تاریخ انتشار : یکشنبه 28 سپتامبر 2014 - 18:52
کد خبر : 1977

مقاوم سازی ۲۰ هزارمسکن روستایی در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

مقاوم سازی ۲۰ هزارمسکن روستایی در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز مقام سازی بیش از۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان با اعطای تسهیلات بانکی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز مقام سازی بیش از۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان با اعطای تسهیلات بانکی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در نشست کارگروه مسکن کهگیلویه وبویراحمد میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را ۱۵۰ میلیون ریال به ازای هر متقاضی با سود چهار درصد اعلام کرد.

وی بیان کرد: یکی از راهبردهای اساسی دولت یازدهم برای توسعه پایدار در روستاها بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است.

نیک اقبالی اظهار کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد و با تشکیل پرونده نسبت به دریافت این میزان تسهیلات اقدام کند.

معاون عمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کم کاری و تخلفات صورت گرفته از سوی برخی پیمانکاران در حوزه مسکن مهر، افزود: اداره کل راه و شهرسازی موظف است در این راستا با متخلفان و پیمانکار کم کار برخورد قاطع کند.

وی از تشکیل کمیته ویژه ای با محوریت دفتر فنی استانداری، سندیکای پیمانکاران، اداره کل راه و شهرسازی ، تامین اجتماعی و برخی دستگاه های خدمات رسان برای ساماندهی و تعیین تکلیف نهایی پروژه مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: تهیه لیستی از پیمانکاران بدهکار و طلبکار و ارایه اطلاعات و آمار شفاف در این راستا ضروری است.

نیک اقبالی با تاکید بر اینکه بسیاری از پیمانکاران در سطح استان متعهد به انجام وظایف و مسوولیت در شرایط عمومی پیمان هستند،افزود: برخی پیمانکاران نیز که نمی توانند و یا به هر دلیلی موجب اتلاف و تحمیل هزینه بر دولت و مردم می شوند نیز باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی نابسامانی و بروز برخی مشکلات و معضلات موجود در ساخت مسکن مهر در کشور و این استان را یادآورشد و ابراز داشت: برخی از برنامه ریزی های غیر اصولی مشکلاتی را در مسیر اجرای پروژه مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.

نیک اقبالی افزود: با وجود همه این مشکلات دولت تدبیرو امید نیز خود را متعهد به تکمیل و ساماندهی واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزارو زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کرده است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت های خدمات رسان نیز باید به تعهدات خود در خصوص طرح های مسکن مهر استان عمل کنند تا زمینه تسریع در احداث این واحدهای مسکونی فراهم شود.

وی تصریح کرد: انشعاب های آب و برق، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب با تمام مقتضیات خود از جمله مواردی است که باید در سریعترین زمان ممکن در طرح های مسکن مهر عملیاتی شوند

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به برخورد قاطع با پیمانکاران و شرکت های کم کار برای انجام تعهدات و اجرای پروژه های عمرانی ، گفت: تاکنون حدود ۸۰ شرکت پیمانکاری دراین زمینه مشمول ماده ۴۶ (فسخ پیمان) و یا ۴۸ (خاتمه پیمان) شده اند.

ممتاز جهانگیری افزود: با توجه به کوتاهی برخی پیمانکاران حدود یکهزار واحد مسکن مهر در استان راکد تعیین تکلیف نشده اند.

وی بیان کرد: از حدود پنج هزار واحد مسکن مهر در استان تاکنون یکهزارو ۷۷۸ واحد واگذار و یک هزار و ۴۵۰واحد نیز آماده واگذاری است.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و گروه نظارت عالیه در زمینه وضعیت ساخت و ساز مسکن در این استان ، گفت: در یک سال گذشته بیش از یکهزارو ۸۰۰ واحد مسکن معادل ۲۵۰ هزار مترمربع بازدید شده است.

علی کاظم بدخشان افزود: از این تعداد ۱۱۸ مورد برای تعطیلی به شهرداری های استان معرفی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی