تاریخ انتشار : یکشنبه 24 جولای 2022 - 10:02
کد خبر : 22586

اختصاص دو خانه ورزش روستایی به شهرستان باشت به ارزش ۴۰۰میلیون ریال به روستاههای لیراب و منصور آباد

رضا جنتی

اختصاص دو خانه ورزش روستایی به شهرستان باشت به ارزش ۴۰۰میلیون ریال به روستاههای لیراب و منصور آباد

اختصاص دو خانه ورزش روستایی به شهرستان باشت به ارزش ۴۰۰میلیون ریال به روستاههای لیراب و منصور آباد
تجهیز روستا ها به امکانات ورزشی علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه روستایی ، می تواند به ترویج و رونق بازی های بومی و محلی نیز کمک می کند . خانه های ورزش بعد از احداث به حال خود رها نمی شوند و دهیاران وظیفه اداره آنها را بر عهده دارند

خبرنگار: رضا جنتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آفتاب دنا: تجهیز روستا ها به امکانات ورزشی علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه روستایی ، می تواند به ترویج و رونق بازی های بومی و محلی نیز کمک می کند .

خانه های ورزش بعد از احداث به حال خود رها نمی شوند و دهیاران وظیفه اداره آنها را بر عهده دارند.

فلسفه ایجاد خانه‌های ورزش روستا یی و ارائه خدمات ورزشی به علاقمندان در روستاها راهبرد ادارات ورزش و جوانان است که با استعدادیابی ، نخبگان ورزشی ، آنها را به تیم های حرفه ای معرفی می کند .

عسکری هدف از این کار را تاثیر این مکانها در کاهش مهاجرت ها و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و شناسایی ورزشکاران نخبه عنوان می کند و معتقد است: خانه های ورزش می توانند ، اوقات فراغت اهالی روستا را پرکند و مانع کشیده شدن آنها به انواع بزه های اجتماعی شود .

همچنین بسیاری از مدارس روستایی هم که فاقد امکانات و حتی معلم ورزش هستند ، می توانند با هماهنگی با دهیاران ، از این تجهیزات ورزشی استفاده کنند و ساعات ورزش خود را در آن سپری کنند.

مهدی عسکری رییس اداره ورزش و جوانان باشت در ادامه افزود: برای هر خانه ورزش روستایی یک میز پینگ‌پنگ، یک میز فوتبال دستی( فوتبال روی میز )، یک میز شطرنج، دارت حرفه‌ای، ۲۰ تشک تاتامی، طناب بازی و تور والیبال در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر این تربیت مربیان مورد نیاز از افراد ساکن روستا و با همکاری هیاتهای ورزشی دیگر صورت می گیرد تا خانه های ورزشی در طول سال مسابقات مختلفی برای روستاییان برگزار کنند و قهرمانان در سطوح مختلف روستا، بخش، شهرستان و استان به مصاف یکدیگر بروند و در پایان تیم های برتر راهی به مسابقات کشوری شوند .

گزارش تصویری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی