تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 نوامبر 2014 - 22:33
کد خبر : 2209

اشتغال در بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد جایگاه خوبی ندارد

اشتغال در بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد جایگاه خوبی ندارد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال در بخش خصوصی استان ما جایگاه خوبی ندارد.

10612به گزارش نسیم دنا، فتاح محمدی دوشنبه شب در نشست مشورتی معتمدین محلی سراسر استان که در راستای ایجاد صلح و سازش در مختومه کردن پرونده‌های منوط به قتل، نزاع‌های دسته‌جمعی و… در شهرستان‌ها با حضور فرماندار گچساران و جمعی از معتمدین استانی در محل سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ دارای الزامات حقوقی است که در جهت قانون انسجام گرفته و ایجاد امنیت می‌کند.

وی با بیان اینکه زیر چتر امنیت جامعه می‌تواند به توسعه و اشتغال دست یابد، افزود: به دلایل متعددی از جمله قانع نبودن برخی انسان‌ها و دامن زدن به بسیاری از اختلافات، زمینه برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ما وجود ندارد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد منشأ و منبع الزامات حقوقی در اسلام را قرآن خواند و ادامه داد: بر اساس اصل چهار قانون اساسی همه کارهای ما از مبانی اسلامی سرچشمه گرفته، زیرا قرآن منشأ قانونگذاری در جامعه است.

محمدی با بیان اینکه قرآن کتاب جامعی است، گفت: در قرآن ریزترین مشکلات و مسائل اجتماعی، سیاسی و… جامعه بشری مطرح شده و همه انسان‌ها را دعوت به صلح کرده است.

وی به اشاره به آیات قرآن در خصوص ایجاد صلح و سازش در جامعه، عنوان کرد: قرآن علاوه‌ بر دعوت به صلح و سازش در ادامه در خصوص برخورد با کسانی که قانون را تمکین نمی‌کنند، صحبت کرده که متاسفانه استان ما در این خصوص با توجه به محیط کوچک، شناخت و آشنایی مردم با یکدیگر چه بر اثر فرهنگ نامناسب و چه هرمسئله قومی قبیله‌ای، به خوبی نتوانسته عمل کند.

وی با بیان اینکه تا بستر را برای سرمایه‌گذاری فراهم نکنیم اشتغالزایی ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اگر هر فردی نسبت به داشته‌هایش قانع باشد، رفاه، آسایش و نظم عمومی در استان به وجود خواهد آمد.

* تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قریب به ۵۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند که همه چشم انتظار و نگاهشان به اشتغال در کار اداری بوده که این قطعا در سال‌های آینده کار بسیار سختی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در استان ما اشتغال در بخش خصوصی جایگاه خوبی ندارد، متذکر شد: در استان ما همه به نوعی چه به صورت سببی و چه نسبی با هم فامیل بوده ولی متاسفانه در بحث نزاع‌های دسته جمعی و اختلافات جزء استان‌های بالا در این رابطه هستیم که این اشتغال در بخش خصوصی، امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

وی اذعان کرد: هدف مسئولان از تشکیل چنین جلسه‌ای استفاده از ظرفیت‌ معتمدین و افراد با نفوذ در راستای ایجاد صلح و سازش در بین مردم استان بوده که امروز جمعی از این معتمدین حضور بهم رساندند تا در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به بعضی از افراد فتنه‌گر در دامن زدن به بسیاری از اختلافات، عنوان کرد: اگر اختلافات افراد براساس مسائلی همچون نزاع و یا قتل دامنه‌دار شود، توسعه‌ای در استان رخ نمی‌دهد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: طی جلسات و هماهنگی‌های انجام شده در شورای تامین استان، کارگروه معتمدین با محوریت فرمانداری، امام جمعه، دادگستری، شورای حل اختلاف و… ایجاد شده تا بتوان در راستای جلوگیری از انتقال پرونده‎ها به قانون و دادگاه در حل معضلات و آسیب‌های منطقه فعالیت کرد.

محمدی ارسال پرونده و شکایات به مراجع قانونی را علاوه‎بر سخت‌تر شدن کار، عاملی جهت ایجاد کینه‌توزی دانست و ادامه داد: در گذشته خون‌بسی با توجه به مشکلات بسیاری که در پی داشت طایفه‎ها و اقوام را به هم متصل و رابطه‌ای خویشاوندی ایجاد می‌کرد.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام قصاص را عین حق می‌داند، گفت: ولی همین اسلام عفو و بخشش را بزرگ‌تر دانسته و ما به دنبال این هستیم که با استفاده از توان شما معتمدین پرونده‌ها را در اختیار گرفته و طی حمایت‌های مرکز، پرونده‌ها را با صلح مختومه کنیم.

وی یادآور شد: امسال چهار قتل را در استان به عفو رساندیم و در این راستا تلاش می‌کنیم مشکلات را کاهش و امنیت را در استان برقرار و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کارگروه معتمدین شهرستان‎ها، مصوبه شورای تامین استان بوده که انجام آن تکلیف و بر همه الزامی است.

محمدی با اشاره به اهمیت تشکیل این کارگروه، اظهار کرد: اولویت اصلی این کارگروه، رسیدگی به پرونده‌های اصلاح قتل در اول آن و سپس نزاع‌های دسته جمعی است و در تشکیل این کارگروه هیچ‌گونه نگاه سیاسی و یا قومی ـ قبیله‌ای در کار نبوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی