تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 15:55
کد خبر : 20333

دهه وقف فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف است/ تعداد موقوفات در استان کم است و در کشور رتبه آخر هستیم

دهه وقف فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف است/  تعداد موقوفات در استان کم است و در کشور رتبه آخر هستیم

آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت : تعداد موقوفات در استان کم است و این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش نیازمند ترویج است . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه وقف افزود؛ در این هفته برنامه های

آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت : تعداد موقوفات در استان کم است و این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش نیازمند ترویج است .

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه وقف افزود؛ در این هفته برنامه های مختلف از جمله همایش یاران وقف، برپایی ایستگاه “همه واقف باشیم ” ، برگزاری نشست های تخصصی وقف، همایش پیاده روی تا گلزار شهدای گمنام،  زیارت قبور شهدای در جوار بقاع متبرکه و برگزاری مراسم های مذهبی و مناسبتی اجرا می شود.

وی گفت؛ از ابتدای سال جدید تاکنون ۵۰ مبلغ اعزامی از قم با حضور در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به تبلیغات و بیان مسایل دینی و مذهبی پرداختند. 

۲۲۵ امامزاده و بقاع متبرکه در استان وجود دارد که از آیت تعداد ۱۲۰ بقعه و امامزاده دارای درآمد و ۱۰۵ امامزاده نیز فاقد درآمد هستند.

وی ابراز داشت؛ سه اداره و چهار دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کهگیلویه و بویراحمد داریم که ۴۶ کارمند در آنها مشغول به خدمت هستند. 

وی بیان کرد؛ تعداد موقوفات در استان کم است و این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش نیازمند ترویج است.

نصیر الاسلامی گفت؛ در موقوفات از لحاظ کمی و کیفی (درآمد و موقوفات  ) جزو استان های آخر کشور هستیم و نیاز است که رسانه ها در زمینه سنت حسنه وقف و آثار مثبت در جامعه اطلاع رسانی کنند.

وی افزود؛ تعداد موقوفات متصرفی در استان ۲۷ مورد و غیر متصرفی نیز پنج مورد است که همه مساجد و حسینیه ها جزو موقوفات متصرفه و انتفاعی هستند.

 وی به خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: شش هزار بسته معیشتی از محل نذورات امامزادگان و موقوفات بین خانواده های نیازمند استان توزیع شد.

نصیرالاسلامی تصریح کرد؛  با توجه به بازگشایی مدارس ۵۲۰ بسته آموزشی با عنوان ” مهر تحصیلی ” به ارزش ۹۰ میلیون تومان نیز نیز توسط مراکز افق بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.

وی ابراز داشت؛ ۱۵ کانال در فضای در خصوص امامزاده ها و بقاع متبرکه استان فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت؛  در حوزه فعالیت های عمرانی نیز در تمام شهرستان ها فعالیت داشته ایم.

 وی در ادامه به خسارت جدی کرونا به درآمد امامزاده ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت؛ امامزاده بی بی حکیم (س ) بیشترین افت درآمد را در سطح استان و حتی کشور داشته است.

 نصیرالاسلامی گفت؛ از پایان نامه ها و پروهش های جامعه علمی و دانشگاهی با موضوع وقف حمایت می کنیم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی