تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 23:14
کد خبر : 20621

میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در رتبه ۲۲ کشور / صنعت گردشگری جای آزمون و خطا نیست

میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در رتبه ۲۲ کشور / صنعت گردشگری جای آزمون و خطا نیست

آفتاب دنا: در رتبه بندی و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا، بر اساس گزارش منتشر شده از عملکرد ادارت کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ استانهای گلستان ، اردبیل ، خراسان شمالی

آفتاب دنا: در رتبه بندی و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا، بر اساس گزارش منتشر شده از عملکرد ادارت کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ استانهای گلستان ، اردبیل ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی و البرز در رتبه های اول تا پنجم قرار گرفته اند.

استان کهگیلویه وبویراحمد از میان ۳۱ استان کشور در رده ۲۲ قرار گرفته است.

گفتنی است در سال مالی ۱۳۹۹ به علت ضعف مدیریتی و بی برنامه گی اعتبارات زیرساختهای طرحهای گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد به مبلغ بیش از ۵میلیارد تومان به خزانه دولت برگشت خورده است که طی مطالعات و بررسی های بعمل آمده در مدیریت کلان اداره‌کل محرزگردیده که اداره‌کل میراث فرهنگی دردودهه گذشته تاکنون ،عرصه تاخت و تازهای نیروهای سایرادارات ازشهرداری ، فرهنگ وارشاداسلامی،اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی و محیط زیست ،آموزش و پرورش استان به عنوان مدیر کل منصوب شده و همین نگاه غیرتخصصی به یک دستگاه اجرایی کاملآ تخصصی سبب دلسردی کارکنان وعدم توسعه یافتگی استان دراهداف سازمانی آن اداره کل گردیده‌است.


صنعت گردشگری در دولت سیزدهم جای آزمون و خطا نیست و دیگر با نگاه غیر تخصصی، گفتاردرمانی و گزارش‌های بی پایه اساس نمی توان بر افکار عمومی غلبه گرد.

در شرایطی که گردشگری از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است لازم است استاندار محترم با آسیب شناسی وضع موجود نیرویی متخصص ، متعهد و برنامه محور که اشراف کاملی بر ماموریتهای این دستگاه مهم و تاثیر گذار در روند توسعه استان داشته باشد به کار گمارد تا با توان مضاعف بستر را برای رونق این صنعت سود آوردرحوزهای فرهنگی،اقتصادی واشتغال در استان بیش از گذشته فراهم نماید.

امیدواریم جایگاه کهگیلویه وبویراحمد با این همه پیشینه تاریخی ، مواهب طبیعی و الهی در دولت سیزدهم ارتقا یابد و به عنوان قطب گردشگری در کشور عزیزمان ایران مبدل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی