تاریخ انتشار : شنبه 20 آگوست 2022 - 13:00
کد خبر : 22798

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با موضوع فضای مجازی، آسیب های اجتماعی برگزار شد

رضا جنتی

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با موضوع فضای مجازی، آسیب های اجتماعی برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با موضوع فضای مجازی،  آسیب های اجتماعی برگزار شد
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با موضوع فضای مجازی، آسیب های اجتماعی در محل فرمانداری شهرستان باشت با حضور اعضا برگزار شد.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با موضوع فضای مجازی، آسیب های اجتماعی در محل فرمانداری شهرستان باشت با حضور اعضا برگزار شد.

نادرگرامی فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت فضای مجازی را بعنوان یک علم جدید برشمرده و فراگیری فرهنگ و دانش استفاده از این فضا را بسیار مهم قلمداد نمودند.

گرامی؛ همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع فضای مجازی، بومی سازی با فرهنگ ملی وقومی و ارج نهادن به ارزش های کشور در این فضا را به عنوان راهکارهای پیشگیری از آسیب های موجود بیان نمودند.

وی در ادامه افزود:محدود شدن فعالیت های فیزیکی نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین دلایل گرایش آنها به چالش های فضای مجازی است، نظام آموزشی باید متناسب با نسل جدید رشد کند و با برنامه ریزی و فراهم آوردن اوقات مناسب و مفید نیازهای آنان را برآورده سازد تا در کنار برطرف کردن نیازهای جامعه برای دانش آموزان نیز جذابیت داشته باشد، اینکه نوجوانان از چه سنی به اینترنت نیاز دارند و چه سایت هایی را می توانند مشاهده کنند، از جمله اصولی به شمار می رود که نهادهای مسئول باید بر آن نظارت بیشتری داشته باشند،برگزاری دوره های آموزشی برای والدین در جهت کسب آگاهی از فضاهای مجازی و بازی های اینترنتی می تواند آنان را در چگونگی تربیت و کنترل فرزندان خویش یاری رساند تا از هرگونه آسیب های اجتماعی به دور باشند.

مهدی عسکری رییس اداره ورزش و جوانان باشت و دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: چالش های فضای مجازی، یک حقیقت اجتناب ناپذیر است. می توانیم با بهره برداری اصولی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی، چالش ها را به حداقل رسانده و دسترسی به اهداف را آسان‌تر کرد.

عسکری در ادامه افزود: بایستی از همه ظرفیت های شهرستان از جمله متخصصان، نخبگان، امامان جماعت، اساتید دانشگاه‌ها و معلمان برای مبارزه با هرگونه آسیب اجتماعی به بهترین نحو استفاده شود.

مهدی عسکری ؛ با مهم دانستن استفاده صحیح از فضای مجازی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم میباشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند وآگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ افراد غیر خودی به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز میشود. لذا، چنانچه خانواده ها نسبت به شیوه های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می آیددر پایان اعضا ستاد دیدگاهها، جالش ها و راهکارهای خود را بیان کرده و موارد زیر مصوب گردید:

✓ برگزاری جلسات آموزشی از سوی ادارات فرهنگی در شهرستان ها به منظور آشنا نمودن و اطلاع رسانی به والدین در مورد فناوری های جدید به ویژه اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی

✓ ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی توسط دستگاههای عضو

✓ برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس جهت آگاهی دادن به نوجوانان و جوانان در مورد مزایا و معایب فناوری های جدید و نحوه ی استفاده ی صحیح از آنها

✓استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه های دیداری و شنیداری، امام جماعت مساجد،معلمان، مربیان برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی
.

📸گزارش تصویری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی