تاریخ انتشار : جمعه 27 آگوست 2021 - 19:18
کد خبر : 19780

کلنگ زنی کارخانه تولید کربنات استرانسیوم برای نخستین بار در ایران/ سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در بهمئی/ ۲ هزار فرصت شغلی در منطقه فراهم می شود

کلنگ زنی کارخانه تولید کربنات استرانسیوم برای نخستین بار در ایران/ سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در بهمئی/ ۲ هزار فرصت شغلی در منطقه فراهم می شود

آفتاب دنا: به مناسبت هفته دولت و با تلاش های و پیگیری های استاندار و تیم اقتصادی استان در این دو سال رویای کلنگ زنی کارخانه تولید کربنات استرانسیوم مردم بهمئی به واقعیت تبدیل شد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،این آئین با حضور سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه

آفتاب دنا: به مناسبت هفته دولت و با تلاش های و پیگیری های استاندار و تیم اقتصادی استان در این دو سال رویای کلنگ زنی کارخانه تولید کربنات استرانسیوم مردم بهمئی به واقعیت تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،این آئین با حضور سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهمئی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی(چینی ) و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اظهار داشت: طرح کربنات استرانسیوم بهمئی که امروز کلنگ زنی شد بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی این شهرستان بنا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهمئی دارای مهم ترین منابع سلستین است، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ های کلانتری استاندار استان در سطح کلان، برگزاری نشست های مختلف در وزارت صنعت و معدن به خصوص سازمان ایمیدرو ، پیگیری‌ های حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ در مجلس، همکاری بسیار خوب مدیر عامل سازمان ایمید رو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، برگزاری نشست هایی در سطح استان و از طرفی همکاری های بسیار عالی دستگاه‌ های اجرایی از جمله سازمان صمت ، منابع طبیعی و شرکت شهرک های صنعتی، فرماندار شهرستان بهمئی با مدیریت هماهنگ حوزه اقتصادی استان که در واقع یک تیم قوی پشت این قضیه بودند هم اکنون این مهم و خواسته به حق مردم بهمئی تحقق یافت.

صمیمی دوست، تاکید کرد: در حقیقت اجرای این پروژه جزو آرزوهای دیرینه همه دلسوزان استان بوده است.

وی بیان کرد: تلاش بر این بوده است که کارخانه‌ ای در این شهرستان احداث شود تا از خام فروشی مواد سلستین جلوگیری شود و برای نخستین بار است که چنین کار خانه ای با چنین کیفیتی در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار، عنوان کرد: همین جا لازم می دانم از همه اعضای هیات مدیره شرکت گلچین مکران که مقتدرانه و حتی بدون چشم داشت به یک ریال تسهیلات بانکی در منطقه حضور یافته اند صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

صمیمی، افزود: با توجه به اینکه نه تنها سرمایه‌ گذار داخلی بلکه سرمایه‌گذار خارجی که طرف چینی است سرمایه‌گذاران قدری هستند امید است شاهد اقدامات جدی در این زمینه باشیم.

معاون اقتصادی استاندار، تصریح کرد: در فاز نخست کارخانه که کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر فراهم شود و در فازهای بعدی بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی، گفت: در این فاز حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و فازهای دیگر بنا به ظرفیتی که برای کارخانه در نظر گرفته خواهد شد سرمایه گذاری صورت می پذیرد.

صمیمی، بیان کرد: با این اقدام گام مهمی در توسعه منطقه بهمئی برداشته خواهد شد و زمینه برای حضور سایر سرمایه‌ گذاران با علاقه بیشتری در این شهرستان فراهم می شود.

وی، گفت: سرمایه‌ گذاران سرعت صدور مجوزها در این زمان محدود را یک معجزه دانستند و اعلام کردند که حتی در کشورهای صنعتی پیشرفته که در امر صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی پیشرو هستند کارها با این سرعت انجام نمی شود‌.

صمیمی، ابراز کرد: سرمایه گذاران با توجه به همکاری خوب استان قول دادند اگر شرایط فراهم شود کارخانه مونتاژ ساخت ماشین آلات معدنی را در آن شهرستان با شرکای چینی خود راه اندازی کنند.

معاون اقتصادی استاندار در پایان، عنوان کرد: مدت زیادی بود که علاقمند به حضور در شهرستان بهمئی بودم
ولی منتظر این بودیم که با دست پر در منطقه حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ نیز در این آئین، اظهار داشت: جا دارد در ابتدا از همه عزیزانی که این جهاد مقدس را انجام دادند و در حال تلاش و قدم برداشتن برای رفع محرومیت از چهره استان هستند در راس این عزیزان جناب آقای دکتر کلانتری استاندار و جناب آقای مهندس صمیمی معاون اقتصادی استاندار و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و مدیر کل منابع طبیعی استان و همچنین فرماندار شهرستان بهمئی به صورت ویژه قدردانی کنم.

وی، عنوان کرد: این اقدام یک بارقه امید در دل مردم عزیز شهرستان بهمئی است که انصافا حق این عزیزان بیشتر از این ها است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی