تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 نوامبر 2014 - 20:02
کد خبر : 2302

کتابداران متولیان اصلی فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند

کتابداران متولیان اصلی فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه تا دهه ۱۹۸۰بنیاد توسعه را اقتصاد می‌خواندند اما اکنون پایه تئوری یک جامعه فرهنگ است و میزان توسعه را با فرهنگ مقایسه می‌کنند،گفت: کتابداران متولیان اصلی فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند.

 

 

139308081958572413961063به گزارش نسیم دنا،سید کرامت‌الله کریمی امشب در دیدار با جمعی از اعضای انجمن کتابداران شهرستان کهگیلویه، با بیان تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: متولیان حاملان این فرهنگ غنی یعنی خوانش کتاب شایسته تقدیر هستند.

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی هفته بزرگی است،گفت: عمق تأثیرگذاری در لایه‌های زیرین یک جامعه هفته کتاب و کتابخوانی است.

کریمی با بیان اینکه زمان خلوت و تنهایی با کتاب محشور شدن تأمل برانگیز است،بیان کرد: از سه منزلگاه تاریخی که هر ایرانی دارد نگاه معنی بخشی به خوانش کتاب اهمیت دیرین دارد.

وی ابراز کرد: در کتاب مقدس ما به معنای عنوان ۳۸۵ عنوان که واژه خواندن با تمام مشتقات ذکر شده نشان از اهمیت این موضوع است.

کریمی با بیان اینکه اگر برای انسان یک مثلث تصور کنیم یک ضلع آن مرگ است که نشان از فناپذیری و محدودیت برای انسان است،عنوان کرد: ضلع دیگر مثلث استعداد که مظهر ذاتی انسان است که ضلع سوم را استجابت معنایی می‌کند.

وی بیان کرد: جهل و نادانی یک دیوار برای انسان است و مکانیزم این مثلث را می‌تواند خدشه‌دار کند و رهایی از مرگ نادانی با خوانش کتاب محقق می‌شود.

کریمی تصریح کرد: کتاب معلم انسان است و تازمانی معلمی می‌کند کا با خواب ما بخوابد و بیداری انسان بیدار می‌شود.

وی بابیان اینکه اگر این معلم بهبودی فرهنگ محور جامعه محور در متن جامعه آرام رسوب کندطبقات جامعه آگاه و متعهد و پایدار به وجود می‌آید،اظهار کرد: همگان به خوانش کتاب نیازمند و کتابداران به عنوان سربازان خط مقدم کتابخوانی می‌توانند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

کریمی افزود: تا دهه ۱۹۸۰بنیاد توسعه را اقتصاد می‌خواندند اما اکنون پایه تئوری یک جامعه فرهنگ است و میزان توسعه را با فرهنگ مقایسه می‌کنند.

وی از تشکیل خانه فرهنگ در شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: پیوند بین دانشگاهیان و متولیان کتابخوانی کهگیلویه ایجاد می‌شود و امیدواریم که به عنوان یک ساختار در دهه‌های آینده شاهد بیدارشدن نهاد کتابخانه باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی