تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 اکتبر 2014 - 16:41
کد خبر : 2018

روح آموزش وپرورش در مدرسه است/ تیم مدیریتی توانمند و با برنامه بر آموزش وپرورش استان حاکم است/تقویت گروههای آموزشی اولویت اصلی آموزش وپرورش استان

روح آموزش وپرورش در مدرسه است/ تیم مدیریتی توانمند و با برنامه بر آموزش وپرورش استان حاکم است/تقویت گروههای آموزشی اولویت اصلی آموزش وپرورش استان

سید علی اکبر هاشمی نیروی انسانی را ارزشمند ترین سرمایه های یک کشور برای توسعه و پیشرفت دانست گفت: آموزش های مهارتی ، فنی و حرفه ای نیز از راهکارهایی است که نیروی انسانی را برای توسعه و پیشرفت کشور آماده و تجهیز می کند.

IMG_0613معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد درنخستین روزهای بازگشایی مدارس از گروهای آموزشی استان بازدید ودر جلسه ای با سرگروهای آموزشی فنی وحرفه ای سیاستها وبرنامه های سال تحصیلی را برای ارتقاء کیفیت آموزشی تشریح کرد .

آموزشهای فنی وحرفه ای زمینه ساز پیشرفت وتوسعه است

سید علی اکبر هاشمی در ابتدای سخنانش به اهمیت آموزشهای فنی وحرفه ای اشاره کرد و گفت: آموزشهای فنی وحرفه ای نیروی متخصص وماهر کشور را که زمینه ساز پیشرفت وتوسعه است را فراهم می کند وباید این آموزشها جدی گرفته شوند .

وی نیروی انسانی را ارزشمند ترین سرمایه های یک کشور برای توسعه و پیشرفت دانست گفت: آموزش های مهارتی ، فنی و حرفه ای نیز از راهکارهایی است  که نیروی انسانی را برای توسعه و پیشرفت کشور آماده و تجهیز می کند.

توسعه جامعه در گرو رشد و توسعه نیروی انسانی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: باید به این نوع آموزش ها در جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه توسعه جامعه در گرو رشد و توسعه نیروی انسانی است و این امر نیز با آموزش های مهارتی ، فنی و حرفه ای بیشتر قابل دستیابی است.

وی اضافه کرد: افزایش و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در فرآیند تولید، امری حیاتی است که این امر باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری های زیربنایی، تجهیزات و سرمایه، بدون نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد، بلااستفاده خواهد ماند و این نیروی انسانی است که داشته های ما را بارور می سازد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اظهار امیدواری کرد: با شناسایی بیش از پیش نیازهای جامعه و ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارتی مورد نیاز، آینده درخشانی برای استان و نیروهای کارآمد فراهم شود.

وی با بیان اینکه در گذشته انتخاب رشته براساس نیازهای جامعه صورت نگرفته است گفت: باید دانش آموزان را به انتخاب رشته های فنی وحرفه ای تشویق کنیم تا از این طریق هم نیروی انسانی کشور را در رشته های مورد نیاز تامین کنیم هم مانع مازاد شدن نیروی انسانی در رشته های غیر ضرور بشویم

هاشمی افزایش توانمندی، خلاقیت و بکارگیری دانایی و دانش را از جمله عوامل مهم در مهارت آموزی دانست و گفت: مهارت آموزی نیز یکی از عوامل مهم توسعه کار و اشتغال و مقابله موثر با بیکاری است و باید به آن بیش از پیش توجه شود.

هاشمی توسعه وترویج رشته های فنی وحرفه ای را در جامعه یک ضرورت دانست واظهار داشت : مدیران وافکار عمومی با نقش نیروهای ماهر آشنایی کافی ندارند واز وظایف ماست که این مهم را به جامعه انتقال دهیم.

از سال آینده هنرستانها سه ساله می شود

وی نگرش جامعه به رشته های فنی وحرفه ای را مثبت ارزیابی کرد وگفت: از سال آینده هنرستانها سه ساله می شود ودانش آموز مستقیم از متوسطه اول به هنرستانها راه پیدا می کنند.

سید علی اکبر هاشمی در ادامه افزود: توسعه وارتقاء کیفی رشته‌های فنی برای دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش از از رویکردهای آموزش وپرورش است و این موضوع باعث شده است تا استقبال عمومی دانش آموزان از این رشته‌ها افزایش یابد.

وی از اختصاص ۴۳۵میلیون تومان برای خرید تجهیزات هنرستانها خبر داد وگفت : بر اساس اولویت بندی صورت گرفته توسط کارشناسان این تجهیزات بزودی در اختیار هنرستانها قرار خواهد گرفت.

کیفیت بخشی به آموزش از اهداف شکل گیری گروههای آموزشی

هاشمی تقویت گروههای آموزشی را از اولویتهای اصلی اداره کل آموزش وپرورش استان دانست وگفت باید با بسیج همه امکانات واستفاده از همه ظرفیتها وپتانسیلها در راه تحقق ارتقاء آموزشی گام برداشت.

وی کیفیت بخشی به آموزش را یکی از اهداف شکل گیری گروههای آموزشی عنوان کرد و گفت مراقبت از شاخصها، ارتباط خوب با دبیران ونظارت براقدامات آموزشی از وظایف گروههای آموزشی است که در نهایت منجر به اصلاح امورمی شود.

وی افزود: گفتن بیان مشکلات توسط سرگروههای آموزشی نشان از احساس مسئولیت آنان می باشد که حساسیت این اساتید در پیگری ودنبال کردن مشکلات باعث دلگرمی است .

تیم مدیریتی توانمند و با برنامه بر آموزش وپرورش استان حاکم است

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تیم مدیریتی بسیار توانمند و با برنامه بر وزارت آموزش وپرورش وآموزش وپرورش استان حاکم است که با نظارت وکنترل دقیق و به دور ازعجله وشتابزدگی کارها را پیگیری ودنبال می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان با تاکید بر سیاستهای اصولی حاکم بر آموزش وپرورش بر اساس مطالبات ونیازسنجی ها خاطرنشان کرد: ارتقای مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی نیروی انسانی، مشارکت جدی اولیاء ، عدم تمرکز در ادارات وبرون سپاری از سیاست های اصولی آموزش وپرورش می باشد.

روح آموزش وپرورش در مدرسه است و باید مدارس پویا و فعال داشته باشیم

هاشمی گفت: روح آموزش وپرورش در مدرسه است وهمه باید کمک کنیم مدارس پویا و فعال داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه معلم آهنگ ، فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، اظهار داشت : روح دانش آموزان پرورش و رشد این روند از روح معلم آغاز می شود. وباید معلم برای ایجاد فضایی با نشاط وسرشار از امید در مدرسه وکلاس درس تلاش کند.

هاشمی افزود : معلم باید با انواع روش های تدریس آشنا باشد اطلاعاتش به روز باشد، و بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و با استفاده از روش های تشویق وتنبیه برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان تلاش کند.

دراین جلسه که مهندس شاپور صیادیان رئیس اداره فنی وحرفه ای وداوورد نیکبخت رئیس گروه تکنولوژی گروهای آموزشی حضور داشتند سرگروهای آموزشی رشته های مختلف فنی وحرفه ای  دیدگاهها ونقطه نظرات خود را بیان کردند وبر تعامل هرچه بیشتر گروهای آموزشی با واحدهای  اداره کل آموزش وپرورش تاکید کردند .

مدیر اجرایی گروهای آموزشی فنی وحرفه ای استان  نیز در این جلسه از آمادگی کامل گروهای آموزشی فنی وحرفه ای برای پشبرد اهداف آموزشی و ارتقاء کیفیت بخشی  خبر داد وگفت : گروهای آموزشی  بازویی توانمند برای ارتباط هرچه بیشتر با  ادارات ،هنرآموزان  وهنرجویان خواهند بود تا راه ارتقاء علمی  بیش از پیش برای فرزندان خوب این دیار فراهم شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی