمان با گذشته بسیار متفاوت است گفت: هرچند توطئه های دشمنان را در کشور شاهد هستیم، ولی مردم با بصیرت همیشه مدافع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن تأکید بر اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همه گرفتاری های جهان را از ناحیه آمریکا می دانست، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها دشمنی دیرینه ای از زمان کودتای ۲۸ مرداد با ایران اسلامی داشته و از ایران قوی ترس و واهمه دارد، ضمن این که دشمنی آنها با ملت ایران عمیق و ریشه دار است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به انواع فتته ها، راه اندازی جنگ بر علیه کشورمان، حمایت از ترورها و راه اندازی تحریم اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز آمریکایی‌ها رویکرد مهار انقلاب اسلامی را در پیش گرفته اند و به فضل الهی و با حضور با بصیرت مردم همیشه در صحنه و بصیر، این انقلاب و نظام به مسیر خود ادامه خواهد داد.
وی نفوذ قدرت معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان را یادآور شد و گفت: شکل گیری جبهه مقاومت با توجه به این مولفه انجام شد و ایجاد تمدن نوین اسلامی از اهداف این موضوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه همچون گذشته دشمن در سناریو اخیر ناکام ماند، گفت: شهادت جمعی از هموطنان در حرم شاهچراغ (ع) و این‌گونه اقدامات در سراسر ایران، نشان از اوج رذالت و در عین‌ حال ذلت دشمن زبون و دست‌نشانده استکبار و وهابیت خبیث است.
بهمن اکبری از خادمان حرم مطهر شاهچراغ نیز در این جلسه شرایط آن روز حادثه در حرم مطهر را تشریح کرد وگفت: ملت بصیر و بیدار ایران اسلامی و دانش آموزان فهیم این سرزمین با تاسی از شهدا و حضور در مراسم تشییع شهدای حرم و امنیت، پایبندی خویش را به ارمانهای انفلاب ونظام اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه کشور ما ایران علی‌رغم مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه شده است، اما پیروز میدان است و در دنیا سرآمد است گفت: دشمن با جنگ روانی به دنبال ایجاد حس نامیدی در جامعه است.
اکبری از اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد که این برنامه باشکوه را تدارک دیدند تقدیر وتشکر نمود.
در این آیین کلیپ ، سرود و دکلمه در وصف شهدای حرم توسط دانش آموزان قرائت و یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداخت.
پس از این برنامه خادمین حرم مطهر شاهچراغ با حضور در دبیرستان تیزوهوشان شهر یاسوج نیز جضور یافتند که مورد استقبال مدیر،عوامل اجرایی و دانش آموزان قرار گرفتند.
گفتنی است : در پی حادثه جنایت تروریستی که غروب چهارم آبان ماه و به دست مزدوران گروهک تروریستی تکفیری داعش در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) رخ داد؛ متاسفانه ۱۵ زائر شهید و ۱۹ نفر نیز مصدوم شدند که ستن از آنان دانش آموز بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی