تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اکتبر 2021 - 23:50
کد خبر : 20382

مهندسان نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دارند/ تشویق آحاد مردم به انجام وقف‌های جمعی برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان

مهندسان نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دارند/ تشویق آحاد مردم به انجام وقف‌های جمعی برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان

آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست تخصصی وقف با جمعی از مهندسان گفت: در آموزه های دینی ما فرهنگ وقف بالاترین نوع احسان و نفاق است . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: تمام نیازها و گرفتاری های جامعه با سنت حسنه وقف و


آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست تخصصی وقف با جمعی از مهندسان گفت: در آموزه های دینی ما فرهنگ وقف بالاترین نوع احسان و نفاق است .


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: تمام نیازها و گرفتاری های جامعه با سنت حسنه وقف و ترویج این فرهنگ در جامعه قابل حل است که لازم است در این زمینه جهت مشارکت مردم اقشار مختلف بالاخص جامعه علمی وفرهنگی جامعه برای فرهنگ سازی این سنت حسنه وماندگار تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی ضمن تبیین فلسفه و ضرورت‏های پرداختن به فرهنگ وقف در جوامع مختلف گفت: وقف در تمامی ادیان الهی وجود دارد و همین نشان‌دهنده‌ای اهمیت وقف در زندگی بشر است.
وی با تأکید بر اینکه وقف‌ کردن یک اقدام خیرخواهانه و عام المنفعه گفت: وقتی مالی وقف می‌شود در مسیر نیت واقف مصرف می‌شود و افراد جامعه از آثار آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقف یکی از حسنه‌هایی بوده است که بین گذشتگان مرسوم بوده است و این‌ها برای این‌که بعد از دنیا رفتن ثواب خیری وجود داشته املاک و اموالی را وقف می‌کردند و درآمدی که آن وقف داشت در مسیری که واقف بیان کرده بود، مصرف می‌شد.
وی، دهه وقف را یک فرصت مهم برای تبیین جایگاه وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه وقف در رده بسیار پایینی قرار دارد که نیازمند یک حرکت جدی و جهادی درزمینه ترویج فرهنگ وقف هستیم تا آیندگان از برکات بی‌پایان این سنت حسنه وچشمه همیشه جوشان استفاده کنند.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی به ضرورت انطباق وقف‌های امروزی با نیازهای روز جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده ، باید سعی کنیم در زمینه برکات وقف این چشمه همیشه جوشان فرهنگ سازی کنیم تا متناسب با نیازهای روز جامعه مقوله وقف گسترش یابد تا به واسطه آن گرهی از مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه جامعه برطرف شود.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه وقف از ابرازی است که انسان خودش را با آن جاویدان می‌کند و برای خودش باقی صالحات باقی می‌گذارد خطاب به مهندسان گفت: با استفاده از همه ظرفیتها هرچه می توانید برای ترویج این سنت حسنه بکوشید و رسالت خویش را برای رفع مشکلات ونیازمندیهای جامعه و کمک به آیندگان انجام دهید.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه خواستار تشویق آحاد مردم به انجام وقف‌های جمعی بر اساس نیازهای جامعه برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان شد.
حجت الاسلام قاسم مومنی شاد با بیان اینکه وقف معامله باخداوند است گفت: وقف در همه ادیان الهی یکی از ارزش‌های بسیار مهم به شمار می رود که انسان همان‌گونه که در پیشگاه خداوند وظیفه دارد باید در خدمت جامعه و نیازهای جامعه هم باشد.
وی بابیان اینکه وقف وسیله‌ای می‌شود که امکانات و مال انسان جاویدان شود، اظهارداشت: در تعابیر قرآن داریم که وقف قرض به خدا است و درواقع انسان باخدا معامله می‌کند علاوه بر این از عناوینی که در قرآن آمده است می‌توان به مجادله و جهاد اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر انجام وقف هر چند ناچیز تاکید کرد وگفت: با استفاده از وقف‌های کوچک می‌توان به صورت تجمیعی خدمات گسترده ای به مردم ارائه داد و توسعه و ترویج وقف زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و مسائل موجود در سطح جامعه و ارائه خدمات به اقشار مختلف به ویژه نیازمندان است که جامعه مهندسی ،فرهنگیان و رسانه ها نقش مهمی در زمینه توسعه این فرهنگ حسنه در جامعه برعهده دارند.
مومنی‌شاد در پایان با بیان اینکه وقف میان انسان و خداوند قرابت و نزدیکی ایجاد می‌کند گفت: وقف به سان رشته‌ای است که رأس آن متصل به خداوند و انتهایش در دست وقف کنندگان قرار دارد.
در این نشست تخصصی مهندسان حاضر به بیان راهکارهای ترویج فرهنگ وقف و بیان آثار وبرکات آن در جامعه اشاره کردند وبر توجه بیشتر اوقاف و امور خیریه برای پیگیری این سنت مهم برای مشارکت مردم تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی