تاریخ انتشار : یکشنبه 3 جولای 2022 - 11:30
کد خبر : 22418

صدور سند برای ۹۶ درصد اراضی منابع ملی کشور/آمادگی سازمان ثبت برای هویت‌دار کردن اراضی کشاورزی

صدور سند برای ۹۶ درصد اراضی منابع ملی کشور/آمادگی سازمان ثبت برای هویت‌دار کردن اراضی کشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حسن بابایی در نشست شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته در طرح کاداستر اراضی منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: در آبان ماه سال گذشته ۸۷ میلیون هکتار ار اراضی منابع طبیعی معادل ۷۸ درصد حد نگاری شده بود که در اوایل اسفند ماه گذشته این عدد به ۹۶ درصد رسید و ۴ درصد باقی‌مانده مربوط به کمیسیون رفع تداخل است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی این سازمان برای هویت‌دار کردن اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: این مورد را طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا به نقل از خبرگزاری فارس ، حسن بابایی در نشست شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته در طرح کاداستر اراضی منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: در آبان ماه سال گذشته ۸۷ میلیون هکتار ار اراضی منابع طبیعی معادل ۷۸ درصد حد نگاری شده بود که در اوایل اسفند ماه گذشته این عدد به ۹۶ درصد رسید و ۴ درصد باقی‌مانده مربوط به کمیسیون رفع تداخل است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی گفت: عدم اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی باعث شده ۳۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به اراضی ملکی و نسقی باشد‌.

وی با بیان اینکه صدور و توسعه اسناد نقش مهمی در پیشگیری از جرائم و کنترل دعاوی و کاهش پرونده‌ها ورودی به دادگستری دارد افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی در ۷ تیر ۱۴۰۱ موضوع هویت‌دار شدن اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم همه مسئولان استان‌ها جهادی اقدام کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر در جایی جنگل‌خواری و کوه‌خواری رخ می‌دهد به همین دلیل است، گفت: طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم که عزم ما برای هویت‌دار کردن اراضی کشاورزی جزم است و آمادگی خود در این زمینه را اعلام کردیم.

بابایی با تاکید بر مهم بودن صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: تا چه زمانی می‌خواهیم اراضی کشاورزی بی‌هویت باشد خود ما باید جلوی فساد را بگیریم و اگر مدیری از صدور سند اراضی امتناع کرد و زمین‌خواری صورت گرفت در آن کار دخیل است.

بابایی با اشاره به دعوت از ۱۲ شرکت دانش‌بنیان برای هویت‌دار شدن اراضی کشاورزی گفت: کارگروهی تشکیل و برای تمام اراضی خرد شده کشاورزی سند مالکیت صادر شود.

وی با بیان اینکه گزارش کاداستر اراضی کشاورزی به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، گفت: هر دستگاه‌ها، فرد یا استانی در این خصوص کوتاهی کند به دفتر مقام‌معظم رهبری گزارش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه عزم خود را جزم کنیم تا حد نگار در حوزه کشاورزی را به اتمام برسانیم، به همین دلیل تمام نیروها در حوزه نقشه‌برداری آموزش داده می‌شوند، گفت: کوتاهی‌ها و ترک فعل در این زمینه قابل قبول نیست و امکانات و شرایط هم برای انجام این طرح فراهم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هیچ فردی برای صدور سند تحت پیگیری قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: در ملاقات عمومی ۳۰ تا ۴۰ درصد شکایات مربوط به اراضی کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم کهگیلویه و بویراحمد اولین استانی باشد که طرح کاداستر اراضی  کشاورزی را به اتمام برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی