تاریخ انتشار : جمعه 11 مارس 2022 - 20:35
کد خبر : 21505

جمع‌بندی سفر یک روزه استاندار به دیشموک و قلعه رئیسی:

مردم بدانند پای کار هستیم/ پیگیری شهرستان شدن قلعه‌رئیسی و دیشموک

مردم بدانند پای کار هستیم/ پیگیری شهرستان شدن قلعه‌رئیسی و دیشموک
سید علی احمدزاده در جمع‌بندی سفر به دیشموک و قلعه رئیسی گفت: در سفر گذشته به این مناطق قول‌هایی برای گازرسانی و شبکه برق پایدار به مردم داده بودیم که خوشبختانه این پروژه‌ها کلنگ‌زنی شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که امروز جمعه به مناطق محروم و دورافتاده دیشموک و قلعه رئیسی سفر کرده بود در خصوص تصمیم‌گیری برای این مناطق توضیحاتی ارائه کرد.

سید علی احمدزاده در جمع‌بندی سفر به دیشموک و قلعه رئیسی گفت: در سفر گذشته به این مناطق قول‌هایی برای گازرسانی و شبکه برق پایدار به مردم داده بودیم که خوشبختانه این پروژه‌ها کلنگ‌زنی شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه برق‌رسانی به قلعه رئیسی و دیشموک افزود: قبلا تجهیز کارگاه این پروژه صورت گرفته و حدود ۲۰ کیلومتر هم کار انجام شده، اعتبار این پروژه ۹۰ میلیارد تومان است و باید تا پایان خرداد ماه آینده کامل به بهره‌برداری برسد و مردم این مناطق در تابستان قطعی برق نخواهند داشت.

وی در خصوص پروژه گازرسانی به ۶۳ روستا با بیان اینکه مردم بدانند پای کار هستیم، گفت: حدود ۴ کیلومتری از عملیات گازرسانی صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر اتخاذ شده برای تردد مردم از رودخانه سمه مرکز بین این استان و خوزستان اشاره و با بیان اینکه ۱۵ میلیارد برای این پروژه اختصاص داده شده، گفت: خودم باید می‌آمدم و از نزدیک این منطقه و سایر مناطقی که در سفر گذشته نتوانستیم بازدید کنیم را از نزدیک می‌دیدم دو دهنه پل بر روی رودخانه سمه وجود دارد که تخریب شده و دیگری در معرض تخریب است که باید بازسازی و احداث شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده‌ای که در این مکان در دست احداث است پرتگاه‌هایی دارد که باید ایمن شود تا مسیر دسترسی به خوزستان برای مردم منطقه راحت شود،ضمن اینکه پل مطمئن بر روی رودخانه احداث می‌شود‌.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کانال‌های کشاورزی در این مناطق از بین رفته که قرار شد جهاد کشاورزی به همراه وزارت نیرو این مسائل را حل کنند، افزود: برای تمام جاده‌های آنتنی که فاصله ۱.۵ تا دو کیلومتر با جاده اصلی دارند و در تردد دچار مشکل هستند اعتبار در نظر گرفته شده و دسترسی مردم راحت می‌شود.

احمدزاده اعتبار اختصاص یافته به پروژه دلی به دیشموک را ۶ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: این طرح تابستان سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل در آب آشامیدنی دیشموک گفت: در آینده پروژه بزرگی بر روی رودخانه گندمکار اجرا می‌شود اما تا آن زمان دیشموک به آب پایدار نیاز دارد که یک حلقه چاه احداث و امشب در مدار قرار می‌گیرد.

احمدزاده با اشاره به طراحی ابر پروژه پمپاژ آب به اراضی کشاورزی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان گفت: روستاهای این مناطق نیازمند آب پایدار هستند که در دست مطالعه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای زیادی باید در دیشموک و قلعه رئیسی انجام شود، گفت: امیدوارم هر چه سریعتر دستور وزیر کشور برای شهرستان شدن دیشموک و قلعه رئیسی عملیاتی شود که پیگیر این موضوع مهم هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه بنیاد برکت کارهای بزرگی در این مناطق انجام داده، خاطر نشان کرد: در طول چهار دهه عمر انقلاب کارهای زیادی در دیشموک و قلعه رئیسی انجام شده اما عمق محرومیت زیاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی