تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 می 2022 - 0:50
کد خبر : 22371

معرفی آثار برتر یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم در یاسوج/ راهیابی ۶۸ اثر به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم

معرفی آثار برتر یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم در یاسوج/ راهیابی ۶۸ اثر به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم

آفتاب دنا : یازهمین جشنواره استانی نوجوان سالم با معرفی آثار برتر در یاسوج به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار

آفتاب دنا : یازهمین جشنواره استانی نوجوان سالم با معرفی آثار برتر در یاسوج به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت:در این جشنواره بیش از ۷ هزار و ۶۳۰ اثر در ۲۲ رشته به دبیرخانه این جشنواره در شهرستان ها،مناطق و مدارس ارسال که از این تعداد ۶۳۵ اثر به مرحله استانی راه یافتند.
سید بهاالدین ملک حسینی افزود:از میان آثار راه یافته به مرحله استانی ،با رای هیات داوران ۶۸ اثر برتر برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند .
وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارهای مدرسه ای و نیز ابتکارهای جامعه محور برگزار شده است گفت:
دانش آموزان شهرستانهای بویراحمد،گچساران و کهگیلویه به ترتیب مقام های اول تا سوم را در این جشنواره کسب کردند‌.
سید بهاالدین ملک حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را پیشگیری و مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود:پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات، مواد مخدر ،خشونت و بزهکاری از مهمترین محورهای این جشنواره بود.

لزوم معرفی قهرمانان واقعی وطن یعنی شهدا به جامعه نوجوان و جوان کشور


دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد هم در این همایش خواستار تبیین حقوق خانواده ها در مدارس و انجمن های اولیاء و مربیان شد و گفت:راه نجات انسان ها عمل به دستورات احکام الهی و دین مبین اسلام است چرا که ظرفیت های لازم برای پرورش انسان های وارسته و متعالی در آن نهفته است.
سید علی ملک حسینی دوره نوجوانی را دوره رسیدن شخص به اوج احساسات و هیجانات دانست و افزود :اگر زمینه تخلیه درست این هیجان و احساس در کانون خانواده تامین نشود باید بروز احساسات نوجوانان را در کف خیابان نظاره گر باشیم .
آقای ملک حسینی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با سرمایه گذاری هنگفت در فضای مجازی و تحمیل اهداف شوم خود برای منحرف کردن نوجوانان و جوانان از مسیر واقعی رشد و تعالی آنها هستند افزود:با وجود هشدارهای لازم اما شاهد غفلت خانواده ها،آموزش و پرورش و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم.
وی از راهبردهای دنیای غرب در حوزه تهاجم فرهنگی را ساختن شخصیت های خیالی و پوچ مثل بتمن و تحمیل آن به فرزندان این مرز و بوم برشمرد و گفت:یکی از راهای خنثی کردن ترفندهای شوم آنان معرفی قهرمانان واقعی وطن یعنی شهدا به جامعه نوجوان و جوان کشور است .

الگو دادن به نوجوانان یکی از محور های اساسی سالم سازی جامعه است


فرماندار بویراحمد نیز در آیین تجلیل از برگزیدگان استانی یازدهمین جشنواره نوجوان سالم گفت: الگو دادن به نوجوانان و جوانان یکی از محور های اساسی سالم سازی جامعه است.
شهرام مهدوی در این آیین که در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با بیان اینکه در بحث الگو دادن به جوانان و نوجوانان پیشگیری نقش موثری دارد گفت: پیروی از الگو ها می تواند اراده ها را تنظیم کند و شکل دهد .
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه این قضیه را به مسئله مناسبتی این روز ها یعنی اشغال خرمشهر و فتح خرمشهر قهرمان پیوند می زنیم اظهار کرد: هم اشغال خرمشهر و هم فتح خرمشهر هر دو این حادثه که یکی تلخ و یکی شرین هست در تاریخ معاصر ما الگو هستند.
مهدوی گفت: الگو دادن به جامعه دانش آموزی ، دانشجویی و جامعه آموزشی بر اساس این گفتمان هایی که یک جایی کار دست ما داد و بخشی از کشور ما را اشغال کرد و یک جایی هم در واقع باعث فتح الفتوح شد بسیار کار مهمی است که می تواند در شکل دهی الگو ها بسیار موثر باشد.
فرماندار بویراحمد گفت: اگر ما در بحث الگو دهی به جامعه دانش آموزی و جامعه جوان و نوجوان مان بتوانیم امثال شهید بهنام محمدی، مهرداد عزیزالهی را در متون درسی و آموزشی وارد کنیم در واقع می توانیم به تنظیم اراده های نوجوان هایمان و سالم سازی جوان هایمان کمک کنیم.
فرماندار بویراحمد در پایان تاکید کرد: اگر یک جامعه ای الگو های خود را فراموش کند قطعا به الگو های بیگانه متوسل می شود و در آنجاست که آسیب های اجتماعی در یک جامعه سرازیر می شود .
در پایان این جشنواره از۶۸ نفر از فرهنگیان ،دانش آموزان برگزیده و خانواده های آنان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی